Zondag in Wasior - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag in Wasior - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag in Wasior

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

13 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Jantinus wilde graag vandaag al beginnen met het onderzoeken van de mogelijkheden maar Bambang wilde eigenlijk niet werken op zijn vrije dag en ook de auto was in eerste instantie niet beschikbaar.
Maar omdat wij het ook niet zagen zitten een dag op de hotelkamer te blijven is besloten om in de middag op pad te gaan.
Dus vanmorgen vrij we hadden gevraagd om brood als ontbijt dat kon ze brachten voor elk een broodje met hagelslag op de buitenkant en een vaag chocolade kleurig cakeje, in de thee zat zoveel suiker dat ik het niet kon drinken gelukkig kon Jt suikervrije versieren.
Wij zijn na het ontbijt naar de pasar gelopen en hebben er een rugtas, onderbroeken en sokken voor Jantinus gekocht het lijkt wel Vaderdag, hoe het kan weet ik niet maar ik had maar een broek en geen sokken ingepakt en morgen moet hij waarschijnlijk dwars door het struikgewas dus wel dichte schoenen aan.
Om iets te vinden voor de lunch was ook lastig maar we kwamen uiteindelijk in een klein eethuisje zag er redelijk uit en het eten viel mee, Jt keek eens even in de krant of er nog een rommelmarktje in de buurt was maar die bleken al voorbij, de krant was van 7augustus 2009.
Verder zijn we even wezen kijken bij enkele jongens internaat dat door een Nederlandse dominee Kijne is gesticht, de gebouwen zagen er goed uit en hebben niet geleden van de waterramp.
De ramp is ontstaan door abnormale regenval en waarschijnlijk ontbossing op de bergen, er zijn keien naar beneden gekomen waar je hunne bedden van kunt bouwen en enorme grote bomen die heel veel huizen kapot gemaakt hebben, hier en daar is het echt een spookstad.
De mannen hebben wat mogelijkheden die aangedragen werden door een jonge man die met ons meegaat bekeken, maar dat lijkt niet te realiseren morgen wil Jt eerst bronnen bekijken die dicht bij en liefst boven de kampong Isui liggen.
Dat heet bij de bron beginnen, goed we zullen zien hoe dat gaat verlopen.

• 13 Maart 2011 - 16:26

Mini En Henk:

L.S.
    Ja ,bij het begin beginnen.
    In den beginne…..
    Dan beginnen we maar. Wij hebben vanmorgen Marijke Werimon gesproken die hier in Olst wat vertelde van haar werk in Papua. Ook spraken we Henk v.d.Steeg die vorig jaar ook nog bij die waterput in Samber was geweest.
    Van Marijke een paar kaarten gekocht met mooie Papuamotieven die goed te pas zullen komen.
    Er gemakkelijk zo’n kaartje bij de foto’s op het scherm dan heb je enig idee waar jullie uithangen.
    Stand Biakrijst ruim 600 kg.
    Wilt u meedoen kijk op KORT NACHTJE en AANKOMST H en D !!!!!!

Groet,
    Henk

• 13 Maart 2011 - 16:29

Bets En Henk:

Het is te hopen dat jullie iets kunen doen .
    Gelukkig hebben jullie niets mee gekregen wat er in Japan aan de hand is.
    Hopelijk hebben ze nu wel papier op de wc?De krant was ook niet van de juiste datum en jaar maar dat kan daar gebeuren.
    Wij wensen jullie een goed verblijf in Wasior.
    Weer mooie fotos gemaakt.

• 14 Maart 2011 - 09:11

Hennie:

Mooi dat jullie er een kaartje bij hebben gedaan. Nu begrijp ik ook dat het dichterbij Biak ligt dan bij Sorong. Ook typisch Indonesisch, kom je daar voor een aantal dagen moet de Indonesier zo nodig van zijn vrije dag genieten. Was hij bij mij nog niet klaar mee. Ik wens jullie veel succes daar.

Groetjes Hennie