Padwa sup, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Padwa sup, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Padwa sup,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

03 April 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag zijn wij samen met Inge en Margriet naar Padwa sup gegaan, we hadden afgesproken om daar na de kerkdienst met de kampong bewoners in de kerk onze plannen te bespreken.
Zij waren erg blij en zien het als een zegen van god en wensten ons ook zijn zegen van harte toe.
De mensen waren erg blij en dat zij nu aan de slag kunnen, eerst met het maken van het dak en daarna met het maken van chips, matten en houtsnijwerk.
Er waren een paar die het woord voerden en toen een van hen opstond vonden de anderen het duidelijk niet prettig dat hij het woord nam, het vertalen van wat hij zei vonden Margriet en Inge wel wat lastig.
Wat bleek de man sprak een wat andere taal niet die van grote dank maar hij zei iets van de Nederlanders hebben hier vandaan veel meegenomen het was nu misschien de tijd dat wij wat terugbrachten, een moedig man dus, mag best gezegd worden vinden wij.
We hebben afgesproken dat we zullen zorgen dat deze week de eerste 100 zinkplaten gebracht worden, de mannen van de kampong maken die er op daarna zorgen we voor de rest om het af te maken.
Na dit bezoek hebben we nog een rondrit gemaakt langs een weg die midden over het eiland loopt en kwamen langs een kampong waar een vroegere collega van Inge woont daar zijn we even gaan praten.
Het is dit weekend zo vies warm hier vreselijk broeierig je loopt de hele dag te zweten en dat is geen pretje, vanmiddag een poosje geslapen want je word er ook nog moe van.
Gelukkig hoefde ik alleen maar rijst te koken dus dat was makkelijk, en vanavond hebben we gezellig koffie gedronken bij Truus en Lenne

• 04 April 2011 - 07:35

Joke :

Die man heeft natuurlijk wel gelijk, maar wat er vroeger weggehaald is kunnen wij niet terugbrengen. wij hebben alleen nu om wat te doen.
    Trouwens JT is daar al hard mee bezig, daarom willen we ook de rijstactie nogmaals van harte aanbevelen.
    ik hoop dat je gauw weer gas hebt om te koken.
    doe het rustig aan met die vochtige hitte en rust voldoende uit.
    groeten, joke

• 04 April 2011 - 09:47

Mini En Henk:

L.D.
    Op “De zonde der vaderen” wil ik eigenlijk niet afgerekend worden.
    De Drentse dakdekkers (bij de redaktie bekend ) en andere gevers believen denk ik niet een als knipmes buigende door het stof kruipende dankende menigte , maar een soort remplassant van een toornende God lijkt mij niet op zijn plaats. Maar ja deze man zal wel een product zijn van eng denkende zendelingen en missionarissen uit het verleden die in de trant van ..die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen in het derde en vierde geslacht van diegenen die mij haten ….
    Misschien ben ik de nare smaak na dit geschreven te hebben kwijt .
    Voor dat ik mijn stukje weg stuurde las ik nog net de reaktie van Joke.
    De “RIJSTAKTIE” loop nog steeds.
    En voordat ik dit stukje wegklikte keek ik even op mijn rekening
    En de 1200 kg rijst is in een klap verdubbeld zodat er nu plm. 2400 kg rijst vergeven kan worden
    Deze verdubbeling danken we voor het grootste gedeelte aan een gever die de ,bovenstaande tekst ,waarschijnlijk privé , zal voorzien van een reaktie.
    Ben al iets vrolijker geworden,
    Groet,
    Henk