Weer online, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weer online, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weer online,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

15 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Gisteren was het internet al vroeg uit de lucht dus vandaag maar wat vroeger aan de gang en direct op de site zetten.
Jantinus heeft deze twee dagen samen met Bambang heel wat werk verzet ook hier gaat niets alles vanzelf.
Jantinus kreeg nog een soort spin aangeboden de vrouw wilde hem die verkopen, volgens Albert een levensgevaarlijk soort, Bambang dacht van niet maar bleef wel op grote afstand, ik vind een foto ook meer dan genoeg.
Het moeilijke van deze klus is om een goede bron te vinden niet te ver van het dorp en dan ook nog iets hoger zodat het water in een vrijeval naar de kampong gaat.
Dat bleek niet eenvoudig zij gingen op pad met mannen met kapmessen voorop die ongeveer wisten waar er een goede waterbron was, de gunstigste was goed maar lag te laag.
Dat kan alleen als er een pomp achter komt en die moet aangezet worden en dan moet er gezamenlijk benzine gekocht worden en betalen voor water is hier heel erg vreemd, het zou ook met een zonnecollector kunnen maar ook die moet je kopen.
Maar ze zijn nog druk in overleg en er moet gecalculeerd worden, er is een bedrag beschikbaar maar je bent snel veel geld kwijt.
Maar morgen is er een afrondend gesprek en dan gaan we in de middag weer naar Manokwari en waarschijnlijk moeten we daar tot zaterdag wachten op een vlucht naar Biak, zeker weten doe je hier nooit dus afwachten maar.
Herman en Dineke zijn dan al vertrokken naar Nabire hopelijk hebben zij daar leuke dagen het moet er erg mooi zijn.

• 15 Maart 2011 - 14:28

Jantsje:

Jantinus, je mag een gegeven spin niet in de bek kijken! 'Beter ermee verlegen als erom verlegen', zou ook een insteek kunnen zijn.
    Heb vandaag alle collega's de info van Henk doorgestuurd. Het zijn bijzonder gulle mensen allemaal, dus ik verwacht er veel van!
    Zelf ga ik morgen een bestelling doen, want een vrije dag. Kan ik ook rijstzakjesvrij storten als ik minder zakjes nodig ben dan ik geld kwijt wil?

• 15 Maart 2011 - 20:12

Henk En Bets:

De spin is wel heel groot.
    Maar jullie lopen niet in zeven sloten.
    Wat weer een avotuur in het dicht bebosde gebied.
    Hopelijkkomt er een oplossing betreft het leveren van water,En dan maar wachten op een vlucht naar Biak,en een winkelcentrum is niet in de buurt,
    Jammer voor Herman en Dineke dat jullie een paar dagen weg zijn,lijkt ons.
    Groet ,
    Bets en Henk

• 15 Maart 2011 - 20:45

Mini En Henk:

L.S.
    Ik ben maar gewoon bakker en geen Araneoloog maar … mijn gewone bakkers oog ziet maar 6 poten en de lange ”poten “aan de kop zijn zeer waarschijnlijk voel/tastsprieten.
    Conclusie : geen spin maar een soort kever en niet eentje die ik maar zo even op zou durven pakken.
    Heel jammer dat die mooie bron met het koele heldere water zo laag ligt ik hoop JanT.dat je een aanvaardbare oplossing kunt vinden.
    Wel wat ander werk dan bij de waterleiding in Drente in ieder geval kom je niet zulke mooie bloemen tegen.
    Biakrijstaktie
    Jantsje geef maar aan bij uw bestelling hoeveel zakjes meer geld minder zakjes kan natuurlijk altijd andersom is wat moeilijk.
    We zijn de 750 kg rijst al gepasseerd!!!!!!!!
    Maar er zijn vele schrijnende gevallen!!!!!!!!!
    KIJK OP KORT NACHTJE 8 maart

• 16 Maart 2011 - 07:32

Jantsje:

Fijn Henk, dat ik zo geheel in stijl met U word aangesproken!
    "Mevrouw Dam" is het eigenlijk...
    Voor de volgende keer dan maar.

• 16 Maart 2011 - 10:35

Hennie:

Manokwari-Sorong, half uurtje vliegen. Slaapkamer en warme douche gratis beschikbaar! Welkom!!!!! Er is vlucht op zaterdag Sorong-Jayapura-Biak op fatsoenlijke tijden.

Ik hoor het wel.

Groetjes Hennie