Aankomst op Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Aankomst op Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Aankomst op Biak

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

31 Januari 2011 | Indonesië, Biak

Zondag 30 januari 2011
De reis was weer lang en vermoeiend maar is gelukkig zonder problemen verlopen.
De emigratie dienst in Jakarta deed nog wel even moeilijk, na veel vragen, lange stiltes en ernstige blikken in onze paspoorten werd er uiteindelijk gestempeld.
Toen we de trap van het vliegtuig afliepen rook ik onmiddellijk Biak, geen stank of zo, maar een geur die kennelijk in mijn geheugen is blijven hangen en vertrouwd aandoet.
Al voor de bagageband werden we al heel hartelijk ontvangen door Truus, Inge, Margret en Ina, (Margret werkt op de luchthaven vandaar)Noortje, Yujun en Sandiki stonden buiten bovendien was August van de Pt er met een auto.
In het huis van Vien aangekomen wachtte daar Yustin met man dochter en haar moeder op ons.
Na de broodjes en de koffie die door de dames weer verzorgd waren bood Yustins moeder ons een grote schaal aan die bij Papua’s zoiets betekenen dat je erbij hoort heel lief van haar.
Afgelopen winter was zij in Nederland en is zij bij ons thuis geweest en vond het toen al naar dat zij niets gegeven had, we hebben het in dank aanvaart en zijn niet bang dat we met lege koffers naar huis moeten.
Na een poosje gezelligheid zijn wij naar bed gegaan heerlijk om na 30 uur languit te kunnen liggen.
We hebben heerlijk geslapen en hebben niet gemerkt dat Yustin en fam. met de boot naar Jayapura zijn vertrokken waar zij wonen.
Na ons middagslaapje nog even bij Truus geweest wat spullen halen oa Jantinus zijn kleren die hij bij haar heeft achtergelaten in november.
En nu zitten we dan op onze veranda en kijken uit over de stad, (ik weet zeker dat Vien dit met jaloerse ogen leest) misschien de rest van de lezers ook wel.
Morgen start Jantinus met zijn werk en begint mijn bestaan van luie vrouw in de tropen.

  • 31 Januari 2011 - 07:25

    Leo:

    hoi Jantinus en Elly,

    Goed te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Je ruikt Biak.....heerlijk toch?
    groet vanuit een koud Nederland...geniet ervan en Jantinus veel sukses. Vergeet de gensets niet.
    Leo

  • 31 Januari 2011 - 12:21

    Dirk:

    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.En wat kan een bed na zo'n lange vlucht,dan heerlijk zijn. Jantinus veel werkplezier en Elly geniet van het warme land,want hier vriest het s nachts!

    Gr.Dirk/Roelie

  • 31 Januari 2011 - 14:12

    Mini En Henk:

    L.S.
    Hij is lang,dat moet ik toegeven, maar…een goed begin is het halve werk.
    O,ja Elly (JanT was toen nog niet in jou gezichtsveld) toen je in Israël was schreef (u leest het goed), nog net niet meer met een kroontjespen , wekelijks een brief .
    Die brief had ik dan ingedeeld in verschillende hoofdstukjes :
    Recept van de week,mop..,weer …,gebeurtenis in ons dorp..,enz
    Waren meerdere items die ben ik vergeten , kun je nagaan hoe lang dat geleden is.
    Even heb ik gedacht het zou aardig zijn dit op deze moderne manier weer te doen maar dan moeten het wel items zijn die velen aanspreken.

    Ik denk er nog even over na ,suggesties zijn ook welkom.

    Jullie geweldige welkom is bijzonder geruststellend(niet van daar heb je ze weer)maar het enorme enthousiasme ,gooien ze er direct weer zo’n enorme schaal tegenaan, is hartverwarmend .

    JanT. Werk ze . waarschijnlijk eerst weer even de “knoet”er over en dan loopt het weer.
    We zijn trots op je, bedenk “Arbeid Adelt”

    Nu er toch een gezegde gepasseerd is

    Elly “Luiheid is des duivels oorkussen” Maar ik vind dat er wel een nuance verschil is met “ledigheid is des duivels oorkussen”
    Een beetje lui is niet zo erg(mag je ook in die temperatuur wel zijn)een beetje ledig klink in ieder geval erger.

    Je bent daar een steun voor de “ witte waterman”en een zo langzamerhand een steunpunt voor de vele mensen in jullie omgeving en niet te vergeten de verslaggeving aan de vele volgers is een serieuse tijdrovende arbeid.

    Je schrijft na de broodjes…..,zijn dat gewone broodjes te vergelijken met onze puntjes,bolletjes, kadetten en gevlochten luxe broodjes ?

    August van de Pt moet niet PTT zijn?

    We wensen jullie een goede tijd,we verheugen ons in de verslagen en foto’s. We blijven ons best doen om je verslagen met een kritische blik van commentaar te voorzien . Zo nu en dan vaderlandse nieuwtjes , wetenswaardigheden , anekdotes , ware verhaaltjes , kwinkslagen in ons volgers verhaal te verwerken.

    Je broer en zwager.

    Ps het uddelermeertjes verhaal moet nog even wachten


  • 31 Januari 2011 - 15:41

    Adrie Bouwmeester:

    Eindelijk na 30 uur op Biak , ik heb vanaf Vrijdag aan jullie gedacht, ook wij hebben moeilijk heden gehad op het vliegveld Jakarta in April toen we
    naar Biak gingen , zo gouw als ze weten dat je naar Papua vliegt doen ze moeilijk daar, maar o/k jullie zijn er een goede tijd toe gewenst daar , van Adrie uit Baarn, www.hatibersatu.nl

  • 31 Januari 2011 - 18:39

    Joke:

    Ben je nog maar net vertrokken,lees ik in de krant dat op Java weer een vulkaan actief is .
    Gelukkig hebben jullie daar dus geen last van gehad.
    Op een veranda zitten lijkt me een uitstekend plan.
    Vandaag las ik een citaat van winnie de pooh :onderschat nooit de waarde van nietsdoen.
    denk daar maar eens over na!
    groetjes van mij ,joke

  • 31 Januari 2011 - 18:56

    Jan IJzerwater.:

    In de reacties komen allerlei gezegdes voorbij. Ook ik heb er eentje en die moet toch wat ruimer uitgelegd worden: Oost west, thuis best. Bij jullie vraag ik me af waar is jullie thuis. Met zo'n warm onthaal is het gewoon thuiskomen.

    We wensen jullie een hele goede tijd. Dat Jantinus de bewoners zover kan krijgen dat ze hem niet meer nodig hebbeb ....

  • 31 Januari 2011 - 20:43

    Nichtje Inge:

    Halloooooo,

    ik dacht laat ik dit keer niet haantje de voorste zijn en broer/papa-lief eerst de gelegenheid geven om een reactie te schrijven......dat is gelukt zie ik;-)
    Fijn dat jullie na een voorspoedige reis zo welkom zijn geheten op Biak! Oom Tinus heel veel werk-plezier/succes gewenst en 't ant'elly geniet gewoon van alles (oom T natuurlijk ook!), nog een borduurwerk mee?
    Liefs,
    Inge

  • 02 Februari 2011 - 00:43

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus
    Ik wist van Truus al dat jullie goed waren aan gekomen.
    En dan nu weer aan het werk, dat zal wel even wennen zijn met dat temperatuur verschil.
    Maar goed het is niet de eerste keer, dus het zal wel weer lukken.
    bedankt voor de leuke aankomst foto's, en natuurlijk ga ik jullie weer volgen, veel werk plezier, en ik hoop weer op vele leuke verhalen en foto's.
    groetjes Hillie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 564948

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: