Listrik - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Listrik - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Listrik

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

21 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag zat ik naar de televisie te kijken toen zo ineens het elektrisch uit viel, niet heel bijzonder hier maar in dit geval wel.
Er kwam een man van het elektriciteit bedrijf die met een internationaal gebaar
“kop eraf” mij duidelijk maakte dat zij de meter die hier buiten aan de muur zit weggehaald hadden.
Er moest eerst bij het kantoor betaald worden, nu weten wij gelukkig waar dat is want Oktov was er niet.
Jantinus gebeld en die is wezen betalen, maar dan moet de meter nog terug geplaatst worden, dat gaat dan vaak weer een tijd kosten, na nog een bezoek later in de middag werd het gelukkig vandaag nog afgewerkt.







  • 21 Februari 2011 - 15:03

    Mini En Henk:

    L.S.

    Ja,ja ik weet het .Ik loop schandelijk achter maar ik beloof ik zal de schade inhalen.
    Nu ik schade tik! denk ik meteen aan schande.Daar kom ik nog wel even op terug,natuurlijk ook op de vorige dagverhalen.
    Nog even wachten tot straks,

    Henk

  • 21 Februari 2011 - 18:58

    Jan IJzerwater:

    Ja, ja, niet op tijd en dan is het gebeurt. Is in Nederland ook zo. Had ik niet gedacht .... :-)

    Ik hoor Jantinus al roepen: druk, druk, druk ... :-)

    Verzachtende omstandigeheden: geen aanmaning ontvangen.

  • 21 Februari 2011 - 19:42

    Mini En Henk:

    L.S.
    Dat heb je als je er even tussenuit gaat dan loop je zo een stukje achter. We waren een kort weekendje bij onze zuiderburen (we zouden vrijdag erg vroeg gaan om eerst de markt in Luik mee te pikken maar we moesten eerst onze oude koster begraven) Zo is het leven ,deze week stond een geboorte kaartje en een overlijdenskaart naast elkaar op de schoorsteenmantel.
    We hebben ons best vermaakt in Brussel .We waren een dagje te laat om het feit te vieren dat Belgie het record heeft in het formeren van een nieuwe regering nu al 250 dagen en dat is in Gent nogal groots gevierd .
    Bij jullie reis was en is dit maar een peule-schilletje en heel wat vlugger .
    We fietsten zaterdagmiddag van het zuid station naar het noorden van de stad naar een bijzonder speelgoed museum in plm een 20 minuten .
    Met de auto doe je daar al gauw een driekwartier over.Wat we allemaal gezien hebben in het museumdaar zullen we maar niet aan beginnen want naast de wel 30 verschillende antieke trapauto’s opgehangen aan de muur,plm.45 verschillende knikkerborden,30 miniatuur-poppenhuis-winkeltjes in de meest voorkomende branches van 50 jaren geleden,50 verschillende miniatuur schoolklasjes,treinen in allerleimaten en uitvoeringen vitrines vol met meer beren dan in heel europa in het wild nog voorkomen en dan heb ik nog maar alleen de benedenverdieping gedeeltelijk opgenoemd o,ja ik zou het er niet over hebben.
    Over tot de orde van de dag,
    Jan IJ. is me iets voor maar....
    Misschien heb ik toch nog gelijk jullie worden goed in de gaten gehouden ze zien jullie auto staan als jullie in het cafe zitten en ja waarschijnlijk was het toch zo'n spionage ding daar onder de luifel...
    Volgende reis een fiets mee met dynamo op de standaard en ndan maar trappen je krijgt licht en wordt lichter.
    ik plaats dit even en ga nog weer even de vorige stukjes herlezen en kom dan nog even terug.

  • 21 Februari 2011 - 19:54

    Henk En Bets:

    Wij zijn ook een paar dagen niet op de hoogte van alles wat jullie weer beleefd hebben.Wij waren het afgelopen weekend in Tilburg.
    Als wij het goed gelezen hebben dan slaan de vrouwen de man in elkaar?
    En wij hadden niet verwacht dat de stroom zo snel afgesloten wordt,maar wat wil je ook niet betalen dan geen TV meer.
    Groet, Henk en Bets

  • 21 Februari 2011 - 20:55

    Mini En Henk:

    Blij te zien en te lezen dat het met Susan en huis goed gaat.
    Waarom worden die rare augurken alleen bij het koken van vis gebruikt?
    Waarom doet men niets met de kapok?
    Zou een geitenproject en dan ook melken niet iets zijn?Nee ? je zit met het voer voor die beesten.
    Lijk mij beter dan benzine in flessen verkopen.
    Maar dit is waarschijnlijk een gedachtenkronkel van een westerling.
    We love you.
    groet,
    Henk

  • 22 Februari 2011 - 08:32

    Kees Bunschoten:

    Afgelopen nacht. Havelte de koudste plek van Nederland. Gevoelstemperatuur -18.

  • 22 Februari 2011 - 09:22

    Hennie:

    He wanbetalers, was de nieuwe telefoon zo duur dat jullie de stroomrekening niet meer konden betalen? Kasihan! Moet wel eerlijk bekennen dat het mij ook overkomen is, al hoef ik zelf de rekening niet te betalen. Kantoor was te laat en ik had mati lampu.

  • 22 Februari 2011 - 09:31

    Joke :

    dat afsluiten als je niet betaalt hebben ze van Jantinus geleerd ,snelle leerlingen die Biakkers.!

  • 22 Februari 2011 - 10:05

    Vien Sawor:

    O je, hier moet ik even ingrijpen: Elly en Jantinus treffen geen blaam: de vaste bewoners van het huis (mijn neven) hadden de rekening niet betaald, de een ging ervan uit dat de andere betaalde en de andersom ook. Ze hebben braaf beloofd het geld van Elly en Jantinus te vergoeden. Wel grappig dat iedereen er zo maar vanuit gaat dat Jantinus niet betaald had: ik geloof niet dat ze in Westerbork te boek staan als wanbetalers ;-))
    Gelukkig hebben jullie weer listrik en werkt alles weer: we zouden jullie verslagen niet willen missen!
    Groetjes uit een zonnig, maar o zo koud Belanda (- 3C!!)

  • 22 Februari 2011 - 13:41

    Joke :

    Lieve Vien ,het was maar een grapje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 563550

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: