Naar het café - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Naar het café - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Naar het café

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Jantinus had weer een drukke dag en kreeg nog een lekke band ook maar de jongens wisselen dat zo en de reparatie kosten waren Rp 20.000, dat is €1.60.
Morgen is een vrije dag vanwege een moslim feest dus moest er vandaag zoveel mogelijk gerepareerd worden, maar de monteurs werken met plezier dat scheelt een stuk.
Als zij eenmaal op het werk zijn is dat geen punt op tijd komen wel.
Jantinus haalt daarom morgens op weg naar kantoor altijd een van de jongens op, afgelopen week zei hij, toen de jongen zonder zijn vriendin te groeten wegliep, kom op geef je vriendin eens even een kus voor je weggaat, je kunt niet zien of hij bloost maar hij ging er als een speer vandoor en de hele buurt is natuurlijk getuige en lacht zich slap.
Omdat het vandaag Valentijnsdag is nodigde Margriet ons uit om met Noortje en haar mee naar het café te gaan.
Het café hier is een beetje anders dan in Nederland al ga je hier ook naar toe voor de gezelligheid en ontmoet je andere mensen.
Overdag is het een kantoor van de luchtmacht en na sluitingstijd wordt er een afdak van zeildoek gespannen en leggen zij matten neer waar je op kunt zitten aan heel lage tafels, je slippers netjes aan de kant van de mat.
In dit café geen alcohol houdende dranken maar kun je koffie, melk of thee met gember drinken, je kunt er alleen mie en nasi goreng eten en zoals wij gedaan hebben tempé goreng.
Dus een groot glas zwarte koffie met gember, heel voorzichtig proeven met een lepel, nou dat was wel pittig maar ook lekker het vult je mond keel en slokdarm met een prikkelend gevoel.
Het was niet zo dat ik zei doe nog maar een bakkie maar het viel mij erg mee, Margriet en Noortje namen melk met gember dat heb ik even geproefd en is ook lekker.
De tempé goreng was ook erg lekker en bovendien had Margriet bij de bakker ook nog broodjes bapao gehaald.
Zij had voor ons ook nog kleine tarwe bolletjes gekocht voor morgen, zij wil ons alle dagen wel verwennen met lekkere dingen.

  • 14 Februari 2011 - 15:00

    Adrie Uit Baarn:

    Nou Elly & Jantinus het is wat met de koffie in Papua, of er zit onderin prut,
    als je er suiker in doet moet je langzaam roeren , anders komt de prut weer boven , en dat is niet zo lekker . Dan bedankt voor het schrijven in mijn gastenboek en bezoeken van mijn site www.hatibersatu.nl voor hulp aan de papua,s een groet uit het natte Baarn Adrie

  • 14 Februari 2011 - 15:18

    Henk En Bets:

    Als wij het zo zien op de mooie foto,is de koffie niet om te zu.....lijkt ons?
    Maar goed alles wend.Het geen alcohol drinken lijkt ons wel saai,maar jullie drinken thuis toch wel een pilsje.Zo te zien was de band van goeie kwaliteit maar wat wil je ook voor reparatie kosten 1,60.
    groet uit Emmen

  • 14 Februari 2011 - 15:19

    Mini En Henk:


    L.S.
    Dat onze zwager kundig was in loodgieterswerkzaamheden,fitterswerk ,waterleiding perikelen ,organisatie,werkplanning,werkbegeleiding,en waarschijnlijk nog enkele tientallen kwaliteiten dat wisten we al maar …
    Vandaag ontpopte hij zich als “Social Manager”of “Ettiquetteur”
    (Zoek maar even op ik moest ook broodje Bapao, Tempé goreng,opzoeken)
    En zo hoort het je moet die jeugd van tegenwoordig een beetje wijs maken ook aan de andere kant van onze aardkloot.
    Ik ben een liefhebber van gember maar gember in koffie ik kan me er niet goed iets bij voorstellen om over gember in melk maar niet te denken.
    We zijn net even bij Alie IJzerman ,Henk IJzerman , onze oud koster is gister nacht overleden
    Mini was juist ook even bij Mia is wel thuis maar nog niet de oude daar hoorde ze dat Gerrit Neuteboom,naaste buur eergisteren een hartaanval heeft gehad ,stent geplaatst gaat nu wel goed.
    Iemand zei onlangs”Ze beginnen in ons bosje te kappen”
    Ik verzend dit stukje en ga een gewoon kop koffie drinken,proost.
    Groet Henk

  • 14 Februari 2011 - 16:38

    Betteke:

    Gerrit Neuteboom?? Gerrit uit Loenen?? Is dat jullie huidige buurman, Henk? In ons bosje gaan ze nog niet kappen hoor.. Elly en ik zijn jaren jonger...
    Wat betreft de gember: mij was ook aangeraden om gember in de thee te doen toen ik buikgriep had. Het schijnt het opgeblazen gevoel en de misselijkheid te verminderen.


  • 14 Februari 2011 - 22:26

    Joke :

    bericht aan Jantinus: weet je nog al die draden in mijn meterkast?
    Michiel is dit weekend bezig geweest,er bleken nog twee loze adsl kastjes in te zitten . Michiel heeft alles opgeruimd en het nieuwe modem aangesloten,er is ruimte over nu en alles werkt weer .

  • 15 Februari 2011 - 01:23

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT.
    Weer een leuk verhaal, desondanks je lekke band.
    Want dat is waar dan ook ter wereld toch altijd heel vervelend.
    Maar goed voor die prijs is het ongemak toch niet onoverkomelijk.
    Dan het gember verhaal, nou hou ik persoonlijk helemaal niet van gember, dus ik moet er dan ook niet aan denken omdat in mijn koffie te krijgen en dan ook nog eens een keertje op te moeten drinken jakkie bah.
    Maar goed lands wijs lands eer denk ik dan maar, een cafe zonder alcohol komt volgens mij in Nederland niet voor. Maar ga je koffie een koffieshop in kun je daar van alles krijgen maar volgens mij geen koffie ha ha ha.
    Een broodje Bapao vind ik zelf ook erg lekker vooral als het warm is, maar van Tempé goring daar heb ik weer nog nooit van gehoord.
    wat leuk is dat hé als er mensen zijn die je graag willen verwennen, ik zou zeggen geniet er van want dan doen hun het ook.
    Hartelijke groeten Hillie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 565805

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: