Een voorspoedige reis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een voorspoedige reis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een voorspoedige reis

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

25 Februari 2012 | Indonesië, Batavia

Allereerst bedankt voor de vele goede wensen die ons via allerlei kanalen bereikten, het lijkt wel nieuwjaar, houd dat vol, we zijn blij met alles wat we van jullie horen.
Wij hebben het eerste deel van onze reis gehad en zitten al in Jakarta, de vlucht verliep goed mede dankzij de comfort plaatsen die we hadden je hebt dan wat meer beenruimte en dat scheelt echt stukken.
Het vliegtuig was lang niet vol waardoor wij drie stoelen tot onze beschikking hadden en konden zo om beurten een beetje liggen, heerlijk.
In Jakarta werden we alleen door de temperatuur warm ontvangen, de man van de immigratie was lastig bleef maar vragen of Jantinus niet werkte, advies geven leek hem niet zinvol denk ik, gelukkig lukte het hem te overtuigen en konden we verder.
Ik maakte als” westerse geëmancipeerde vrouw” nog een “leuke” opmerking dat ik just a housewife ben, er kon een glimlach af.
Bij de douane weer pech we moesten een fles port inleveren wat zij er mee doen geen idee, morgen moeten we weer door de scan ik ben benieuwd,
De taxi die ons naar het hotel bracht had zo als hier gebruikelijk de airco steen koud staan en ook de hotelkamer was maar 10graden je snapt het niet maar ze denken hier dat kou luxe is.
Na een schoonheidsslaapje zijn we een hapje wezen eten en nu schrijf ik dat dus allemaal op zodat jullie niets kan ontgaan van onze belevenissen.
Morgenavond reizen wij naar Biak en komen daar zondagmorgen om 5uur aan voor jullie is het dan nog net zaterdagavond, wij lopen dan weer 8uur op jullie voor.
Groetjes Jantinus en Elly

• 24 Februari 2012 - 17:45

Adrie:

het zal wel van zelf gaan op Jakarta ,
    Ook wij in 2012 hadden daar moeilijk heden op dat vliegveld , voor al toen ze zagen dat we naar Papua < Biak> gingen , morgen zijn jullie op Biak een groet uit Baarn Adrie

• 24 Februari 2012 - 18:09

G.kuiper:

alvast hebben we hier in zuidwolde de eerste foto,s binnen.
    verder een goede reis naar BIAK!!!

• 24 Februari 2012 - 20:44

IJzerwater:

Een goed begin is het halve werk. Nog een "klein" stukje en dan zijn jullie weer op Biak. Ook daar zal het ontvangst warm zijn.

• 24 Februari 2012 - 21:08

Erna:

Fijn dat het eerste stuk van de reis goed verlopen is, hopelijk morgen net zo voorspoedig.
    Goede reis morgen en tot mails!
    Liefs uut Bork,
    Harry, Erna, Martijn en Jorien

• 25 Februari 2012 - 08:46

Janny:

Fijn, dat de reis goed verlopen is, jammer van die fles port. Goede reis verder.

gr. Janny, Hemke, Anniek, Myron

• 25 Februari 2012 - 11:38

Joke:

Jammer van die fles!
    Maar ze zijn toch niet allemaal moslim?
    Verkopen kan natuurlijk ook.
    Goede reis verder .
    Liefs,
    Joke.

• 25 Februari 2012 - 11:40

Joke:

Jammer van die fles!
    Maar ze zijn toch niet allemaal moslim?
    Verkopen kan natuurlijk ook.
    Goede reis verder .
    Liefs,
    Joke.

• 25 Februari 2012 - 11:52

Theo:

veel succes in biak in eengoede reis verder.en ik lees de verslagen weer. werkse en veel plezier.gr theo

• 25 Februari 2012 - 12:14

Johan:

Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

Het gaat over hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

• 26 Februari 2012 - 09:35

Hemiol:

Ave! Elly,JanTinus , Maria en hoe jullie ook verder heten of genoemd willen worden.

Ik ben wel een beetje aan de late kant met mijn reaktie maar evenals vroeger wanneer we te laat op school aankwamen een smoesje hadden, van de brug was open,de spoorbomen bleven lang dicht,heb ik nu natuurlijk mijn verhaaltje al wel klaar het heeft te maken met het buitenadem zijn van de vele trappen op Montmatre en in de Parijse metro.(komt later wel aan de orde)
    Fijn dat jullie reis voorspoedig is verlopen ik gok erop dat het laatste stuk ook zonder erge tegenslagen is gegaan.
    Eerst mijn ongerustheid even uitspreken.Het was jammer van die fles
    ,dat vindt onze zus ook.Maar nu ben ik bang dat ze denkt: ik ben geen moslima dus twee flessen, twee keer hetzelfde stukje.....(Twee zussen maar wie dronk er met zoon ook al weer achter elkaar zo'n fles leeg?)
    tot gauw,brozwahe