Naar Urfu - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Naar Urfu - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Naar Urfu

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

04 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Vanmorgen ben ik samen met Joop en zijn zoon Edwin naar de school in Urfu geweest.
Joop is oud marinier en was hier begin zestiger jaren ander half jaar gelegerd, zij logeren bij Truus.
Zij hebben allerlei sponsoracties gehouden voor de school en kwamen nu de checks overdragen.
Zij werden daar door de leerlingen feestelijk onthaald met een traditionele voetwassing als welkom er werd door een groep leerlingen gedanst, er waren toespraken en er werd gezamenlijk nasi bungkus gegeten (dit is nasi per persoon in vetvrij papier gevouwen) dit had Yujun gekookt.
Het was een leuke morgen, Jt kon niet mee die had een bespreking op het werk en uiteindelijk is hij daarvoor hier.
Hij heeft daar ook Piet weer ontmoet, hij is een belangrijke medewerker van de Bupati en spreekt Nederlands, hij was vorig jaar ook bij het werkbezoek in Nederland en heeft toen nog een avond met Pa Aserem en Ibu Nanik bij ons in Westerbork gegeten.
Hij is erg geïnteresseerd in de geschiedenis van Papua net als Inge en Jantinus dus heeft Jt hem uitgenodigd daar eens over te komen praten.
Vanavond zijn Joop en Edwin hier geweest heel gezellig, dus werd het weer een latertje.

• 04 Maart 2011 - 17:59

Tanza
    Truus
    Yos
    Yuyun
    Het blijft voor ons een puzzel en we zien er geen gezichten bij .
    En dan heb ik de plaatsnamen nog maar even vergeten dat zijn zo ongeveer allemaal tongbrekers zoals postkoetspoets.

Groet,
    Henk

• 04 Maart 2011 - 20:57

Mini En Henk:

Elly , sorry hoor!
    complimenten voor de foto's.
    Henk

• 05 Maart 2011 - 01:08

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT.
    fijn dat jullie laptop het weer doet, en wat een leuk verslag over de school.
    Fijn dat er toch weer zoveel voor de school word gedaan, nu nog kijken of er geld beschikbaar komt voor computers want vier computers voor 45 kinderen is niet veel.
    Maar ja het is toch wel leuk als er zo'n feest voor je gehouden word,jullie weten hoe leuk het is om met een voetenwassing begroet te worden.
    en weer leuke foto's als verduideling fijn hoor hartelijk bedankt.
    ik ben nieuwsgierig welke foto's Truus bij haar verslag zal doen
    tot een volgende keer hartelijke groeten Hillie

• 05 Maart 2011 - 12:14

Joke :

beeldschoon dat hoofddeksel ,staat je geweldig.
    ik geloof dat ik ook hoedjes wil gaan dragen.
    nog even dit voor henk : limpers,modderkolk ,klomp,enz.
    groeten ,joke

• 05 Maart 2011 - 18:23

Jantsje:

Hoi E en J. Even een paar opmerkingen: Mijn moeder pleegde altijd te zeggen:"Een zondagssteek houdt geen week'." Zou de oorzaak van het uithaalwerk hierin gelegen kunnen liggen? Je weet: God straft onmiddellijk.
    Als ik die Biakse keuken van jullie zie, nou dan voldoet de keuken in W'bork toch nog prima? Bij thuiskomst meteen een hele verbetering, zou ik denken. Krijgen we ook nog een foto van de Biakse badkamer?
    En Elly, met dat hoofddeksel missta je absoluut niet op prinsjesdag!
    Kreeg zowaar vandaag nog een brief uit Kenia. Of ik boos op hen was of dat ze iets verkeerds hadden gedaan... Ze hadden mij gemist vorige maand toen Cobie weer was geweest. Ik was en bleef altijd welkom en kon bij hen logeren! Of ik, bij de weg, ook nog om de behoeftigen in Kenia wilde denken....en de noden van het ziekenuis...
    Ik had zo gehoopt dat ze me zouden missen om mijn altoos opgewekte humeur en algehele gezelligheid.... Weer een illusie armer, Elly. Gewoon geld storen, dan houden ze weer van mij.
    Veel plezier weer in dat kleurrijke land.

• 05 Maart 2011 - 23:04

Sylvia:

Hallo Elly en Jantinus
    Jullie kennen mij niet, maar ik ben de vrouw van Edwin.
    Helaas hebben en Edwin en Joop niet zo'n goede verbinding als jullie, dus hebben we nog geen foto of zo gezien.
    Ik dacht, misschien staat er iets bij jullie want ik wist van jullie afspraak en jaaa. Dus zet ik deze foto's ook even bij hen op de pagina.
    Kan iedereen hier ook zien wat ze daar ver weg allemaal meemaken.
    Doen jullie ze de groeten?
    Bedankt.
    Sylvia

• 11 Maart 2011 - 09:59

Wmmpeters@home.nl:

Hallo Elly en Jantinus,
    Ik ben op zoek naar wat goede tips.
    Ga samen met mijn vrouw 28 mei naar Papua kom Maandag 30 mei in Biak aan. We vertrekken 20 juni vanuit Biak naar Amsterdam. Zijn Backpackers en willen diverse stammen bezoeken oa. De Asmat, Danie-volk, Tause-stam, Korowai enz. Kun je ons helpen??
    Alvast vriendelijk bedankt.
    Mieke en Wim Peters