Storm en regen, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Storm en regen, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Storm en regen,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

30 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Gisteren had ik weinig te melden dus maar een keertje overgeslagen.
Er is hier niet altijd wat bijzonders er zijn ook dagen die zomaar voorbij glijden.
Jantinus is vandaag thuis gebleven hij is snot verkouden en had vannacht koorts.
Vandaag heeft hij lekker uitgeslapen en in de loop van de dag werd het wat beter, hij is van plan om morgen weer te gaan werken, nog maar even afwachten want werken in dit klimaat vreet energie.
Zelf had ik een verveeldag (dat is wat anders dan een vervelende dag ) heb wel zitten borduren maar soms heb je van die dagen waarop je nergens zin in hebt.
Ik heb van Truus al een streng zwarte borduurzijde gekregen, daar heb ik niet genoeg van heb ik vandaag gemerkt en dankzij ons sorteer werk van vorig jaar kon zij dat zo pakken.
Maar wel twee telefoontjes van Mark en Annie en sms’jes van Trea dat vergoed veel, nog goed 14 dagen en dan komt Mark al deze kant op, daarna zal de tijd wel snel gaan.
Het begon vanavond hard te waaien en omdat wij hoog wonen merk je dat goed, ik was net de was aan het binnen halen toen Truus belde of Jantinus Margriet en Noortje naar huis wilde brengen.
Vandaag heeft Jantinus geen foto’s gemaakt maar we hebben voorraad, dus wat leuk plaatjes van de werkzaamheden die soms op zeer ongebruikelijke manier gedaan worden.

• 30 Maart 2011 - 15:16

Mini En Henk:

L.S.
    Jan T. bij verkoudheid ligt het advies "een flinke borrel en dan onder de wol" wel erg voor op de tong maar ik weet niet of je jouw standaard -borrel nog in voorraad hebt en dat onder de wol lijkt mij bij de tropische temperaturen ook niet zo’n goed advies rest mij beterschap te zeggen bij deze.
    Begrijpelijk geen bericht ,de dagelijkse gang is meestal niet zo interessant alleen wanneer er van die onverwachte dingen gebeuren .
    De komst van Mark is dan wel niet onverwacht maar wel een gebeurtenis om naar uit te zien en dan
    van aangezicht tot aangezicht met jullie zoon te staan,wat anders dan via schrift en van die vreemde golven.
    Gisteren had ik al een lijstje gemaakt met een werkwoord wat waarschijnlijk ook heel erg moeilijk uit te leggen is:
    Maken
    Dik-maken
    Te-maken
    Na-maken
    Voort-maken
    Een wonderlijk product die taal
    We vermaken ons er wel mee o ja mee-maken is er nog een.
    Groet,
    Henk
    Ps. geen commentaar van andere zus en dochter lijkt mij bijna niet mogelijk

• 30 Maart 2011 - 18:36

Brillie:

Uiteindelijk toch gezwicht voor oranje. Kan ik meteen mee in het Koninginnedaggedruis, helegaar in stijl.
    Leuk baantje heeft die Jantinus, hij laat mooi z'n personeel tot hun nek in de drek. Verschil moet er blijven.
    Beterschap Jantinus!

• 31 Maart 2011 - 09:21

Nichtje Inge:

*An-maken (dialect....welke streek weet ik niet....opschieten)
    *Be-maken (gewoon even googelen voor de betekenis)
    *Ge-maken (bedr. zw. ww., alleen in gebruik in de onbepaalde wijs. Van Maken met het voorv. Ge- ter versterking der beteekenis, t.w. bij de ww. kunnen en mogen (III, 11).
    Reeds in 't Mnl. in gebruik, doch thans verouderd.)
    *Her-maken (hermaken van de rijbaan
    proces waarbij een verharding wordt losgewoeld, het losgewoelde materiaal wordt gemengd met andere toeslagstoffen of met een bindmiddel en ten slotte weer ter plaatse wordt verdicht).

Tante Joke mag het AF-MAKEN!
    Liefs voor allen,
    Inge

• 31 Maart 2011 - 09:33

Nichtje Inge:

Nog even terugkomen op an-maken,
    grappig genoeg is het één van de 315 Deventerse woorden!
    Toch wel logisch dat ik het woord ken;-)

• 31 Maart 2011 - 10:53

Kees Bunschoten:

De kachel maak ie ok an.