Gemier - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Gemier - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Gemier

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

28 Februari 2012 | Indonesië, Biak

Het is bar zoveel mieren binnen een paar minuten in een glas zitten die je even leeg hebt laten staan, je moet steeds direct alles afspoelen, dus hebben we maar weer een spuitbus opgehaald om deze plaag aan te pakken.
Ook heeft Jantinus al een aantal onfatsoenlijk grote kakkerlakken dood gemept slippers zijn daar heel handig bij.
Verder over het ongedierte ik ben zoals altijd al weer heel vaak gestoken door muggen en vooral agas dat zijn heel kleine rot beestjes die je vreselijk gemeen prikken of bijten het zijn heel kleine vliegjes je ziet alleen een stip voorbij vliegen.
Ik ben dus weer heel blij met de tubes Azaron die ik bij me heb, verder gebruik ik alle dagen deet
Vandaag weer wat inkopen gedaan ook een thermosfles want het is lastig om voor iedere kop thee of koffie water op te zetten, verder tomaten komkommers en selderij uien en knoflook dus we kunnen weer lekker koken.
Zoals jullie op het filmpje zien was Jt vandaag in een erg armoedige buurt om te kijken hoe de monteurs dienstleidingen aan het vervangen waren.

  • 28 Februari 2012 - 14:44

    JAN EN GRIETJE:

    WAT LEUK DAT WIJ DE BERICHTJES GELIJK KUNNEN LEZEN VEEL PLEZIER IN BIAK GR JAN ENGRIETJE

  • 28 Februari 2012 - 15:15

    Henk En Bets:

    Wij lezen over de steek muggen,maar nog geen muis gezien hopelijk niet.
    En dan de vidio wat een bende onvoorstelbaar.
    Het is en blijft het zelfde beeld geven.
    Je moet recpect hebben voor de mensen hoe zij er mee om moeten gaan.
    Altijd lachen dat is hier wel eens anders.
    Wij hadden gisteren een reactie gestuurd maar zie het niet staan,maar wat wil je ook met zo,n afstand dan gaat er wel iets mis.
    Elly het is nu 23.06 uur en het eten bij jullie is al weer een tijdje geleden.
    Bets begint nu te koken,en hopelijk net zo lekker als bij jullie.
    groet Henk en Bets

  • 28 Februari 2012 - 19:08

    Roel En Corry:

    Dag lieve mensen,

    In de eerste plaats, welkom in het land waar jullie nu zijn, en ik hoop voor jullie dat het weer een mooie tijd zal zijn, met later veel mooie herinneringen daaraan!
    Ik begin al weer helemaal gewend te raken dat ik s' avonds in ieder geval de mailtjes lees van wat jullie weer hebben beleefd. Het was zo kaal zonder die berichtjes....!
    Omdat het zolang duurde voordat jullie daar na toe gingen dacht ik al dat het dit keer niet door ging om naar Biak te gaan, maar nee hoor. Vinden jullie het nog wel steeds leuk om ieder jaar er naar toe te gaan? Ik denk dat ik wel een keer zou denken, ik sla over dit jaar, maar dat kan misschien ook niet bij jullie?

    Héél misschien gaat er binnenkort ook een zoon van ons naar Biak, om daar vrijwilligers werk te gaan doen....op dit moment zit hij in Bandung! Om héél eerlijk te zijn hoop ik het niet.....zover weg, maar vanzelfsprekend zeg ik hem dat niet natuurlijk!!!! Wij moeten maar afwachten hoe het verloopt. Ach een moeder hé!

    Beste mensen een goeie en mooie tijd daar, met geen vervelende dingen die op je pad misschien komen. Geniet van de dingen, want voor je het weet is het alweer eind April....zo snel he gaat de tijd!

    Lieve groetjes van ons.

  • 28 Februari 2012 - 19:12

    Hemiol:

    Ave
    Heel goed zus "Gemier" een van de weinige dieren met "ge" er zijn er wel bv."gepaard"gevlieg"gekat"gehamster en zo zullen er waarschijnlijk wel meer zijn .
    Zo zie je maar weer dat ook zo'n klein beestje niet alleen last maar ook hersentraining kan veroorzaken
    We roepen de vrienden en familie op om de lijst completer te maken.
    JanTinus doet toch wat met 'Water"en dan agas wat direkt bij mij doet denken aan gas
    even gegoogled en ja hoor een firma die zorgt voor gasgestookte ketels .
    Maar wat bijzonder was: ook Oosters Agas, Oudiraanse vrouwelijke demon van de ziekte, die tot de categorie boosaardige wezens van de Drugs behoort en in het bijzonder het kwaad personifieert, dat door het oog wordt waargenomen of verricht. Het Oudiraans Agas betekent `boos oog`
    "Grote kakkerlakken" een foto zou hier verhelderend zijn met vergelijking van bv. een luciferdoosje of moet ik mij een schoenendoos er naast voorstellen?
    Kakkerlak-labbekak maar dat heb ik een vorige keer denk ik al wel gememoreerd.
    Dan tenslotte voor vandaag, bij de eerste beelden van het filmpje dacht ik oh een verkeerde dit is een bezoekje aan een oudijzerboer.

    Groet,brozwahe

  • 28 Februari 2012 - 21:16

    Jantsje:

    Jantinus en Elly, mooi dat jullie weer veilig de voeten op de grond hebben. Zoveel is mij inmiddels duidelijk. De rest moet ik nog ff inhalen.
    Zou Henk ook weer een banknummer in de planning hebben, zo vroeg ik me laatst nog af, toen ik niet kon slapen. Hoezo crisis.

  • 02 Maart 2012 - 13:12

    Netty En Bas:

    Al weer helemaal gesetteld begrijpen we. We hebben jullie nooit gevolgd maar ik heb nu wat oude verhalen gelezen van jullie. Het is wel een totaal ander eiland als Samosir geloof ik. Waar leeft men daar van? Ik zie ook stoelen en tafels. Dat is op Samosir schaars, er wordt veel op de grond gezeten. Wat je op Samosir ook niet ziet is ongedierte, we slikken malariapillen maar ik heb vorig jaar geen mug gezien. Zondag vertrekken wij uit beilen en dan volgen we je vanuit daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Ons verhaal in BIAK 2012

Onze dagelijkse belevenissen in Biak

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Weer thuis

20 April 2012

Martince,

20 April 2012

afscheidsavond

18 April 2012

Inhaalslag,

16 April 2012

De laatste week
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 563670

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: