Agas, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Agas, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Agas,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

23 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Vanmorgen werd ik wakker en direct werd ik bezocht door de gemeenste steek beestjes die er zij agas genoemd, waarschijnlijk heb ik er wel vaker over geschreven, rot beesten zijn het, al kun je ze bijna niet zien zo klein.
Vandaag ben ik wel vijftien keer gestoken en ik zit dan ook onder de jeukbulten, leve de Azaron, vanavond nog weer een ongedierte werend spul gekocht dat in een apparaatje moet dat in het stopcontact gaat.
Van Deet trekken zij zich niets aan wat een beetje helpt is de ventilator op je gericht zodat de vliegjes wegwaaien, je ziet hier wel heel weinig gewone vliegen zoals wij die kennen.
Vanmorgen heeft Truus hier even koffie gedronken, het gesprek komt al gauw op het naderende vertrek van haar naar Nederland en alles wat daar aan vast zit, het is niet makkelijk om na tien jaar je leven op Biak achter te laten.
Vanavond hebben we een afscheid etentje gehad van Sonja die morgen weer vertrekt, zij had Inge, Martha en Chris en ons daarvoor uitgenodigd, het was gezellig en lekker.
Morgen is het een vrije dag in heel Indonesië en wij zijn uitgenodigd op het trouwfeest van een oomzegger van Chris, waarvan morgen een verslag.

• 22 Maart 2012 - 16:39

Kees Bunschoten:

Niet krabben aan de agga vlekjes. Als ze stuk gekrabt worden kan je er lelijke zweren van krijgen.

• 22 Maart 2012 - 20:56

Betteke:

Hai Elly en JT,

Had een klein berichtje geschreven bij 21 maart in de veronderstelling dat ik bij vandaag zat te schrijven. Dat krijg je als je de boel niet netjes bijhoudt!
    Morgen nog werken en dan heerlijk met Annelieke op vakantie!!
    Liefs, Betteke

• 23 Maart 2012 - 01:30

Hillie:

Hallo lieve mensen.
    het lijkt me verschrikkelijk, al die jeuk.
    Ja dat is nu weer vervelend van zo'n warm land er komen beesten voor die wij niet kennen, en dan maakt het niets uit of ze groot of klein zijn. hoe je wend of keert jeuk is en blijft meestal erger dan pijn, ik hoop voor jou dat die jeuk snel verdwijnt sterkte er mee.
    Ja dat Truus het moeilijk heeft dat verbaast me niets, ze voeld zich daar meer thuis dan in Nederland.
    en als je dan nog zo lang moet wachten of eigelijk wil wachten, omdat je je leerlingen toch tot hun examen wil begeleiden.
    duurt he afscheid nemen extra lang, en daar word je niet echt vrolijk van lijkt me.
    leuk dat jullie morgen weer een bruiloft hebben maak er maar weer leuke foto's van dan kunnen we weer mee genieten
    Hartelijke groeten Hillie

• 23 Maart 2012 - 01:36

Hillie:

nog even een vraagje, ik herken Sonja Inge, martha en Chris.
    maar wie zit er tussen jou en Chris. niet deat het wat uitmaakt maar ik ben gewoon neiwsgierig.
    doei hopelijk tot morgen Hillie