Zondag 10 mei Met de Perahu naar Nurwar - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag 10 mei Met de Perahu naar Nurwar - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag 10 mei Met de Perahu naar Nurwar

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

10 Mei 2009 | Indonesië, Biak

Vanmorgen zag het weer er goed uit dus onze dag met de Perahu kon doorgaan, vlak voor we weg wilden zag Jantinus dat een van de banden van de auto slap was.
Samen met Desi ging hij op pad om die op te pompen, helaas alles dicht zo gaat dat op zondagmorgen en bij de benzine pomp hebben ze geen luchtpomp.
Dus dan maar het reserve wiel gebruiken, maar het kost je al gauw een half uur.
Met de auto vol met spullen en zeven mensen, dat kan in deze auto achter de passagiers stoelen zijn nog twee zitplaatsen.
Wanneer je hier op pad gaat neem je eten en drinken mee want onderweg ergens wat gaan eten of drinken is er niet bij, maar dat heeft wel iets heel gezelligs vind ik.
Wij hadden brood boter en geraspte kaas water en frisdrank mee en Truus had gezorgd voor een grote thermoskan met heet water voor koffie en thee bovendien bekers borden en nog meer brood en beleg, zij heeft er een boel ervaring mee dat is altijd fijn.
Het plan was van kampong Anggaduber naar een onbewoond eiland te varen maar de schipper ( die altijd de baas is op een Perahu) vond dat de zee daarvoor te onrustig was, dus gingen we naar Nurwar.
Dit ligt in het oosten van Biak daar is in 1996 een tsunami geweest je ziet op veel plaatsen nog dode bomen staan in het nu zoute water, een grillig gezicht.
Maar we hebben er lekker in zee gezwommen en gesnorkeld, voor Gradus een rare eerste ervaring die heeft een paar flinke slokken zout water gedronken.
Het was heerlijk weer om in en op het water te zijn, dus een goed bestede laatste zondagvoor ons en voor Gradus en Jaap de eerste hier.

• 10 Mei 2009 - 20:50

Henk En Bets:

De laatste dagen zijn aan gebroken en zullen voor jullie een fijn gevoel zijn,maar aan de andere kant hebben jullie ook veel vrienden gemaakt.
    En zal het een apart gevoel geven om deze mensen te moeten achter laten lijkt ons.
    Hopelijk kunnen Jaap en Gradus het van jullie een beetje over nemen.
    Tot de volgende keer .
    Groet aan jullie allen.

• 11 Mei 2009 - 08:05

Mohamed En Jolanda:

Geniet nog even lekker van de laatste dagen in Biak. Het zal een heel dubbel gevoel geven om straks in het vliegtuig te stappen en Papoea (even) weer achter je te laten.
    Groeten aan jullie allemaal! :-)

• 11 Mei 2009 - 17:37

Wil En Rob:

Hallo Elly en Jantinus,
    Ik weet niet of je nog tijd heb om dit te lezen want jullie zullen wel van lievelee alles aan het inpakken zijn.
    Ik denk inderdaad dat het gevoel er dubbel bij is. Blij om weer naar huis te gaan en de kinderen en andere familie te zien, maar aan de andere kant laat je daar nu de vrienden die je daar gemaakt heb (voorlopig) achter jullie.
    Ik wens jullie een goede en voorspoedige terug reis toe,
    Groetjes Rob en Wil

• 11 Mei 2009 - 21:01

Joke:

goede reis

• 11 Mei 2009 - 21:30

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    wat fijn dat jullie laatste Zondag op Biak, zo fijn is verlopen.
    dat het weer mee wilde werken, dat is weer iets waar je even mee verder kan.Ik hoop inderdaad dat jullie opvolgers ook het één en ander ook zullen meemaken en beleven, maar ja dat zal ik wel niet kunnen volgen
    geniet nog maar lekker van de laatste dagen want Justin kan jullie koffers wel inpakken want daar is ze een kunstenares is toch?
    tot het volgende bericht maar weer. Hartelijke groetjes Hillie

• 12 Mei 2009 - 11:31

Willem En Ria:

maak er een mooi boekwerk van
    zie jullie weer in nederland
    groeten uit zuidwolde

• 12 Mei 2009 - 12:36

Jantsje:

Het is in Drenthe nu 20 graden, dus heeeerlijk lekker weer (hahahaha!) Fris windje erbij, wat wil je nog meer. Kom maar gauw terug! Zonder gekheid: ik wens jullie een goed afscheid en een dito terugreis. Er zal heel wat door je heengaan. Een belevenis hoor! Groeten van Jantsje.

• 12 Mei 2009 - 17:30

De Fietser:

Bedankt voor al jullie verhalen.
    Je hebt ons "letterlijk" aan de hand meegenomen. Geen verhalen die de wereld veranderen maar een blik op het leven van alle dag. Geweldig.

Doe Jaap en Gradus de groeten en verder wens ik jullie een goede reis terug naar huis.

NB: Thuis hoef je geen weblog bij te houden...

• 12 Mei 2009 - 18:14

Corry En Roel:

Bedankt hoor voor al jullie verhalen, ze waren hartstikke leuk om te lezen. We wensen jullie een goeie vlucht toe en kom weer gezond thuis.
    Lieve groetjes van ons hoor!

• 12 Mei 2009 - 20:25

Betteke:

een heel goede terugreis en tot ziens in Drenthe!