Vandaag mijn laatste dag op Biak. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vandaag mijn laatste dag op Biak. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vandaag mijn laatste dag op Biak.

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

13 September 2022 | Indonesië, Biak

Vanmorgen kwam Magdal en een zoontje van haar broer naar het hotel.

Magdal hebben we gesponsord met schoolgeld. Ze heeft nu haar diploma gehaald en heeft daardoor werk gevonden. Het sponsorgeld was aan haar goed besteed en daar doen we het voor.

Ze kwam een cadeautje voor Elly brengen, erg lief.

Daarna ben ik met Inge twee matrassen gaan kopen voor de twee eenpersoonsbeden die we vorige week naar Kampong Yafdas hebben gebracht. Dit ging zoals we inmiddels wel gewoon zijn niet zo vlot, omdat ze maar een op voorraad hadde. De andere moest uit het magazijn komen en het was niet mogelijk om die zelf bij het magazijn op te halen.

Maar na een uur konden we de twee matrassen in onze auto duwen en zijn we naar Yafdas gereden. Daar hebben we de matrassen bij de familie van de twee zieken afgeleverd, ze waren er erg blij mee.

Inge en ik zijn toen doorgereden naar pasar Darfuar om voor Anky Jeruk Suangi te kopen, maar helaas niet te vinden bij pasar Darfuar, maar later gelukkig we kunnen vinden bij Pasar Ikan.

Deze laatste dag zijn we ook nog bij Joice langs gereden, zoals we eerder hebben gemeld voedt Joice de twee gehandicapte kinderen van haar overleden zuster op, en dat doet ze heel erg liefde vol.

Direct na de middag heb ik Inge naar huis gebracht. Inge moet nog wat voorbereiden, want haar zuster Jo uit Nederland komt dinsdagmorgen aan met hetzelfde vliegtuig als waar ik mee vertrek naar Jakarta.

Voor het afscheid van de dames van de naaicursus ben ik naar bekendste bakker van Biak gereden, bakkerij Aru. Daar heb ik cake gekocht om te trakteren.

Aangekomen bij de naaicursus zag ik verschillende dames met instrumenten staan. En ter ere van mijn afscheid werd er prachtig gezongen en gespeeld. Echt ontroerend, ze hebben me tot de auto begeleid, wat mijn afscheid heel bijzonder maakte.

Avonds was ik uitgenodigd bij Esther en Alvi om te komen eten, Esther kan voortreffelijk koken het was heerlijk.

Uiteindelijk terug in het hotel heb ik mijn koffer ingepakt en zowaar kwam Inge nog langs met lekkere dingen te brengen om te nemen en thuis uit te delen. Daardoor kwam ik behoorlijk over het gewicht wat ik aan kilo’s mag meenemen. Het te veel aan kilo’s heb ik mijn rugzak gestopt wat hier geen probleem oplevert.

Dit was mijn laatste verslag vanuit Biak. Het laatste verslag zal ik weer samen met Mark maken ter afsluiting van onze gezamenlijke mooie trip naar Biak die heel goed is bevallen.

Groet Mark en Jantinus


  • 13 September 2022 - 18:52

    Sonja :

    Wat een geweldig afscheid door de dames van de naaicursus. Maar je hebt het ook wel verdiend door iedere dag weer op pad te gaan en alles te regelen in die hitte. En de mensen blij te maken. Ik heb genoten van de verslagen, foto's en video's. Ook van Mark. Jullie waren een goed stel. Een behouden reis terug en groeten aan Elly.

  • 13 September 2022 - 20:26

    Frank Gibson:

    Ik ben het volkomen eens met Sonja.
    En zo'n muzikaal afscheid, 10 dames, die je zo uitzwaaien. Dat is toch geweldig. Ik zal de verslagen uit Biak zeker gaan missen.
    Goede reis terug en groeten aan Elly en Mark.

  • 13 September 2022 - 21:20

    Betteke:


    Veel beleefd en welbesteed!
    Wel thuis Jantinus!

  • 20 September 2022 - 05:58

    Martin Ruinaard:

    Een mooi en welverdiend afscheid, dat is ook duidelijk te zien en te horen aan deze bijzondere ceremonie van deze 10 dames, jullie zullen elkaar nooit vergeten!
    Chapeau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Samen met Mark naar Biak

Recente Reisverslagen:

19 September 2022

Onze reis naar Biak zit erop.

13 September 2022

Vandaag mijn laatste dag op Biak.

12 September 2022

Een rustig weekend

10 September 2022

Installatie hydrocultuur

09 September 2022

Pasar ikan Bosnik (vismarkt Bosnik)
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 564849

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: