Dinsdag 11 maart - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 maart - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 maart

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

11 Maart 2014 | Indonesië, Biak

Normaal gesproken maak ik een lijstje van namen en welke rol deze mensen in ons Biak leven spelen.
Alleen Betteke zal ik even introduceren bij de mensen die haar niet kennen.
Betteke en ik zijn al bijna 60 jaar vriendinnen we kennen elkaar van de lagere school in Loenen waar we geboren zijn, omdat wij beide met pensioen zijn heeft zij de tijd om deze reis met ons samen te beleven.
Naar Schiphol gebracht door Mark en Bart-Jan vierden we de eerste verjaardag van haar kleinzoon daar met koffie en gebak.
En vandaag zijn Betteke en ik na een lange maar vermoeiende reis aangekomen in Biak.
We werden om vijf uur in de morgen opgewacht door Jantinus, Octov,Inge en Margriet,
Thuis aangekomen waren daar ook Martha en Chris die Betteke op Papua wijze welkom heten.
Er staat dan een schaal met water op de drempel waar je voeten (gemakshalve een) in gewassen worden en ook haar gezicht werd gewassen, de gedachte erachter is dat alle boze geesten en andere narigheid worden weg gewassen je mag het loslaten, en je welkom weten in de gemeenschap hier.
Na een gezamenlijk ontbijt zijn we gaan slapen want je bent toch behoorlijk gesloopt na zo’n reis, vanmiddag was het koffers uitpakken boodschappen doen en eten koken en nu zitten we als beloning aan een lekker glaasje port.

• 11 Maart 2014 - 16:42

Jantsje:

Hallo Biakgangers! Gister beleefden we hier onze warmste 10 maart ooit (!) En waar was Elly? Op weg naar haar grote liefde in Biak. Het leven is keuzes maken, zo is het. Al mis je zo wel de hoogtepunten in je eigen land natuurlijk. Fijn dat jullie weer heelhuids zijn aangekomen en warm zijn ontvangen. Wat zal de bodem van die portfles snel in zicht zijn, zo met beide dames aan de drank.... Ik zit al voor de vierde middag buiten in de zonneschijn, dus aan mij heb je geen kind. Heerlijk! Wens jullie veel plezier en lekker uitrusten van die vermoeiende reis ( 't is de leeftijd) en Jantinus veel werklust! Groetjes Jantsje.

• 11 Maart 2014 - 16:43

Henk En Bets:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en wensen jullie een fijne tijd toe op het mooie Biak
    Wij zullen de verslagen en belevenissen weer met plezier lezen.
    Groet Henk en Bets

• 11 Maart 2014 - 16:58

Mini En Henk:

Hallo Tegenvoeters,

Zo dan zijn ook Bettekes voeten schoon.
    Andere kant van de wereld alles dan ook andersom ? na een gezamenlijk ontbijt slapen?
    Kom ik er tijdens het schrijven achter dat het gezameNlijk is en niet zo als ik dacht gezamelijk bij nader inzien is zonder n ook toegestaan.
    We wensen jullie "gezamenlijk"een fijne tijd we volgen jullie op de voet die van jullie zijn toch schoon.

Groet,
    Mini en Henk

• 11 Maart 2014 - 16:59

Hans Jaap En Gerda:

Zit nu in de auto in het centrum van Groningen te mailen aan jou Betteke terwijl jij achter de port schuil gaat. Hier is het terrassen weer maar toch een tokkie anders dan bij jullie. Moet vanavond een presentatie houden voor de RC's in Groningen opdat de sterren ook einde dit jaar hier zullen stralen! Blijf genieten! Knuffel HaJa

• 11 Maart 2014 - 17:44

Dinie De Roo:

Waauuuwww!! Betteke en Elly wat fantastisch,
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen?
    Mooie foto's Lekker Genieten X liefs Dinie

• 11 Maart 2014 - 20:16

Annelieke:

Fijn te lezen dat jullie goed zijn aan gekomen, zal inderdaad wel een kluif geweest zijn! Leuk die foto's ook!!! Ben ik er ook een beetje bij. Wacht alweer op jullie volgend berichtje :-)

• 11 Maart 2014 - 23:10

Truus:

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Ik heb verder geen woorden, maar ik leef mee.
    Liefs en groeten

• 12 Maart 2014 - 14:01

Henk En Hennie Van Goor:

Mooi dat jullie veilig zijn aangekomen in Biak. Nu eerst uitrusten van de reis en dan heerlijk genieten van een totaal andere omgeving.
    Leuk dat we zo met jullie kunnen mee kijken in dat mooie Biak.
    Groetjes van ons beiden.