Geknabbel in de keuken, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Geknabbel in de keuken, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Geknabbel in de keuken,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag ben ik weer eens een tijdje aan het borduren geweest, daar was al meer dan een week niet wat van gekomen.
Herman en Dineke waren wandelen maar kwamen met de taxi terug omdat zij verdwaald waren, gelukkig wisten zij wel waar zij naar toe moesten.
Vanmiddag zijn we met hen naar de Japanse grot geweest, in een grottenstelsel onder Biak verschuilden de Japanners zich voor de Amerikanen die aan het einde van de 2de wereldoorlog de grotten hebben gebombardeerd met brandbommen.
Er zijn er heel veel door omgekomen, en er is ook een gedenkplaats voor hen, aan de overkant van de weg ligt een mooi stuk strand waar we even hebben rondgelopen.
We hebben ook nog even bij de apotheek antibiotica crème gehaald,dat kan hier zonder recept, Jantinus heeft een wondje aan zijn been en door ervaring wijs geworden direct maar serieus behandelen.
Vanavond bij Truus geweest er was weer een Nederlandse gast aan gekomen vandaag, we zaten dus met vijf gasten daar,dat hebben we nog niet eerder meegemaakt.
Truus had muizengif in voorraad en heeft ons dat meegegeven, direct bij thuiskomst neer gezet en terwijl ik zit te schrijven hoorde ik geknabbel in de keuken en zag dat er al een aan het eten was, we hopen dat het werkt.
Eind van deze week gaan Joop en Edwin en een dag later Herman en Dineke terug naar huis.

• 22 Maart 2011 - 18:46

Mini En Henk:

.S.
    Ja ,daar midden op de Veluwe met het treinraampje open en het puntzakje met snif snaf poeder
    voor de leeuwen in aanslag toen viel het voor de dieren wel mee .
    De clou was dat het geen echte snif snaf poeder was.
    Maar de muizenkorrels van Truus zijn wel echt. Ze gaan de pijp uit,ze leggen het loodje die kleine piepers och …….ze hadden zeg maar een goed galgenmaal.
    Sorry volgers ,ook voor Elly en JanT is het bijna niet te volgen .
    Wanneer al mijn min of meer grappige,snedige ,droge soms wat gezochte commentaren onder de naam Henkie Bax geschreven worden wordt het nog erger.
    Groet,
    Henk

• 22 Maart 2011 - 20:32

Jantsje:

Fijn dat je weer aan het borduren bent geslagen. Op de 7e dag rust, Elly, dat weet je.
    Een Hollandse avond is hier niets bijzonders, dat je dat weet. Elke avond is hier Hollands, desgewenst met bitterballen, bier en babes. En Gooische dames. Kijk, dat hebben wij weer.

Verder ben ik op brillentocht, i.v.m. de noodzaak van multifocaal, want naderend de 50 jr. Zeg nu niet dat de oude nog zo leuk staat, want dat zegt iedereen en is niet wat ik wil horen. Ik heb 'm al 4 jaar, dus. Het is wel een rib uit mijn lijf. Je wil niet weten hoeveel rijst je daarvoor kunt kopen. Gelukkig weet mijn rechterhand niet wat de linker doet.

Geniet weer van die leuke strandjes!

• 22 Maart 2011 - 20:55

Henk En Bets:

Wat je zegt de foto van jullie is altijd mooi wat wil een mens nog meer.
    Zo te zien op de toto,s is er meer groen en planten bij gekomen in het Japanse grot.Knabel en babel je zult de muizen maar op de kost hebben.
    Het lijkt bij Truus wel de zoete inval,maar erg leuk lijkt het ons?
    Even zeuren over het weer,het is hier HEEL mooi weer.
    Ben weer druk op de TT baan,vandaag auto race,en morgen motor race.
    Jantinus beterschap met het zere plekje.
    Herman en Dineke de volgende keer de TOM /TOM mee geven.
    Groet aan allen van Henk en Bets