Dinsdag, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Dinsdag, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Dinsdag,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

03 April 2012 | Indonesië, Biak

Inmiddels dus al weer dinsdag geworden, en heel veel weet ik ook vandaag niet te vertellen.
Tot Inge’s verbazing klopte er zondagavond om tien uur iemand aan haar raam dat bleek dus de naaimachine man te zijn die het derde exemplaar kwam brengen, deze wereld is echt niet te snappen.
Gister zijn we nog rijst wezen brengen bij een aantal gezinnen en zijn we ook wezen praten bij Yuanita, haar vader was thuis, het was een erg aardige man waar wij een heel goede indruk van kregen.
Hij heeft geen werk maar doet vrijwillig wel een aantal dingen en wil erg graag goed voor zijn kinderen zorgen, het bleek dat de oudste een jongen het ook goed doet op school, dus hulp om het leren voor de kinderen mogelijk te maken, is hier op zijn plaats.
Gister hebben we ook nog even een bezoek gebracht aan de kleermaker hij gaat voor vrijdag nog een net batik overhemd voor Jantinus maken zodat hij gepast gekleed mee naar de kerk kan.
Jantinus laat hier altijd zijn werkkleding maar ook wel anderen dingen liggen, hij dacht dat hier meer was achtergebleven, zo heeft hij niet echt veel shirts en ook hebben we vanmiddag onderbroeken gekocht, er zijn er een paar gesneuveld dus aanvulling was nodig.
Als we naar huis gaan toch maar weer een lijstje maken van wat hij hier achter laat.
Onze hulp de onovertroffen Martha was gisteren weer terug maar was nog niet fit, zij drinkt altijd zwarte koffie maar gister was het alleen water, het bleek inderdaad te vroeg om weer aan de slag te gaan, vanmorgen belde Chris haar man dat zij naar de dokter ging vandaag.
Zo zat ik dus vanmorgen, onderbroeken, sokken en handdoeken te strijken (ik zie in gedachten een aantal heel verbaasde gezichten)dat strijken wordt hier zo fanatiek gedaan omdat er met koud water gewassen wordt.

  • 03 April 2012 - 15:28

    Hemiol:

    Ave,
    Een beetje overdreven dus,ik bedoel die staart maar dat begrepen jullie wel.
    Niet het strijken ,neem nou Kees van Berkum die strijk zelfs zijn sokken nog en dan niet om de eventuele bacteriën te doden maar de netheid speelt hier de boventoon.

    NU WE HET TOCH OVER STRIJKEN HEBBEN!!!!!
    VOLGERS WANNEER U EEN BEDRAG OP 348710097 TNV.JANSEN ,OLST OVV.BIAK 2012 STORT BLIJFT ER NIETS AAN DE
    ZO BEKENDE" STRIJKSTOK "HANGEN MAAR DAT WIST U WEL.

    Groet,
    brozwahe

  • 03 April 2012 - 16:35

    Sjef .franken:

    ja Elly, daar kan ik over meepraten alles wat ik achterlied voor na een volgend bezoek was altijd in rook opgegaan als ik weer terug was. dus het is van alle tijden en leer er maar mee te leven . mvg sjef

  • 03 April 2012 - 22:53

    Truus In Biak:

    Er gaat helemaal niets in rook op. ales wordt door Jt zelf ingepakt en door mij/ons niet meer opengemaakt dan alleen om de laatste spullen die gewassen zijn erbij te doen. Dus graag geen insinuaties.

  • 04 April 2012 - 07:12

    Jantsje:

    Voor iemand die weinig te vertellen heeft, kun je aardig lullen, Elly! (sorry, ik weet even geen ander woord). Zo zit er gelukkig weinig verschil tussen Elly-Bork en Elly-Biak. Houden zo.
    Ik schrok wel van dat hutje waar de zieke baby in bivakkeert... tjonge jonge, wat een ellende.
    En die gulle belijdenisfeestjes, wat geweldig, die tafels voor moslims. Kom daar hier eens om, hoezo rekening houden met... Gij zult integreren! En anders wegwezen! Beschamend.
    Ons feest op 1 april was hartstikke leuk! (Joke: ter ere van het 100-jarig bestaan van Jantsje + e.g. Let wel, zelf net 36 jaar geworden, dus) Heel gezellig en beentjes van de vloer. Je hoort er nog van als ik plaatjes heb. Bedankt voor je felicitatie.
    Nou mensen, veel plezier maar weer.

    Wat ik me nu steeds afvraag: is Hemiol (henk-mini-olst) dezelfde als Brozwahe? Wat daarvan te maken, meneer anti-strijkstok?

  • 04 April 2012 - 07:58

    Joke:

    Lekker warm dat strijken!
    Wat fijn dat jullie nu naaimachines hebben .
    Ik wens iedereen veel succes met de lessen.
    Ik zie het helemaal voor me,iedereen in de weer met patronen en lapjes,heerlijk!
    O,ja wees zuinig op scharen,alleen stoffen knippen.
    Ik hoop dat Martha gauw weer beter is.
    Maak het goed!

  • 04 April 2012 - 13:24

    Henk En Bets:

    Ik snap het heel goed ik kan mij nog herinneren dat Elly tegen de naaiman iets zei.
    En heeft nu eieren voor zijn geld gekozen om de bestelling snel te regelen.
    Krijgen wij in Balanda ook een mooie foto van de nieuwe batik te zien.

  • 05 April 2012 - 23:09

    Hillie:

    nou ik benijd je niets hoor daar te moeten srijken lijkt me wel drie keer niets.
    Dus maar hopen en bidden dat Martha weer snel beter is..
    ook fijn dat jullie nog wat rijst hebben kunnen verdelen, want er is geen erger gevoel dan een honger gevoel
    en gefeliciteerd met jullie nu naar ik geloof jullie drede naaimachine.
    hartelijke groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Ons verhaal in BIAK 2012

Onze dagelijkse belevenissen in Biak

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Weer thuis

20 April 2012

Martince,

20 April 2012

afscheidsavond

18 April 2012

Inhaalslag,

16 April 2012

De laatste week
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 564801

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: