Misverstand, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Misverstand, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Misverstand,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

10 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag zijn Herman en Dineke met Chris naar de politie geweest om zich te melden, wanneer je in een hotel verblijft ben je automatisch geregistreerd maar in dit geval moet je je melden.
Chris kwam hen hier ophalen en om een uur of half 1 belde Truus of Jantinus hen op wilde halen, Chris had ze bij haar uit de taxi laten stappen, hij was even in de war geweest dacht dat zij daar logeerden, helemaal passend bij dit land dat overloopt van misverstanden.
Zij waren net hier toen was Chris er ook al om zijn excuses te maken.
Vanmiddag zijn we nog een eind rondgereden en hebben wij bij de havens rondgekeken, in de vissershaven liggen nogal wat gezonken boten waar hier en daar nog een stuk van boven het water uitsteekt, gewoon om heen varen kan ook best dat blijkt.
Vanmiddag heeft het hard geregend en dan is de luchtvochtigheid hier wel erg hoog geen aangenaam gevoel.
Morgen vroeg gaan we naar het huis van Truus waar een ceremonieel gebeuren is, ter voorbereiding op het huwelijk van haar nichtje die zaterdag trouwt.
Wij gaan zaterdag naar Wasior maar Herman en Dineke kunnen de trouwerij meemaken wat leuk voor hen is.

• 10 Maart 2011 - 15:17

Mini En Henk:

L.S.

Laat hier geen misverstand over ontstaan de “RIJSTAKTIE” is gestart.
    We hebben nog geen dag opzitten en de eerste 300 kg rijst zijn al binnen.
    Op de foto bij de dagreportage van gisteren staan de “rijstzakjes” die symbool staan voor 15,30 en 50 kg. rijst bestellen via biakrijst@ziggo.nl .
    Strooien met rijst op een bruilof een teken van vruchtbaarheid.
    Lijkt mij voor Biak geen gewoonte rijst is om te eten en niet om mee te strooien.
    Ik had trouwens voor Herman en Dineke die naar de bruilof gaan juist rijst te koop in zakjes …..geintje
    Groet,
    Henk.
    Ps. Henk en Dineke veel plezier op de bruilof

• 10 Maart 2011 - 16:19

Adrie Uit Baarn:

Elly , tot nog toe weinig zon gehad op Biak als ik het kaartje zo zie, Doe Cris de groeten van mij Adrie . Heeft Gerard de caps aan Truus of aan Cris gegeven ? doe ook truus de groeten van mij uit Baarn , en zeg maar dat we haar laatste mail over de school in beraad nemen op de volgende vergadering , htg uit Baarn van A.B

• 10 Maart 2011 - 21:20

Henk En Bets:

Wij willen Herman en Dineke een fijne tijd met jullie op Biak wensen.
    Het zal een tijd worden die ze nooit zullen vergeten,want wie kent Biak beter dan de reisleiders Elly en Jantinus .
    Wij horen wel de verhalen wat jullie daar beleven via deze sait.
    groet,
    Henk en Bets

• 10 Maart 2011 - 22:22

Joke:

het is de bedoeling dat ik meewerk aan de productie van de rijstzakjes dus misschien komt er nog een quiltpatroontje op,natuurlijk wel met papua invloeden.veel plezier op de bruiloft. groeten, joke.

• 11 Maart 2011 - 12:00

Joke :

ik hoor van een tsunamiwaarschuwing voor de hele pacific, hoop dat het jullie niet bereikt, niet de waarschuwing,maar detsunami natuurlijk! sterkte .