Even inhalen. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Even inhalen. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Even inhalen.

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

19 Maart 2014 | Indonesië, Biak

Het is al weer woensdagavond dus hoog tijd om even te laten weten wat wij allemaal gedaan hebben intussen.
Zondagmiddag zijn we samen met Inge en Margriet naar het strand in Opyaref geweest een fijn stuk zandstrand waar je lekker kunt zitten, er waren veel kinderen die liggend op een plank op de golven naar het strand surfden, geen luxe borden maar op een oude plank is het plezier hetzelfde.
Op de terugweg stopten wij bij een heel oud vervallen kerkje wat door Inge haar oom is gebouwd in 1951 leuk dat zijn naam op een bord stond zo ook van een Nederlandse dominee.
Even verder wilden Jt een klein waterproject laten zien, goed dat we daar voor stopten er was een jongen met een jonge koeskoes een klein buideldiertje die volwassen ongeveer een halve meter groot is.
Een heel aandoenlijk kopje maar een enge staat, hij leeft van vruchten.
En vandaag de grote dag we zijn weer begonnen met breiles gelukkig heb ik nu hulp van Betteke want er waren al 10 leerlingen, het was wel gezellig en zoals met alles er zijn snelle en langzame leerlingen.
We starten met een lapje rechtbreien met 20 steken en hoe het gebeurd zie je soms niet, maar meerderen lijkt erg makkelijk, een vrouw had na zes pennen al 39 steken op haar naald.
Vanavond kwam Alvi met zijn vrouw op bezoek, wij kennen hem van eerdere jaren, hij is dit jaar getrouwd en morgenavond zijn we uitgenodigd om hun huis te komen bekijken, Esther zijn vrouw verwacht een baby die tweedagen voor ons vertrek, dus misschien maken we dat nog mee, zou leuk zijn.

• 19 Maart 2014 - 16:16

Adrie Bouwmeester:

Elly of Jantinus geef Adrie even jullie goede banknummer ik mis wat
    om over te maken naar jullie banknummer , voor de rest een goede tijd toe gewenst op Biak

• 19 Maart 2014 - 18:55

Mini En Henk:

Hallo,
    Ja stil maar ik hou mij wel koes,zojuist wat couscous gegeten en met bewondering gekeken naar de KOUSKOUS raar beest naar jou gezichtsuitdrukking nog niet je lievelingsdier hou je maar kous dan komt het wel goed .
    Mooi dat het goed gaat met de breischoolactiviteietn.
    Ik associer breien altijd met wol? lijkt mij in de tropen niet de meest gedragen kleding
    Hier wordt het morgen een dag na de gemeenteraadsverkiezingen 20 graden .
    Groet van de andere kant
    Henk

• 19 Maart 2014 - 22:26

Herman,dineke:

hallo Jt/E, wat sportief bezig! volgende keer sportkleding aan Jantinus.Als jullie terug zijn, zullen we even meten wie de dikste spierballen heeft,Herman of Jt. H.is sportief bezig als stucadoor/timmerman,groetjes Herman en Dineke.

• 20 Maart 2014 - 16:22

Henk En Bets:

Kijk maar uit voor dat je het door hebt knapt de tak en ligt Jantinus op de grond,en dan heb je de poppen aan het dansen.
    Als jij dat nu over een paar weken gaat doen dan houdt de tak het wel tenminste als jij het iedere dag gaat doen.
    Dan ben jij al heel wat kilo,s afgevallen hopelijk.
    Met alle gekheid geniet er maar van maar de koeskoes ziet er niet leuk uit.
    Groet uit een mooi en droog EMMEN

• 20 Maart 2014 - 22:27

Eelco:

Betteke breidt op Biak, de hobbies komen bovendrijven als je met pensioen bent...:) xxx

• 22 Maart 2014 - 10:47

Jantsje:

Leuk weer je verhalen! De frequentie ervan is helaas wel afgenomen, zo valt mij op. Zou het aan de breilessen liggen of aan het broodnodige kwebbelen met Betteke? En dan vergeet ik nog de port te noemen.

Misschien kan Jantinus de tekst van de overgeslagen dagen voor zijn rekening nemen, immers hij had aan 't begin van jullie reis een succesvolle aftrap gegeven! Mijn advies: maak er een coproductie van, dan blijven wij hier tenminste een beetje fatsoenlijk op de hoogte.
    Wat Nederland betref: jullie missen hier wel weer een Wilderssoap van jewelste. Hij staat weer volledig in de sportlights. Er zijn verschillende redenen waarom ik ook wel een paar weekjes Biak zou wensen, maar dit is er eentje van.

• 22 Maart 2014 - 12:15

Gerrit En Mieke:

Lees nu voor het eerst alle verslagen. Leuk om je zo te volgen Betteke. Gelukkig halen wij jou met je blonde kopie er op de foto's makkelijk uit.
    Veel succes met jullie mooie werk en veel genieten hoor.
    Liefs van ons.