Een vrije dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een vrije dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een vrije dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

15 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Het heeft zo zijn voordelen in een land te zijn waar Islamitische, Christelijke en Chinese feestdagen als vrije dag gelden voor iedereen.
Maar de mensen hier hebben niet veel vakantie dagen ik meen maar 12 in een jaar, dus wat dat betreft zijn wij weer in het voordeel.
Vandaag is Aaltje onze schoonzus jarig en afgelopen zondag zwager Jan en wij zijn voor het derde opeenvolgende jaar niet van de partij, één geluk van een telefoontje dus kom je geen gram aan.
En we hebben weer een bijzonder dier in de aanbieding, zij (het zijn meestal vrouwtjes maagdelijke voortplanting) hing aan de dakrand en eerst denk je een takje of een loshangende draad maar nee hoor, zij bleek te leven.
Henk heeft het vast al herkend als een wandelende tak en wel een bijzondere het is een zogenaamde Indische wandelende tak is 10 cm. lang en kan ook nog eens vliegen.
We hebben het uitgeprobeerd je kunt als haar ziet hangen niet zien waar de vleugels zitten die zijn dan ook heel dun, we hebben haar aangetikt en toen vloog ze weg.
Een volgende keer liet zij zich vallen als een dood takje over deze eigenschap hadden wij al gelezen.
Genoeg biologie voor vandaag, we zijn vandaag lekker uit eten geweest dus ook voor de kokkin een vrije dag.

• 15 Februari 2011 - 15:34

Adrie:

Elly ik hoor niets van Truus , hoe vondt
    zij de spullen die jullie voor ons hebben gegeven aan haar ? Adrie

• 15 Februari 2011 - 16:13

Mini En Henk:

L.S.

Ja hoor zeer bijzonder zo bijzonder dat we bijna over een wonder moeten spreken.
    Maar het zou ook nog wel een zeer ingenieus spionage vliegtuigje kunnen zijn gestuurd uit Jakarta om te kijken of die hollanders niet iets vreemd ,wat de natie zou schaden , aan het uitvreten zijn.
    Een andere mogelijkheid is dat in die gemberkoffie toch een verscholen hoeveelheid alcohol of een andere bedwelmende stof heeft gezeten.
    Wat is het geval.
    Het is een orginele indische wandelende tak ook wel de gewone wandelende tak genoemd.
    Het is een soort die aanbevolen wordt om te nemen als huisdier gemakkelijk te houden stelt weinig eisen aan temperatuur en vochtigheid en is tevreden met de normale klimop en nu komt het:
    Het is een van de weinige soorten die niet kunnen VLIEGEN.
    Ik denk dat het leek toen jullie haar met een takje wegjaagden dat ze zich gewoon liet vallen en door iets wind een eindje verder terecht is gekomen. Mocht ze echt gevlogen hebben dan is een van de bovenstaande opties aan de orde.
    Groet,
    Henk

• 16 Februari 2011 - 00:34

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT>
    Een lesje biologie noemen jullie dat, maar toch wel leuk dat het zo beschouwelijk is. Niet alleen op foto maar ook op film, zo maak je nog eens wat mee.
    Lekker dat jullie weer van een vrije dag hebben kunnen genieten, en dan is eten buiten de deur ook wel even lekker.
    Ik heb zelf een heel spannende avond gehad want mijn jongste kleindochter was de hele dag al niet lekker, maar in de loop van de middag werd ze steeds zieker.
    en als Mamma er dan niet is, is de schoot van Oma toch wel fijn om lekker op te hangen.
    Als mijn Schoondochter thuis komt schrikt ze wel als ze haar jongste zo naar aantreft Isa is pas vier.
    in de loop van de avond blijft de koorts maat stijgen.
    dus op aanraden van mij toch de dokterspost van het ziekenhuis maar even bellen. ze moest gelijk komen.
    mijn zoon die ondertussen ook thuis was gekomen is gelijk met haar weg gereden. en nu moet de kleine meid een nachtje blijven dus pappa ook.
    spannend maar niet levensbedrijgend hoor ik moet er wel rekening mee houden dat als het niet goed gaat ik midden in de nacht op gehaald kan worden, om bij de twee andere kinderen van mijn zoon te blijven zodat Pappa en Mamma samen bij Isa kunnen zijn.
    zo dat is een heel verhaal maar ik moest het even kwijt
    Hartelijke groeten Hillie