Vitamientjes en drop, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vitamientjes en drop, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vitamientjes en drop,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

31 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag is Jantinus weer aan het werk gegaan, het hoesten en snotteren is nog niet helemaal weg maar het ging wel weer.
Hij kreeg heel veel adviezen om vitaminepillen en kruiden te nemen, en heeft maar niet verteld dat zijn vrouw niet meer dan een paracetamolletje in de strijd heeft gegooid.
Truus kwam vanavond met een zakje drop en dat viel veel meer in de smaak, niemand kent dat hier en Truus is altijd erg blij als Nederlanders dat voor haar meebrengen en heerlijk bij een zere keel.
Vanmiddag kwam Inge nog langs zij heeft afgesproken dat wij zondag na de kerkdienst naar Padwa sup gaan praten met de kampong bewoners over het maken van het zinken dak op de soort kapschuur die zij daar gemaakt hebben.
Vanavond kwam Lenne langs zij logeert bij Truus en wilde ook een site zoals deze en Jt heeft haar laten zien hoe dit allemaal werkt.
Truus kwam haar weer halen en we hebben samen nog even wat gedronken maar de dames moesten op tijd naar bed morgen gaat Lenne met Truus mee naar school en dan moet je fris zijn.

• 31 Maart 2011 - 16:22

Mini En Enk:

L.S.
    Wat een foto hé ?
    Ik weet bijna zeker dat dit de “penis kuda pohon “is Het zal wel een vrije vertaling zijn maar zeg nou zelf sprekend niet? ( hier een versleutelde versie van het Nederlandse woord”apraedlnluelbnoom”
    Nog even terugkomend op gisteren : Kees Bunschoten “ ie maak mien de kachel niet an”
    Wel wonderlijk gaan je zwager en zus naar Biak en maak je via hun site , zomaar wat woordgrappen met iemand waarvan je alleen de naam weet ,de moderne communicatiesystemen staan voor niets.
    Nog even terug naar de vreemdsoortige boom.
    Zijn de vreemd uitziende gevallen “wortels “of zijn het “vruchten”?
    Oplossing in de volgende editie zus?
    Groet,
    Henk

• 31 Maart 2011 - 16:29

Jantsje:

De voorraad Port is er nog altijd niet doorheen, begrijp ik.
    Gelukkig is Jantinus weer beter, ONDANKS de gemakzucht van zijn eigen verpleegkundige. Wat Jantinus nodig heeft, volgens mijn bescheiden mening, is een avondje bier, bitterballen en babes op een Gooische Vrouwen-MANNEN-avond. Ik zal het krantenknipsel hierover naar W'bork sturen, dan zal hij zijn gemis recht in de ogen kijken.

• 31 Maart 2011 - 19:55

Nichtje Inge:

Hai, hai,

de vrucht in de boom heeft wat weg van een durian (erg stinkende vrucht, Donald zijn moeder is er gek op), maar als ik mijn vriend Google inschakel kom ik er achter dat de durian in een loofboom groeit......dus dat is hem niet.
    Ik speur nog even verder.
    Groetjes,
    Inge

• 31 Maart 2011 - 20:40

Nichtje Inge:

Breadfruit tree denk ik, of anders een soort ananas boom, breadfruit heb ik op foto gezien in zowel een soort palmboom als in een loofboom. Die in de palmboom zijn maar weinig foto's van te vinden via google maar lijkt er wel heeeeeel erg op. Ergens anders staat het genoemd als een soort ananas boom maar dat was op de Malediven....
    Ben inmiddels heel wat bijzondere vruchten en bomen tegen gekomen en be wel nieuwsgierig wat het nu is....iemand anders een betere speurneus?

• 01 April 2011 - 08:53

Herman En Dineke:

Zondag jl.na "motorpech" veilg geland en Herman eindelijk een sigaret kon roken buiten (-3 onder nul)was dat even rillen in onze zomerjasjes.We hadden gedacht, dat het in Ned. al groener was (in Biak is en blijft het groen)maar na een paar weken zal de natuur hier ook weer groen zijn. We zijn al weer gewend op de "drentse bodem"en alles gaat weer z@n gangetje.We hebben na 3 weken rijst, ook hier al weer een rijstmaaltijd genuttigd.Het was zeer indrukwekkend wat we gezien en gehoord hebben en nogmaals dank aan onze gastvrije vrienden Jt en Elly.
    De hartelijke groeten aan alle mensen , die we ontmoet hebben op Biak, beterschap Jt.en veel succes toe gewenst met waar jullie allemaal mee bezig zijn.groetjes Herman en Dineke.

• 01 April 2011 - 11:36

Lenne:

Ja vond het gezellig en bedankt voor het laten zien hoe zo'n website werkt. Ben vandaag wel naar de school geweest in Urfu maar geen spannende foto's gemaakt. Morgen ga ik met Inge naar Bosnik naar de pasar dus dan komen er mooie foto's ik ben benieuwd of ik ze erop krijg, zo niet kom ik weer even gezellig langs. groetjes Lenne

• 01 April 2011 - 11:43

Inge:

die penisachtige dingen zijn de luchtwortels van de zogenaamde broodboom. de lange bladeren van de boom daar worden matten of kabila's van gevlochten, maar de echte broodvruchten zijn lekkerder. groetjes