Een lange dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een lange dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een lange dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

12 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Vanmorgen even voor zes vertrokken wij van huis om naar het vliegveld te gaan, Bambang gaat deze reis met ons mee en draagt de zorg voor de organisatie van de reis en heeft de portemonnee.
Op het vliegveld ontdekte hij dat hij de tickets niet meegenomen had, maar er was tijd genoeg om ze te halen.
We moesten niet alleen onze bagage wegen maar werden zelf ook gewogen, we zullen jullie niet laten schrikken van de kilo’s
Om 8uur zouden we vertrekken en om 9uur stonden we bij het vliegtuig, helaas er was iets mis dus weer naar de vertrekhal, tidah bagus.
Gelukkig konden we even later weg, we vlogen in een vliegtuig(je) waar je met gebogen hoofd door heen moet lopen en waar 12 passagiers in kunnen.
Wij zaten direct achter de piloten en konden op hun navigatie mee kijken, we hadden een goede vlucht.
Toen we geland waren in Manokwari vroeg de piloot wat we gingen doen, we vertelden dat de bedoeling was om deze dag nog door te vliegen naar Wasior, hij zei dan vlieg je om twee uur weer met ons en dat was ook zo.
Ondertussen zijn we met Inge die ons op stond te wachten naar haar dochter Donna geweest die in Manokwari woont, we kenden haar alleen van facebook,
Op de terug weg naar het vliegveld ergens lekkere miesoep gegeten.
De vlucht naar Wasior vertrok ook meer dan een uur te laat, het wachten duurde heel erg lang in een overvolle vertrekhal met een slecht functionerende airco.
De piloot vroeg waarom wij naar Warsior gingen en na uitleg attendeerde hij ons boven het rampgebied op het uitzicht vanuit de lucht natuurlijk goed te zien.
Het “vliegveld” was een stuk asfalt zonder gebouw erbij, maar er waren mensen om ons op te halen.
Er was een zeer moeilijk lopende oude Nederlandse man bij, hij was in 1954 in papua gaan werken en daar met enkele onderbrekingen gebleven, hij woont in de kampong waar het project is.
We zijn er naar toe gegaan zijn papua vrouw sprak ook een behoorlijk mondje Nederlands we werden heel hartelijk ontvangen met heerlijke bananen en fruit waarvan ik de naam weer ben vergeten.
Het gebied is heel ernstig beschadigd maar daar over morgen meer.
Ons hotel valt goed mee de bedden zijn netjes er is airco en een badkamer, minder leuk geen wc papier en de spiegel boven de ook lang niet schone wastafel is zo smerig dat je in het echt weer meevalt.

• 12 Maart 2011 - 12:45

Kees Bunschoten:

Dat wordt een botol berak Elly.

• 12 Maart 2011 - 15:55

Mini En Henk:

L.S.
    Ja ,ja om die tijd draaide ik me nog eens weer lekker om ,om dan verder te ronken.
    Bij jullie was dat ronken van de vliegtuigmotor toch wel een hele belevenis denk ik .
    Het zijn dus ook niet alleen de NS die niet op tijd vertrekt jullie kunnen daarvan meepraten.
    We wensen jullie een voorspoedige missie.
    Elly je hebt zeker voor de spiegel gevraagd ……… wie is de schoonste in het land
    Wij allen hadden dan geantwoord ja hoor Elly Weggemans zeker wanneer je zo’n mooie hoofdtooi op hebt.

Groet,
    Henk

• 12 Maart 2011 - 18:33

Lenne:

Lees jullie verslagen en vind dit heel leuk. 22 maart a.s. ben ik op Biak en hoop jullie te ontmoeten.
    groetjes en tot dan...

• 13 Maart 2011 - 02:12

Hennie:

Heel veel succes daar met het inventariseren. Ben heel benieuwd wat Jantinus daar allemaal aantreft. Hoor of lees het nog wel.

Groet uit Sorong