Dinsdag 24 maart Beestenboel - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Dinsdag 24 maart Beestenboel - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Dinsdag 24 maart Beestenboel

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

24 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Joke maakte een opmerking pas dat zij zich van te voren niet had gerealiseerd dat je hier ook heel andere dieren tegen komt.
Nou dat is ook zo, geen grote gevaarlijke wilde dieren maar hele lastige minibeestjes die je lelijk kunnen steken, soms kun je ze haast niet zien.
We gingen wat muskieten betreft natuurlijk niet onvoorbereid op pad we gebruiken malaria pillen en voor de rest heel veel smeren met Deet, het idee alle dagen je in te smeren met die troep vinden we allebei vervelend maar anders word je lek geprikt en loop je risico op ziek worden.
Wat we hier ook veel zien zijn de Cicak die beesten zitten echt overal ook in huis ze lopen langs het plafond en de muren, op jacht naar vliegen muggen en ander vliegend ongedierte dus erg nuttige dieren.
Maar van morgen zag ik een schelp door de slaapkamer lopen, we hebben in het weekend schelpen gezocht en daar blijken dus nog bewoonde exemplaren tussen te zitten.
Ik hoorde iets vallen op de tegels maar wist niet wat.
Later zag ik een schelp over de grond bewegen, toen ik dichtbij kwam hoorde ik,tik, het diertje trok zich terug en liet de schelp op de grond vallen.
Ik heb het beestje wat zoveel moeite had gedaan om zich te bevrijden, (niet niks om uit een plastic tas te klimmen) naar buiten gebracht maar of het daar zonder zee overleefd is zeer de vraag.
Verder zagen we al een muis en ook een hele grote kakkerlak door de kamer rennen.
Voor de rest wonen hier overal honden en katten die s’nachts afgrijselijk te keer gaan, je hoort dat ook allemaal duidelijk omdat in het huis geen bovenramen maar horren zitten.
Zo dat was dan een stukje Biak safari, voor jullie een hartelijke groet en laat eens van je horen.

  • 24 Maart 2009 - 14:17

    Jantsje:

    Hoi Elly! Weet dat ik je heb aangemeld voor het programma "Spoorloos". Ik ben je namelijk kwijt. En ik heb begrepen dat, in een dergelijk geval, je kostenloos een retourtje Nederland kunt krijgen. Laten we afspreken dat je binnenkort in H'sum geheel onverwacht uit de coulissen tevoorschijn komt, waarna ik huilend de handen voor m'n gezicht zal slaan. Om je daarna meteen mee te nemen naar Beilen om getuige te zijn van mijn afscheid van de Lotting.
    Dus.

    Groetjes, Jantsje.

  • 24 Maart 2009 - 20:30

    De Fietser:

    Bedankt voor jullie alledaagse verhaaltjes. Voor jullie zijn veel van die beestjes lastposten, voor ons is het nieuw en best wel interessant.

  • 24 Maart 2009 - 20:42

    Henk En Bets:

    Dat jullie echte dieren vrienden zijn dat wist ik al,maar om een schelp met een levend wezen er in weer de vrijheid tegeven zegt genoeg.
    Ja het insmeren met deet is wel nodig,want zonder hebben jullie geen leven,wat steken betreft.
    Ik heb maandagavond op het district kantoor zuidoost na 38 jaar afscheid genomen van de PV van de WMD.(ben nog wel lid)
    Ik was altijd de hulp SinT,en voor dat ik met de vut ging zat ik altijd in de felicitatie dienst zoals jij weet.
    De regen hier is een beetje voorbij en hebben de zon vandaag weer gezien,maar het is nog geen zomer.
    Elly en Jatinus tot de volgende reisverslag.
    Groet,
    Bets en Henk

  • 25 Maart 2009 - 02:12

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    Helemaal geweldig, wat leuk en zo onverwachts.
    eindelijk eens bewegende beelden en een kijkje in het huis van Truus.
    Natuurlijk heb ik er wel foto's van, maar dit is veel leuker.
    en jullie vee stapel groeit ook gestaag zie ik, je moet maar zo denken je krijgt het gratis maar of je nu zo blij met kakkerlaaken moet zijn? ik heb die beesten nog nooit zelf gezien ja op foto's em plaatjes maar nog nooit in levende lijven.
    Terwijl er op curacou er toch ook zat ziteen
    maar ze wilde zich niet aan mij voor stellen
    (gelukkig maar)
    Nou ik hoop dat je alle garen netjes op kleur heb gekregen.
    over de kraaltjes en knoopje en dergelijke durf ik nog niet te beginnen. maar oke veel plezier en nog maals bedankt de groeten aan JT
    en tot het volgende verhaal maar weer
    harelijke groeten Hillie

  • 25 Maart 2009 - 18:15

    Iet En Riekus:

    hallo elly en jt alles gaat goed zo te zien tot horens en de groeten van ons uit veeningen

  • 27 Maart 2009 - 15:20

    Kees, :

    Tjitjak noemen ze in de West Gekko. Het diertje is hetzelfde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 563621

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: