Muizenfeest, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Muizenfeest, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Muizenfeest,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

21 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Nadat het in de nacht vreselijk hard heeft geregend, was het een erg warme dag, en zijn alle insecten die steken ruim vertegenwoordigd.
Jantinus kwam mij in de middag ophalen wij moesten pasfoto’s laten maken om onze visa verlengd te krijgen, nu nemen we altijd al reserve mee maar nu moesten ze net weer een paar centimeter groter zijn.
We staan er weer prachtig op, kan ook niet anders natuurlijk, de monteur die mee was gegaan wilde er erg graag een setje van hebben dus Jantinus zegt oké zet ons maar op de schoorsteenmantel, dat zal niet lukken maar hij was er wel blij mee.
We hopen dat de heren die de stempels moeten geven er ook zo over denken, het is iedere keer weer afwachten wie je treft, maar we zien wel anders maar 24 uur het land uit.
Vanmiddag heeft Inge met ons pisang goreng gebakken, wat vooral opvalt, is dat zij alles in alle rust doet terwijl wij altijd alles snel willen doen.
Vanavond kwam Margriet langs zij had voor ons een uitnodiging voor een bruiloft komende zondag in het Irian hotel, we kennen het bruidspaar niet maar omdat het kennissen van Margriet en Noortje horen wij er ook bij.
Nu nog even de aanleiding tot de titel van dit verhaal, we hebben vandaag al wel 4 muizen in huis gehad Jantinus en Herman hebben de jacht geopend maar het zijn erg moedige dieren ze komen gewoon de kamer binnen wandelen.
Maar we zijn niet van de dierenpartij dus gaan morgen toch maar op zoek naar gif om er vanaf te komen.

• 22 Maart 2011 - 08:41

Mini En Henk:

L.S.

Nou,nou wel een a-animalia einde van je verslag.
    Had ik juist een mooi muizaenvalletje of eigenlijk moet je zeggen muizen vangertje,jullie weten wel een rond plankje van een centimeter of 15 doorsnede met daarop een mooi ronde halve bol van ijzerdraad met daarin aan de bovenzijde een fuik.
    Wanneer de muis eenmaal door de fuik is gekropen dan is er geen weg terug.....maar bij dit modelletje is er een metalen schuifje aan de onderzijde waar je het muisje er weer uit kunt laten moet je natuurlijk wel op een flinke afstand doen anders is de muis weer spoedig terug.
    De bananen van gisteren waren wel rijp?Of is het werktempo van dien aard dat ze ondertussen wel rijpworden.
    Ik ga proberen om vandaag ook in een gepast tempo mijn klusjes te klaren.
    Groet,
    Henk

• 22 Maart 2011 - 09:52

Hennie:

In Biak lopen vast ook veel katten, neem je daar toch gewoon eentje van..... Hoef je hem geen eten te geven, voer genoeg......