Zaterdag 4 april Mijn borduurwerk. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag 4 april Mijn borduurwerk. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4 april Mijn borduurwerk.

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

04 April 2009 | Indonesië, Biak

Om direct maar met de deur in huis te vallen vandaag heb ik de laatste steken aan mijn borduurwerk gedaan, het is klaar, de afwerking doe ik thuis.
Voor de mensen die het niet weten ik ben dertig jaar geleden aan dit wandkleed begonnen toen ik zwanger was van Trea, dus zij kan het straks eindelijk boven haar bed hangen.
Om Jantjse en de fietser te vriend(in) te houden zie bijgevoegde foto.
We hebben vanmiddag toen Jantinus vrij was heerlijk op het terras gezeten, het is zo vreselijk warm steeds dat je geen zin hebt om het ene been voor het ander te zetten, al doet Jt dit tijdens zijn werk juist veel.
Vanavond hebben we pannenkoeken gegeten bij Truus dit was een oefenavond voor twee meisjes die straks op vakantie naar Nederland gaan.
Margret en Noortje hebben al jaren Ned. les bij Truus en komen in juni voor vier weken in Nederland, wij halen hen van schiphol en dan logeren zij een week bij ons.
Wij brengen ze daarna naar een volgend adres, zij gaan logeren in Delft, Alkmaar en Maastricht.
Vanavond hebben zij geoefend om met mes en vork te eten dat word hier nergens gedaan, en wat gepraat over wat je gewoontes zijn.
Ik hoorde zo doende ook dat wanneer je ergens drinken krijgt je daarvan pas mag drinken als dat tegen je gezegd word, of je vraagt permissie om te mogen drinken.
Nou de keren dat ik de adat overtreden heb zijn ondertussen legio maar toch goed om te weten.
De meisjes zijn bescheiden en een is er heel erg verlegen, dus dat word goed opletten al hebben wij wel benadrukt dat zij alles mogen vragen.
Morgenmiddag gaan we naar een feestje bij ibu Esther die bij het waterleiding bedrijf werkt de oudste zoon van haar is afgestudeerd en de ander doet morgen belijdenis in de kerk, benieuwd hoe dat zal zijn.

  • 04 April 2009 - 15:17

    Nichtje Inge:

    Hallo tante en oom,

    ook wij eten vandaag pannenkoeken. Hoop dat die van jullie lekker waren, wij gaan er nu aan beginnen! Donald heeft ze staan bakken, want tja die van papa zijn veel lekkerderder.....dan die van mama........ach ja, ik weet het mijn kook kunsten zijn niet zo geweldig. Die van Donald zijn duidelijk een heel stuk beter ontwikkeld maar die heeft dan ook Indonesisch-bloed! Vroeger thuis bakte papa ook altijd de pannenkoeken en nog maar dan nu voor de kleinkinderen.
    Tot een volgende keer maar weer, liefs,
    Inge

  • 04 April 2009 - 15:36

    Trea:

    Mam, ik ben trots op je!!
    Het is erg mooi geworden, kan ik er de komende 30 jaar van genieten. Liefs,
    Trea

  • 04 April 2009 - 16:36

    Nichtje Inge:

    Nog even vergeten....
    Prachtig mooi borduurwerk! Knap hoor dat je het af hebt gemaakt, zal vast wel een beetje naar zweethandjes ruiken nu;-) Jeroen is vast jaloers op Trea, "vroeger" spaarde hij alles met kabouters.
    Groetjes weer van mij.

  • 04 April 2009 - 17:14

    Bets En Henk:

    Hoi Elly en Jantinus,
    Waren het pannenkoeken met spek?
    Wat het kleed betreft moet je maar denken beter laat dan nooit af.
    De temperetuur was hier vrijdag 22 graden en geen 3 april mop,het is niet tegeloven.
    Maar vandaag zaterdag is het al weer 12 graden lager en meot de jas er weer bij aan.
    Is het snachts bij jullie rond de 30 graden?
    Kunnen jullie al een goed gesprek hebben met de meisjes die nerlandse taal les krijgen van Truus.
    Groet,
    Henk en Bets

  • 04 April 2009 - 22:26

    Rika :

    Elly ik neem mn petje af
    leuk kleed hoor, maar zo te zien ook hele kleine steekjes daar mag ik wel een vergrootglas bij haha.Ik geniet van de verhalen en de foto`s en dat jullie zo kunnen genieten van n patatje met sla geweldig.Ik hoorde vandaag de kikkers in de vijver ik zag gelijk die groene boomkikker daar bij jullie brrr.
    groetjes Rika

  • 04 April 2009 - 23:52

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    wat zal het een opluchting zijn dat je het borduurwerk van dertig jaar eindelijk af hebt, maar ik moet zeggen het schiet er dan ook wel heel geweldig uit. hier heeft niet allen je dochter wat aan maar later ook wel mischien een kleindochter of zoon
    want mijn kleinkinderen hebben ook borduurlapjes van mijn Moeder op hun kamer dat is dus van hun overgrootmoeder.
    en de schilderijen die mijn moeder geborduurd heeft zijn later ook voor hun.
    wat leuk dat Noortje en Margeretha eerst even een week bij jullie komen dan hebben ze gelijk bekende om zich heen ik vind het jammer dat ik zelf geen slaapplaats voor ze heb maar ja niets aan te doen. wel fijn dat jullie nu zolang je daar nog bent de Zaterdagavond Nederlands gaat oefenen dat zal ze wel wat meer vertrouwen geven.
    en weer bedankt voor de foto's erg leuk
    hartelijke groeten Hillie


  • 05 April 2009 - 11:17

    Dick En Henny:

    Hoi hoi,
    We hebben het de laatste tijd erg druk gehad, vandaar nu pas een keer een berichtje van ons. Wel hebben we alle foto's iedere keer bekeken. Het ziet er allemaal erg goed uit! Jullie beleven er van alles....wij hier ook wel maar ja dat is natuurlijk niet in vergelijking met jullie. Eten jullie ook kikkers en schildpadden? Als ze er smaken dan zullen we er hier ook enkele voor jullie vangen en invriezen...haha...
    Nou, de groeten maar weer,
    Dick en Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 563408

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: