Thuisreis in twee stappen, - Reisverslag uit Depok, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Thuisreis in twee stappen, - Reisverslag uit Depok, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Thuisreis in twee stappen,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 Mei 2011 | Indonesië, Depok

Gisteren zijn we van Jayapura naar Biak gereisd en konden Truus, Noortje en Margriet nog een goede reis wensen die met het vliegtuig waar wij net uitgestapt waren naar Jakarta zijn gegaan.
Wij hebben bij Truus haar huis onze grote koffers opgehaald en van Yujun de laatste schone was meegekregen.
Wij zijn daarna naar het Intsia hotel gegaan waar Jantinus als een oude bekende door alle personeel werd begroet.
We hebben samen met Inge gegeten in de stad en de laatste zaken rond het rijst/hulp project met haar besproken.
Vanmorgen was Inge al weer op het vliegveld om ons uit te zwaaien en ook Chris kwam langs om gedag te zeggen.
In Jakarta aangekomen hebben we een taxi naar Depok genomen waar wij een hotel hadden besproken.
Het ligt aan de rand van Jakarta al zie je bijna geen overgang meer de stad heeft deze plaats al helemaal opgeslokt.
Het is een plaats met een Nederlandse historie en er wordt tot op de dag van vandaag door de oudere generatie Nederlands gesproken.
Wij zijn hier naartoe gegaan omdat Truus Noortje en Margriet hier bij een leraar Nederlands logeren, hij is verbonden aan het Erasmus instituut waar de meisjes morgen examen Nederlands doen.
We zijn met hen en ook Robert die ook van Biak komt naar een enorm groot warenhuis geweest en hebben daar rond gekeken, wel leuk om te zien maar het is er vreselijk druk en lawaaierig.
Je wordt erg moe van dat gereis en geloop dus eerst maar eens even rusten op onze kamer en daarna gaan eten.
Het tijdsverschil met Biak is al twee uur hier, dus is het ook geen wonder dat we moe zijn, we hopen maar dat het morgen in ons voordeel werkt dan hoeven we maar vijf uur verschil te overbruggen.
Nu nog een nachtje slapen en dan de laatste lange vlucht naar huis, jullie horen van ons.

• 14 Mei 2011 - 19:43

Hennie:

Een hele goede thuisreis gewenst enne, de trui moet wel aan voor jullie. De natuur is prachtig hier. Welkom thuis straks.

Groeten Cees en Hennie

• 14 Mei 2011 - 20:46

Jan IJzerwater:

Een hele goede thuisreis ... blij om weer naar huis te gaan. Maar ook, een beetje triest om weer te vertrekken ...
    Het gaat jullie goed.

• 14 Mei 2011 - 21:50

Henk En Bets:

Fijne reis en een geweldige thuis komst gewenst.
    Bets en Henk

• 15 Mei 2011 - 13:06

Roel En Corry:

Welkom thuis, en ik hoop dat jullie een goeie reis hebben gehad! Dit is wel weer wennen maar ook vinden jullie het vast fijn om weer thuis te zijn.......! In ieder geval lekker uitrusten eerst.
    Dag en de hartelijke groeten van ons.

• 16 Mei 2011 - 15:10

Jantsje:

Fijn dat jullie er weer zijn!
    Tja en de zon gaat meteen op de loop, dat valt me wel op!
    Geniet er maar weer van thuis, Trea weer knuffelen en de nieuwe keuken installeren.... Succes!