Een dagje naar het strand, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een dagje naar het strand, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een dagje naar het strand,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 April 2012 | Indonesië, Biak

Vandaag zijn we naar het strand geweest met Truus, Inge, Margriet en Noortje.
We hadden om 11 uur afgesproken maar Margriet moest nog uitnodigingen voor de kerk rondbrengen, dus werd het een uurtje later.
Met Truus en Inge gingen wij naar de bakker om wat lekkere dingen te halen om mee te nemen, en omdat we tijd over hadden dronken we daar een kop koffie.
Tot onze verrassing kwam daar een Nederlands echtpaar binnen waar we een poosje mee gepraat hebben, zij wilden naar het eiland Yapen om daar de paradijsvogel te gaan zien.
Wij hebben hen in contact gebracht met Chris die daar vaker met mensen naar toegaat.
Daarna naar het strand gereden in kampong Anggaduber in oost Biak, wel een eind rijden maar er is daar een mooi zandstrand en dat is zeldzaam hier meestal is het allemaal koraal.
Margriet heeft aan mensen in de buurt gevraagd of wij ons bij hen in huis mochten omkleden, dat mocht mooi achter een gordijn, die hier vaak deur vervangen, leuk dat dat allemaal zo kan.
Het was heerlijk om lekker in het aangename water te dobberen al was het wel lastig om te blijven staan door de golven, maar puur genieten.
Thuis lekker patatjes en kippenpoten gefrituurd, en vanavond samen met Truus tv gekeken, vannacht gaan de mensen weer fakkel optochten houden, als we moed hebben gaan we kijken.

• 07 April 2012 - 17:09

Sjef .franken:

is de bloem misschien de Flamboyan ?

• 07 April 2012 - 17:27

Hemiol:

Ave.

Eindelijk weer eens haantje de voorste.
    WITTE donderdag was er weer van alles,GOEDE vrijdag kwam er ook niets van maar de STIILEzaterdag
    gaat het lukken.
    We werken van achteren naar voren.
    De bloem , ik durf er wel drie golfplaten en op te zetten als dit niet de ,
    RUBICENCUS GALACTICA is een wonder schone bloem is.
    Je ziet ze ook op Biak niet zo erg veel anders hadden we al wel eerder zo'n mooie foto gezien.
    Kenmerkend voor de tropische streken afspeken om 11 uur en dan wordt het weer een uur later,
    kenmerkend maar als je eraan gewend bent misschien wel ontspannender dan ....
    grote commotie treinen hebben vertraging van wel 5 min minstens een tweekoloms reactie in alle kranten.
    Bij de supermarkt al gauw irritatie bij een rij van 5 personen bij de kassa waarom doen ze de andere kassa niet open....
    Hoe zuiderlijker je komt des te rustiger men wordt .
    In Frankrijk staan ze rustig in de rij terwijl de cassiere met een klant even de , noem maar een zijstraat , de mazelen van de jongste bespreekt.
    Kan mij voorstellen dat het treffen van een Nederlands echtpaar een verademing is eindelijk weer je moerstaal voluit te kunnen gebruiken.
    Ik ben wel eens blij dat ik ......je begrijpt wat ik zeggen wil.

VOORDAT IK HET VERGEET DE VOLGERS DOEN HET GOED NIET AL TE VLUG MAAR
    WEER VIJF...5 GOLFPLATEN ZIJN BINNEN>

Ik denk dat het nu mis gaat ik moet even terug naar je vorige stukje en zal voor de zekerheid dit epistel maar verzenden.
    rest volgt.
    brozwahe

• 07 April 2012 - 17:30

Aly Bunschoten:

Hallo luitjes,

Heb net even de achterstand van een paar weken ingehaald. Wat hebben jullie weer een dankbare tijd daar. Ik verbaas me erover dat jullie nog steeds weer nieuwe dingen tegenkomen, maar vermoed dat jullie zo langzamerhand heel biak afstruinen. Nu heerlijk genieten van een paar vrije dagen samen en hopelijk is martha er dinsdag weer.

Fijne paasdagen!1

Groetjes van ons
    kees en aly

• 07 April 2012 - 18:03

Hemiol:

ave.

Daar ben ik weer .
    "Kraantje lek"was geloof ik een uitspanning in Overveen maar we zijn niet zo vaak bij oom Dries en tante Ger geweest.Wel goed dat JANt.de kraan vervangen heeft de uitspanning zal in die vijtig jaar ook wel verdwenen zijn.
    Ja en dan wens ik jullie en allen die dit lezen een fijne pasen
    Wij laten weer een paar dagen verstek gaan.
    Morgen middag weg naar Verviers 2 de paasdag in Verviers ,dinsdag in Brussel di.avond terug.

Groet,
    brozwahe

• 07 April 2012 - 18:32

Kees Bunschoten:

Ik weet dat de plaats op Yapen waar je paradijsvogels vindt Aikakopa heet.
    Een heel kleine kampong bijna aan het uiterste Noord-Westen.Een paar kilimeter de bush in met een gids van de kampong. Ze weten wel van de prijs. Prettige Pasen.

• 07 April 2012 - 22:22

Hillie:

Daar hebben jullie eens verstandig aan gedaan, om er echt eens een fijne dag van te maken.
    Heerlijk aan het strant, en genieten van de zee.
    zo zie je maar weer je kan aan de andere kant van de wereld zitten, je kan zo maar weer Nederlanders tegen komen.
    en dan is het zo leuk dat je die mensen ook nog weg wijs kan maken om de paradijsvogel te gaan bezoeken leuk hoor
    De bloem vind ik prachtig, maar heb geen idee hoe of zij heet. geniet maar met volle teugen want voor je het weet moeten jullie al weer terug
    Hartelijke groeten Hillie

de bloem vind ik prachtig maar heb geen idee hoe zij heet

• 07 April 2012 - 22:31

Hillie:

nog even hartelijk bedankt voor het filmpje, dat klinkt goed zeg zelf meerder stemmig.
    en HEEL GOED verstaanbaar.
    ik vind het echt heel goed, en heb er nu al een paar keer van genoten.
    nu maar hopen dat het tweede paasdag ook zo goed klinkt.
    Succes in ieder geval Hillie

• 07 April 2012 - 23:52

Joke :

Hoe zo ,drie golfplaten? Ik zet er vijf op dat het die hele grote kelken zijn van buurvrouw ,hoe heette ze ook weer?
    GROTE KELKEN HANGLOBELIA!
    Wie biedt er meer?

• 09 April 2012 - 15:15

Herman En Dineke:

Hoi Jt/Elly.jhier een regeachtige 2e paasdag, gelukkig regent het niet zo hard als bij jullie, 2 kleinkinderen te logeren gehad, H. maakte een katapult voor ze , waar ze bijna de hele dag mee hebben gespeeld, ze kunnen toch nog spelen met een eenvoudig ding ipv. met een computerspelletje.Nog 2 weken , dan zijn jullie alweer terug, we hopen , dat jullie deze weken nog veel kunnen regelen en natuurlijk ook GENIETEN van deze laatste dagen. He/Di.