Storm, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Storm, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Storm,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

05 April 2011 | Indonesië, Biak

Zo daar zijn we weer, gisteravond laat en de afgelopen nacht was er een van regen wind en onweer, het ging zo hard dat het elektrisch in de hele stad uitviel.
Het ging angstaanjagend hard maar op een zinken dak klinkt het zo wie zo erg,
Wij hebben gelukkig vorig jaar een goede noodverlichtinglamp gekocht dat is toch wel ideaal.
Het is een tl licht dat begint te branden zo gauw er geen verbinding meer is met het net en kan 8 uur branden.
Er was zoveel wind en regen dat het onder de dakplaten kwam en wij lekkage in de kamer hadden, jammer dat geeft lelijke plekken aan het plafond.
We gingen naar bed maar ook daar bleven we niet droog, door de openingen boven in de muur waar alleen muskieten gaas voor zit, spetterde het ook behoorlijk.
Dus maar even plastic erop en nog een poosje op gezeten tot het wat minder werd.
We zitten hier hoog dus vangen veel wind wat gewoonlijk een voordeel is, maar het huis is stevig en dat kunnen niet alle Biakkers zeggen.
Vanmorgen bleken er in de stad veel bomen omgewaaid te zijn, meest bananen bomen die zijn niet erg sterk.
En er waren ook waterleiding breuken, dus Jantinus hoefde niets te bedenken het was repareren geblazen.
Nog even over ons gas vandaag kwamen er een paar containerschepen binnen dus we hopen dat op een daarvan ook gasflessen zijn.
Het probleem was dat de boot kapot was en in de haven van Nabire gerepareerd moest worden.
Het blijft spannend, vandaag een pan soep gekookt dus als het niet anders kan warm ik dat desnoods morgen in de rijstkoker op, we redden ons wel maar het blijft spannend het houd natuurlijk altijd op wanneer je het niet kunt gebruiken.

• 05 April 2011 - 17:38

Mini En Henk:

L.D.
    Niet alleen hoge bomen vangen veel wind maar de huizen komen er nu bij
    En wat het geluid betreft holle vaten klinken het hards. Mag je nog blij zijn dat je niet buiten in de regen moest lopen dan was het geluid niet te harden geweest ,wanneer je deze redenering niet begrijpt dan klopt hij begrijp je hem wel dan is er niets aan de hand.
    Zo dat was het portie uitdrukkingen en gezegden.
    Bij jullie veel regen hier maar een klein beetje en we kunnen het voor de tuinen en land goed gebruiken.
    En wat de soep betreft de kok zegt: “ zolang er nog water is hebben we soep”
    Jullie kunnen dus nog even.
    Groet,
    Henk

• 05 April 2011 - 19:21

Jantsje:

Zo te zien is het me wel een windje geweest...
    Ik kan Jt melden dat ik de hele krantenbak tweemaal (speciaal voor hem) heb leeggehaald op zoek naar de krant van afgelopen donderdag, waarin de mannenavond van GV werd verslagen. Daarna mijn nood geklaagd bij mijn e.g. die vreesde het betreffende exemplaar in de vogelkooi te hebben gelegd als poepmat voor de vogeltjes... En ja hoor, de vogeltjes hebben schijt aan GV! Inmiddels ook half H'veen uitgekamd op zoek naar het gewenste artikel en.... ik kan Jt melden dat hij woensdag richting W'bork gaat.
    onze vogeltjes uitgerekend op. Een vrouw een vrouw, een woord een woord! Zoveel moeite heb ik nog nooit eerder gedaan voor andervrouws man!