Dinsdag vertrek naar Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Dinsdag vertrek naar Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Dinsdag vertrek naar Biak

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

13 Augustus 2022 | Indonesië, Biak

Dinsdag 16 augustus vertrekken mijn vader en ik naar Biak. De meesten van jullie weten dat Jantinus al jaren op Biak komt vaak samen met mijn moeder en soms alleen. Dat hij op Biak terecht kwam was eerst voor zijn werk bij de WMD en de laatste jaren na zijn pensioen voor de vele projecten die ze daar ondersteunen, die worden gefinancierd door de Veteranen, enkele hulporganisaties, mensen die een relatie hebben met Biak, vrienden en familie.

Na twee jaar niet naar Biak te zijn geweest in verband met corona is het nu zover dat er weer gegaan kan worden. Het eerste plan van Jantinus was om 4 weken in september te gaan. Maar uit eindelijk werd de reis iets naar voren gehaald waardoor een deel van de reis nu in augustus valt. Dat Biak maar aan Jantinus blijft trekken begrijp ik wel. Ik ben er in de afgelopen jaren ook een aantal keren geweest, maar dat was meer om onze ouders te bezoeken en toerist zijn.Toen ik van Jantinus zijn plannen hoorde begon er bij mij ook weer wat te broeien, want ik wilde heel graag nog weer eens naar Biak. September was voor mij alleen geen optie, maar toen de reis naar voren gehaald werd zag ik ineens wel mogelijkheden. Nadat we op een zondag bij mijn ouders waren geweest en Margriet (die naam kennen jullie vast uit de vorige reis verhalen, Margriet komt van Biak maar woont tegenwoordig in Nederland) was daar ook ging het natuurlijk veel over Biak en de aanstaande reis. Toen we die avond weer thuis waren hakte ik de knoop door, ik wil twee weken met Jantinus mee. Samen de projecten bij langs en wat er meer op ons pad gaat komen. Het plan werd in Westerbork enthousiast ontvangen en konden de voorbereidingen beginnen.

En nu is het dan bijna zover! Nog een paar dagen en we vertrekken. De koffers staan klaar de laatste dingen zijn geregeld. Nog even met het gezin uit eten, dat is traditie geworden voordat er naar Biak wordt vertrokken. In de mail zat al een hele lijst met projecten die bekeken moeten gaan worden. Jullie zullen er hier de komende weken ongetwijfeld over gaan lezen.


  • 13 Augustus 2022 - 16:25

    Truus V Vliet:

    Hele goeie reis en doe iedereen de groeten van mij.

  • 13 Augustus 2022 - 17:17

    Dick Koelewijn :

    Hele goeie reis voor beiden en een vruchtbaar verblijf daar

  • 13 Augustus 2022 - 18:18

    Betteke:

    Geniet ervan Mark. Vast weer een prachtige ervaring.

  • 14 Augustus 2022 - 11:47

    Don En.Ninja:

    Wat heerlijk om weer naar Biak te gaan en oh zo fijn Mark dat jij ook mee gaat en de projecten kan bekijken. Jullie zullen zoals gewoonlijk in Biak heel hartelijk worden ontvangen.
    Voor nu alvast een heel goede reis naar het geliefde Biak en veel succes met de projecten.
    Warme groet van ons 2

  • 14 Augustus 2022 - 13:49

    Stinus :

    Wij wensen jullie een fijne en ontspannen reis. Dat jullie meer dan welkom zijn spreekt voor zich na alle die al geboden hebben.

  • 14 Augustus 2022 - 14:44

    Henrieke :

    Wij volgen jullie vanuit Börk, Jt en Mark! Goede reis, succes en plezier daar!

  • 14 Augustus 2022 - 16:56

    Pieter:

    Ha Jantinus, wat mooi dat je weer naar Biak gaat en deze reis deels samen maakt met je zoon Mark. Wij hebben nog steeds goede herinneringen aan toen wij jou ontmoetten op Biak in februari 2020 en jij ons spontaan meenam om ons het eiland te laten zien, het was een mooie start van onze West-Papua reis. Een prachtig land met prachtige mensen!! Wij zullen je reis zeker met belangstelling volgen en wens jullie veel succes met de projecten daar! Hele goede reis en hartelijke groeten, Jolanda en Pieter

  • 14 Augustus 2022 - 17:54

    Henk En Bets Hindriks:

    Hoi Jantinus en Mark,
    Fijn dat het weer mogelijk is om te gaan naar Biak.
    Doe verschillende mensen de groeten die ik samen met jou Jantinus en Jan Eefting heb mogen ontmoeten tijdens onze werkzaamheden voor de WMD.
    Fijne vlucht en een fijne tijd.
    Groet,
    Henk en Bets

  • 14 Augustus 2022 - 18:50

    Mimy Mieras-Burger:

    Hallo Jantinus,

    Wat fijn dat er weer gereisd kan worden en wat een mooi vooruitzicht. Ik wens jullie beiden heel veel succes met de projecten en een fijne tijd! Ook al ken ik je niet persoonlijk, maar het maakt mij blij dat er mensen zijn zoals jullie die om de Papua bevolking geven. Dankbaar ben ik. Mijn man en ik wensen jou en Mark alvast een fijne reis. Hartelijke groeten, Mimy

  • 14 Augustus 2022 - 19:01

    Visman:

    Toevallig hebben we jullie gevonden op internet . Heb vele stappen op biak liggen Ben erg benieuwd hoe het monument van de neutron bij parai er uit ziet ( na 10 jaar) Hoe moeilijk of makkelijk kan men nu naar busk reizen ????

  • 14 Augustus 2022 - 21:42

    EeLco:

    Superdesuper Mark en Jantinus!! Keep me posted!

  • 15 Augustus 2022 - 09:11

    Janny:

    Wij gaan jullie zeker volgen. Succes daar en geniet ervan!

  • 15 Augustus 2022 - 12:56

    Niek Delfos:

    Als oud marineofficier en secr./penningmeester van de Rotary Stichting Water en Gezondheidszorg projecten (St. RWG) ben ik, evenals mijn voorzitter Karst Jan Hoogsteen, zeer geïnteresseerd in jullie verrichtingen. Is er mogelijk behoefte aan een niet te groot waterproject ?
    Ook steunen wij momenteel een Leprazorg project o.a. in Manokwari en in Yayapura (Hollandia}

  • 17 Augustus 2022 - 10:41

    Lenne Eekhout:

    Heel fijn dat je mee gaat en ik wens jullie dan ook een hele gezellige tijd samen op ons mooie eiland Biak. Ik heb heimwee en hoop er ook weer gauw naar toe te kunnen gaan. Geniet en ze zijn heel blij jullie te zien al onze vrienden. groetjes en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Samen met Mark naar Biak

Recente Reisverslagen:

19 September 2022

Onze reis naar Biak zit erop.

13 September 2022

Vandaag mijn laatste dag op Biak.

12 September 2022

Een rustig weekend

10 September 2022

Installatie hydrocultuur

09 September 2022

Pasar ikan Bosnik (vismarkt Bosnik)
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 565891

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: