Wat en weer,weer - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Wat en weer,weer - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Wat en weer,weer

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

25 Februari 2011 | Indonesië, Biak

We hebben hier voor de derde opeen volgende avond storm en regen het lijkt wel een Nederlandse herfst alleen is het hier niet koud.
Gisteravond zat Truus hier en nu Inge het is geen weer om op de motor naar huis te gaan en we hebben haar de logeerkamer al aangeboden maar Inge hoopt dat de storm zo gaat liggen.
Het is toch raar dat het steeds rond dezelfde tijd is terwijl het vandaag het grootste deel van de dag warm droog en zonnig was.
Martha had op weg hierheen bloemen geplukt en maakte daarvoor van een plasticflesje van een schoonmaak middel een vaasje, zij neemt ook de lege waterflesjes mee naar huis voor stekjes.
Zij vertelde dat zij het niet kon laten bloemen te plukken en ik heb haar verteld over mijn moeder die ook vaak tijdens het wandelen een boeketje bij elkaar plukte.
We hebben net met Inge gesproken over een aantal mensen waar we hulp aan gaan bieden.
Het gaat voornamelijk om oudere mensen die geen inkomen en ook geen kinderen hebben die voor hen zorgen.
Zij wachten op hulp van de overheid in de vorm van rijst ed maar dat laat nog op zich wachten.
Wij hebben besloten voor een aantal van de meest schrijnende gevallen rijst suiker en thee te kopen en dat morgen te brengen.
We hadden zondag gekeken bij een zeer armoedig gezin en vonden dat die ook wel wat extras konden gebruiken, nu hoorden wij vandaag dat wij de rijst aan de vrouw moeten geven omdat zij en de dochters er anders niets van krijgen.
De man kookt voor zichzelf en zijn zoon en de rest van de fam moet maar zien hoe zij eten krijgen hij doet de rijst achter slot en grendel, toch goed dat we dat weten.
Hij zag er zielig en niet erg gezond uit dus ben ik nieuwsgierig wat de achterliggende gedachte is.

• 25 Februari 2011 - 19:38

Mini En Henk:

L.S.
    Als we het zo lezen wordt het tijd dat de Mata Biak mini Aktie een vervanger krijgt.
    Wat ik nu reeds toe kan zeggen is de kosten voor een stevige knuppel om die mansfiguur eenss flink af te rossen.
    Wel even uitzoeken of hij niet zoals een vorig geval door jullie gemeld door zijn vrouw ten onrechte behandeld wordt.
    Heeft een van de volgers een goed idee om Elly en Jan T wat fin. ruimte te geven om de eerste nood te lenigen?
    Ik organiseer een passende Aktie met liefde.
    Groet,
    Henk
    hajolst@ziggo.nl

• 25 Februari 2011 - 19:39

IJzerwater:

In onze visie is het toch heel vreemd dat je als man niet(s) deelt met je vrouw. Wie weet heeft hij een goede (?) reden.
    Bij ons gaat het toch wel even wat anders, vooral op dit moment.

• 25 Februari 2011 - 23:02

Joke :

helemaal eens met een voortzetting van de inzamelingsactie.
    zeg maar wat ik voor je kan doen .

• 26 Februari 2011 - 11:34

Jantsje:

Nou Henk, jij vraagt, wij draaien. Er hoeft niks tegenover te staan, immers wij hebben hier alles. Zelfs mooie schelpjes inmiddels.
    Gewoon even een eerste-hulp-bij-armoede-actie. Het minste wat we kunnen doen.