Een rare dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een rare dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een rare dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

17 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag was het een dag met leuke en nare dingen, tussen de middag kwam Chris langs met een echtpaar uit Nederland waar hij een aantal dagen als gids mee op pad is geweest.
De grootvader van deze man is als eerste zendeling in Biak geweest, er staat in noord Biak een monument ter nagedachtenis aan dit feit.
Hij vertelde dat hij hier een oude man ontmoet had die toen hij hoorde dat hij een kleinzoon van Ds. van Hasselt was erg ontroerd had gereageerd, overal in Papoea zijn er de laatste jaren herdenkingen van 100jaar evangelie, deze mensen hebben dit op uitnodiging in Jayapura bij gewoond.
Vanmiddag na het werk zijn wij even langs Jenny gegaan, zij was vandaag met haar zusje naar het ziekenhuis geweest en wij wilden even horen hoe het was, het meisje leed al een week aan vreselijke hoofdpijn.
Helaas was dat een naar bericht er was een MRI scan gemaakt vertelde zij en daarop was een tumor in haar hoofd te zien, zij is met pijnstillers naar huis gestuurd omdat er geen ziekenhuis in Papoea is waar ze dat kunnen behandelen.
Het is een meisje van 12 jaar heel erg triest, zij was voor een aantal weken hier bij Jenny om op de kleine Jantinus te passen en zou met het nieuwe schooljaar naar Jayapura naar school gaan.
Na een dergelijk bericht spookt er van alles door je hoofd het houd ons erg bezig, onbezonnen iets doen is geen oplossing dat staat vast.

• 17 Maart 2010 - 18:22

Henk En Bets:

Daar worden wij stil van,wat een drama.
    Wat jullie al benoemen er spookt van alles door jullie hoofd.
    Wat kan er gedaan worden voor het meisje?
    Wij hopen met jullie dat er een oplossing kan komen?
    Dan de mensen op bezoek uit Nederland heel leuk.
    Wij hebben een dominee Van Hasselt in Emmen gehad,misschien wel familie wie weet?
    Jullie beleven wel wat,maar denk aan jullie zelf.
    De zon heeft eindelijk de overhand hier donderdag 15 gr voorspeld,eerst zien
    Groet

• 17 Maart 2010 - 19:02

Mini En Henk:

Over zeekomkommers rare schrijf/tikfouten daar kun je een geintje maken.
    100 jaar evangelie durf ik ook nog wel aan ,

maar
    zo'n uitslag van een scan
    maakt je klein.

Ik probeer morgen plm.11 uur onze tijd via skype te bellen,proberen jullie het ook?

groet,
    Henk

• 18 Maart 2010 - 08:30

Annie:

hoewel ik niet vaak reageer via deze site nu dan toch:zien jullie mogelijkheden/kansen om evt.met hulp uit nl. iets te doen aan de dramatische dingen waar jullie soms tegenaan lopen laat het weten.Misschien kunnen we samen iets betekenen! groet en tot mails, Annie.

• 26 Juli 2010 - 10:23

Frans Van Hasselt:

Dag Elly en Jantinus,
    Vonden vandaag in oude papieren jullie www.adres. Na onze plezierige kennismaking inmiddels veel gebeurd.
    Papoea ligt al weer ver achter ons. Al met al ook in Manokwari veel indrukwekkende ervaringen opgedaan.
    Nu we jullie op internet weten te vinden, zullen we de komende dagen het nodige over jullie opgedane ervaringen gaan lezen. Het was leuk jullie te ontmoeten. Helaas was ons kontakt kort en daardoor konden we te weinig over jullie ervaringen aldaar vernemen.
    Het ga jullie goed.
    Hartelijke groet en mogelijk tot horens,

Ank en Frans van Hasselt