Woensdag 11 april, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Woensdag 11 april, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 april,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

12 April 2012 | Indonesië, Biak

De tijd gaat snel over 10 dagen gaan we naar huis en er is nog heel wat te regelen.
Vroeg in de avond hadden we een afspraak met de vriendin van Margriet die de naaicursus gaat geven.
Margriet was al hier maar het duurde even voor Endang kwam en ook Inge was laat die had een begrafenis en later nog een bidstond waar zij heen moest.
Wij hebben dus kennis gemaakt met Endang die in Surabaya haar naaiopleiding heeft gedaan, het lijkt een aardige meid en ze heeft er zin in.
Er hebben zich 15 vrouwen opgegeven om te komen leren naaien, daar zal hier en daar wel eens iemand afvallen maar een leuk koppel om mee te starten.
Het is de bedoeling dat er twee keer in de week 2 uur les is en voor de starter heb je ongeveer 3maanden nodig volgens haar, daarna kunnen we zien wie door wil.
Maandag is de eerste les nog net in onze laatste week.
Het was wel moeilijk om te overleggen wat de lerares moet verdienen zij durft niet te vragen en Margriet vond het lastig om een prijs te bedenken, gelukkig kwam Inge toen we daar aan toe waren.
Maar uiteindelijk heeft Jantinus een voorstel gedaan waar ieder mee akkoord ging.
Nadat Endang naar haar werk in een hotel was gebracht door Jt en Margriet, Inge en ik bleven hier.
Garvin was met Inge mee gekomen en was al in diepe rust hij lag heerlijk te slapen op een matje die wij hier hadden gemaakt door de vrouwen in Padwa sup.
We hebben onze hulp aan schoolkinderen besproken, en morgen ga ik samen met Inge een oma en opa bezoeken die voor hun ernstig gehandicapt kleinkind zorgen kijken of wij wat voor hen kunnen doen.

• 11 April 2012 - 16:06

Hemiol:

Ave.
    Goed zo Jan T hou de touwtjes maar goed in handen.
    We hopen dat je niet meer knopen door moet hakken want dan houden ze er geen over om aan de kleding te naaien.
    Groet
    brozwahe

• 12 April 2012 - 00:01

Hillie:

Ja dat is meestal zo je denkt nog tijd genoeg te hebben, en dan moet je op het laatst toch nog een heleboel regelen.
    Fijn dat de naaicursus nu ook geregeld is, nu maar hopen dat er alleen nog maar mensen bij komen in plaats vanaf gaan.
    en laten we hopen en bidden dat er morgen wat geregeld kan worden voor dat zieke kindje, zodat Opa en Oma het ook iets makkelijker kunnen krijgen.
    Veel wijsheid en sterkte morgen.
    hartelijke groet

• 12 April 2012 - 18:49

Henk En Bets:

Zo te lezen zitten jullie niet stil en hebben al een aantal dingen geregeld voor dat jullie weer afreizen naar Balanda.
    Wij hopen dat de actie die onderleiding staat van de fam Janssen een succes gaat worden.
    Want laten wij eerlijk zijn je zult daar in het verre Biak maar iets krijgen wat gezondheid betreft,maar vooral de kinderen die ziek zijn doet je als ouders veel verdriet.
    Nog veel werk plezier.