Vrijdag 20 maart Vakantie geboekt - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 maart Vakantie geboekt - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 maart Vakantie geboekt

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 Maart 2009 | Indonesië, Biak

In april heeft Jantinus een aantal aaneen gesloten vrije dagen, dat leek ons een goede reden om eens even op vakantie te gaan, we vliegen naar Jayapura en vandaar door naar Wamena waar we twee dagen blijven, op de weg terug blijven we dan ook twee dagen in Jayapura
Om dit te regelen een fluitje van een cent zou je denken, het is een binnenlandse vlucht, maar dit is het land waar volgens mij de stempels zijn uitgevonden en dat zul je weten ook.
We starten bij Garuda voor de vlucht naar Jayapura dat ging zonder problemen, maar zij vliegen niet op Wamena dus op zoek naar een andere maatschappij.
Om naar Wamena te gaan heb je een Surat Jalan een reisvergunning nodig.
Volgens zeggen bij bureau immigratie te verkrijgen, nadat daar onze paspoorten uit gebreid waren bestudeerd werden we naar de politie door verwezen, daar aan gekomen bleek dat we een copi van ons paspoort en twee pasfoto’s moesten inleveren.
Volgende week brengen ze de brieven naar het kantoor van de Pt (Waterleiding)
Vervolgens geprobeerd om een vlucht te boeken van Jayapura naar Wamena wat niet lukte wel een reservering dus dat zal wel goed komen,
Gelukkig hadden we op onze tocht de hulp van Wawan want als je dat alleen gaat doen word het en vaak duurder en op en gegeven moment niet meer te volgen.
Jantinus kwam tijdens het werk ergens waar een omgevallen bananenboom, lag waar een nieuw plantje uitgroeide, die heeft hij meegenomen en Yustin haar man heeft hem vanmiddag geplant.
Jantinus heeft de boom Elly genoemd dus ik sta nu stevig met de beentjes in de koraal.
Hoe snel een dergelijk boom groeit weet ik niet, maar het spreekwoord boompje groot plantertje dood zal hier ook wel gelden.

• 20 Maart 2009 - 16:18

Bets En Henk:

Mevrouw Elly en Jantinus,
    Ja Elly als er aleen boom naar je genoemd wordt dan is het natuurlijk om aan gesproken te worden met MEVROUW.
    Alle gekheid op een stokje,wat leuk dat jullie een paar dagen vakantie hebben in april.
    En dat jij Elly ook Wamena mag verkennen,daar is het nog veel anders dan in Biak,laat ik het zo maar uitdrukken.
    Jantinus is er met Jan Eefting geweest en heb toen de verhalen ejn fotos gezien niet te geloven.
    Alleen het boeken van jullie vakantie wat een belevenis.
    Wij horen jullie vakantie verslag in April wel.
    Het weer is goed op dit moment zon,maar niet zo warm als bij jullie.
    Mooi verslag weer van jullie.
    Groet,
    Bets en Henk

• 20 Maart 2009 - 18:10

Jans En Annie:

Elly en Jantinus,
    Ziet er allemaal heel erg mooi uit . Nog een hele mooie tijd toegewenst.

Gr. Jans,annie en jort

• 20 Maart 2009 - 23:49

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    Jullie hebben me even een paar dagen moeten missen, maar je hoort van Truus wel waarom als je er vanavond gaat eten. Ik weet lekker al wat jullie gaan eten, maar goed dat weten jullie misschien ook al als je dit leest.
    Gefeliciteerd met je rijbewijs JT, het lijkt me inderdaad niet echt gemakkelijk om links te rijden. Vooral niet als je al lang rijd wand dan ga je zo vaak gedachteloos rijden.
    En wat ziet dat ziekenhuis er uit, daar wil je nog niet liggen als je dood ziek ben.
    Ik verheug me al op je verhalen van jullie vakantie, en hoop dat de papieren allemaal op tijd voor elkaar zijn.
    noude hartelijke groeten en ik hoop morgen weer van jullie te horen
    Hillie

• 27 Maart 2009 - 17:57

Gert Grandia:

We volgen de berichten met veel interesse. Die band met West Papua raak je niet meer kwijt tenslotte. Nog veel plezier daar.

Met vr. gr.
    Gert Grandia