Zaterdag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

19 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Gisteravond heeft het toch nog weer een tijdje geduurd voor we ons bericht konden versturen.
We waren laat want Inge kwam langs en we hebben gezellig zitten kletsen.
Jt heeft een kopie van de stad zoals die jaren geleden was en heeft de situatie nagetekend en probeert nu de straatnamen van de Nederlandse tijd weer terug te vinden.
Hij vraagt het aan oudere bewoners wanneer hij die treft en Inge wist er ook zo een aantal te noemen.
Inge is erg geïnteresseerd en weet veel van de geschiedenis van Biak en kan veel vertellen over de Nederlandse tijd en de overname van de Indonesiërs.
Jt probeert haar zover te krijgen haar verhalen op te schrijven anders gaan die verloren dat zou jammer zijn.
Vandaag is het gelukt om een telefoon die wij bij ons hadden simlock vrij te krijgen, hier hebben mensen allemaal prepaid telefoons dus ook geen simlock maar voor Rp 50.000 was het in 10 min klaar.
Inge was mee als onze tolk, daarna naar de pasar waar wij groente hebben gekocht.
Mensen vinden het altijd leuk om je te zien op de pasar en zijn erg vriendelijk, vandaag was er een man die tot groot plezier van alle verkopers en klanten zijn beste Engels op ons los liet en zei, I love you het was prachtig iedereen joelde en lachte zich slap waar wij vrolijk aan mee gedaan hebben.
Jantinus liep ook geen risico, de man zag er met zijn anderhalve rotte tand in zijn mond vreselijk uit.

• 19 Februari 2011 - 18:31

Roel En Corry:

Hoi Elly en Jantinus,

Leuk om weer jullie belevenissen te lezen vanuit Biak. Met wat jaloerse blikken kijk ik naar jullie zomerse kleding, wij kunnen ons dat op dit moment niet voorstellen want het is hier echt berekoud, met een keiharde wind die het voor t' gevoel nog veel kouder maakt. Maar als het dan straks ook voorjaar wordt dan waarderen we dat ook des te meer....meer denk ik dan als het iedere dag warm is....ja dat denk ik maar zo! Alhoewel ik zelf in een warm land meer zou genieten. Ach ja soms denken we weleens om een twee maanden in de winter naar een warm land te gaan, maar wij hebben een hond en dat weerhoudt je dan toch van die dingen. Ze heeft ook nog eens veel verzorging nodig want ze heeft suikerziekte en dat is dus twee maal per dag spuiten, dus dan weet je het wel. Daar wil je ook een ander niet voor op laten draaien. Ach we hebben het er graag voor over hoor. Als het weer het toelaat dan fietsen we toch wel weer veel. Onze andere zoon zit wel weer in Indonesie, en onze tijd komt ook nog wel.

Oké hartelijke groeten van ons hoor.

• 20 Februari 2011 - 13:56

Kees Bunschoten:

Jullie hebben zo al weer het een en ander beleefd daar op Biak. Zowel met je werk als in de vrije tijd een heleboel belevenissen en ook wel spanning. In het vogelpark zijn wij ook in 2009 nog geweest. Toen was er een jonge kasauaris en de ouders waren erg op hun hoede. Ook het gedeelte met de orchideeën was mooi en de kooi met kroonduiven.
    Daar was in de Ned. tijd de Nw. Guinea luchtvaartmaatschappij naar genoemd. Ook staan daar prachtige bomen. Ik dacht toen nog aan Jt. want er zat een mooi lek in de waterleiding daar. Jammer dat het helemaal teloor gaat. Verder genieten jullie ook volop van de natuur. Wandelende takken, muizen en kakkerlakken wat wil je nog meer. Misschien ook nog muggen en spinnen en af en toe een ular en niet te vergeten kunang kunang. MAAR....... jullie missen toch een boel hier in Drente. Harde noord-oosten wind. Droog en helder. overdag om het vriespunt en 's nachts enkele graden vorst. En vooral, de sneeuwklokjes bloeien en ook de crocussen zie je hier en daar alweer.
    Nog even en de bomen lopen weer uit. En dat moeten jullie allemaal missen!!!! Het gaat jullie goed in Biak. Ik zie Truus regelmatig voorbij komen, doe haar de groeten. Alléén van Chris lees ik niets. Wat is er aan de hand? Ik hoorde al van iemand dat er iets gaande was? In ieder geval; nog een fijne tijd, doe rustig aan dan breekt het lijntje niet.

• 20 Februari 2011 - 14:03

Kees Bunschoten:

Nog even een nagekomen bericht.
    Vannacht van 7 tot 8 graden vorst.
    HEERLIJK.