Ver- op- af- uit- weg- blijven, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Ver- op- af- uit- weg- blijven, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Ver- op- af- uit- weg- blijven,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

28 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Omdat wij het belangrijk vinden dat wanneer wij in Nederland zijn, de hulp aan de mensen die het echt heel hard nodig hebben doorgaat, hebben wij met Inge en Margriet om de tafel gezeten om te overleggen hoe wij verder invulling geven aan ons hulp progamma.
Het was een heel gezellige avond zelfs zo dat ik nu om 12 uur nog mijn stukje moet schrijven.
Het wordt dan ook een kort verhaaltje maar een die je weer over onze eigen taal doet nadenken.
Inge en Margriet stellen soms vragen over de Nederlandse taal waardoor je gaat denken jee hoe leg je een en ander uit.
Dat was dus het geval met het woord blijven en hoe de betekenis verandert door verschillende woordjes ervoor te zetten.
Zo is het al heel lang geleden dat ik over weg, straat, laan of in ons adres hof heb nagedacht, het is voor ons erg vanzelfsprekend allemaal maar voor anderen lastig om te leren.
Wij zetten bij dit verhaaltje een foto van de zakjes die klaar liggen voor de volgers die geld hebben of nog gaan geven voor onze rijstactie, ik vind dat zij er leuk uitzien.



  • 28 Maart 2011 - 16:04

    Joke :

    Dit weekend ben ik met Henk bezig geweest rijstzakjes te maken .
    Let op! er komen nog draadjes door om ze dicht te maken en bovendien heeft Henk prachtige strijkstokjes ontworpen ,{kan zijn dat Mini ze gemaakt heeft].
    In elk geval worden ze bij de zakjes geleverd zodat we zeker weten dat er niets aan blijft hangen.(<;.

  • 28 Maart 2011 - 16:11

    Mini En Henk:

    L.S.
    Tjonge ,jonge in twee etmalen drie x via tekst en dan ook nog een keer via skipe het kan niet op.
    Ja volgers u ziet het goed de produktie van de rijstzakjes is in volle gang .
    De twee oudste telgen hebben daar op de rustdag aan gewerkt.
    De dichtknoop touwtjes moeten nog doorgeregen worden en de zakjes moeten nog gevuld.
    Op de achterzijde staat het bedankje voor resp 15 , 30 en 50 kg.rijst.
    U kunt nog steeds de zakjes bestellen
    Het kleinste zakje staat symbool voor 15 kg.rijst en kost euro 4,50
    Het middelste zakje voor de 30 kg euro 9,00 en het grootste zakje voor 50 kg euro 15,00.
    Bestellen en info. door te mailen naar: biakrijst@ziggo.nl
    Stand tot heden 1350 kg rijst.
    Op de foto Inge en Truus en mijn twee zussen Joke en Elly.

    Groet,
    Henk


  • 28 Maart 2011 - 17:43

    Willem En Ria:

    elke dag weer mooie verhalen ga lekker door zo .groeten uut zuudwolde.

  • 28 Maart 2011 - 19:23

    Nichtje Inge:

    Papa en tante Joke de zakjes zien er prachtig uit! Hoop dat jullie er nog veel moeten maken, succes.

    Toch leuk in één zin te lezen: Elly, Joke, Truus en Inge!

    Liefs voor allen,
    Inge

  • 29 Maart 2011 - 09:35

    Hennie:

    Hallo Elly en Jantinus, ik geniet altijd van jullie verhalen. Ga vooral zo door. Vanavond ga ik mijn koffer pakken, morgenmiddag vlieg ik naar Manado. Zaterdag hoop ik weer thuis te komen en ze beloven mooi lenteweer! Daarna lekker uitrusten van de hectiek in Sorong.

    Groetjes Hennie

  • 29 Maart 2011 - 19:30

    Roelof En Janke:

    wij hebben al jou belevenissen weer gelezen en de mooie foto,s gezien. Ziet er weer geweldig uit

    Wie zijn dat trouwens op de foto,s die mensen met dezelfde huiskleur als ons.

    veel plezier nog en we spreken elkaar
    groetjes rh en jwh

  • 29 Maart 2011 - 19:46

    Jantsje:

    Om terug te komen op de zondags: er rust geen zegen op enig werk verricht op deze dag, TENZIJ het gaat om hulp aan mens of dier, welke geen uitstel kan verdragen.
    Wat betreft het werken aan rijstzakjes op de dag des Heren, kun je spreken van een twijfelgeval: je helpt wel degelijk, maar op maandag had het ook gekund. Indachtig de wijze les van mijn moeder, 'een zondagssteek houdt geen week' (Elly kan erover meepraten wat borduren betreft), verdient het misschien aanbeveling om het karwei op 1 der andere 6 dagen te laten plaatsvinden teneinde een beter resultaat te verkrijgen. Het is maar een tip.

  • 29 Maart 2011 - 22:08

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT.
    wat beleven jullie toch veel, ik ben weer naar Lunteren geweest en als ik dan lees wat er bij jullie onder tussen is gebeurt.
    Dan denk ik hebben jullie nog wel tijd voor het gewone werk, en vrije tijd besteding.
    Maar ik blijf van jullie verhalen genieten hoor, en natuurlijk van jullie foto's en filmpjes geweldig.
    ik wilde jullie ook even laten weten dat ik weer een autootje heb, dus ik ben weer zelfstandig heerlijk hoor.
    ik ben ook heel blij dat jullie rijstproject zo'n groot succes is.
    Ook hoop ik dat het inderdaad door kan gaan als jullie niet op Biak zijn, maar daar heb ik alle vertrouwen in.
    Hartelijk gegroet en veel liefs Hillie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 563414

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: