De laatste dag in Jogyjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu De laatste dag in Jogyjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Jogyjakarta

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

19 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag stond er weer een rit op het programma wat we bij het hotel geboekt hadden, toen we dit doornamen bij de receptie hebben we dit drastisch veranderd.
Het is hier zo dat heel veel mensen provisie krijgen wanneer zij mensen naar verkooppunten brengen, daar laten we ons niet voor gebruiken.
We zijn dus eerst naar het paleis van de voormalige sultan gegaan, erg mooi en we hadden een Nederlands sprekende gids, wat weer niet mee viel, het was een oud mannetje die graag wilde laten horen dat hij veel van Nederland wist.
Dat deed hij met veel spreekwoorden en helaas heel flauwe grapjes, het lukte ons niet altijd om er om te lachen, maar dan herhaalde hij het nog een keer.
Hierna zijn we wezen kijken bij een bedrijf waar houten spullen worden beschilderd met batik motieven en dat is net zo’n ingewikkeld proces als met de stoffen, wel leuk om te zien, en natuurlijk hebben we ook daar weer wat gekocht, de koffers zijn straks weer vol.
Toen stond er nog één programma punt op onze lijst en dat was het bezoek aan het graf van de eerder besproken sultan, die is heel hoog op een berg je moet er heel veel trappen voor beklimmen, ik ben maar beneden gebleven anders heb ik morgen zeker last van mijn knie die het gelukkig heel goed doet.
Toen de anderen nat bezweet terug kwamen bleek het een wijs besluit te zijn geweest, het was hun ook bar tegen gevallen al hebben zij wel van een mooi uitzicht en kunnen genieten.
Ook hier in de straat is een massage salon en ook de traditionele Javaanse massage is niet te versmaden.
Toen Jt en Trea aan de beurt waren viel zoals niet ongebruikelijk in dit land de stroom uit, maar de nood verlichting bleek gelukkig voldoende.
We hebben in een ander restaurant lekker gegeten en zitten nu nog met een biertje en fris op ons balkon.
Het is toch wel heel geweldig om zo dag in dag uit met de kinderen op te trekken, het is zo gezellig en we genieten er erg van.
Morgen is het weer koffers pakken en vertrekken we per trein naar Bandung wat een erg mooi traject moet zijn, waarvan morgen verslag.

• 18 Mei 2010 - 17:38

Wil:

Hallo allemaal,
    Alle belevenissen bij gelezen en veel mooie fotoos bekeken. Wat fijn dat jullie de reis weer met zijn vijven kan voortzetten. Dat jullie hiervan genieten begrijp ik.
    Al dat moois zien en dit ook nog met je kinderen kunnen delen is toch geweldig.
    Geniet er nog van samen.
    Liefs, Wil

• 18 Mei 2010 - 17:51

Mini En Henk:

Zijn ze met veel moeite naar boven geklommen komen ze daar aan is het uitzicht wel mooi, maar nu de sultan , die is zeker regelrecht door gegaan naar de hemel.
    Heb jij even geluk gehad zus nog een redelijke knie,boven had je toch geen knieval kunnen maken,en nog massage op de koop toe.
    pak ze in!!
    Doe voorzichtig met de MATA BIAK.
    Bon voyage

• 18 Mei 2010 - 17:53

Henk En Bets:

Geniet er nog een paar dagen van.
    Jullie hebben het verdiend
    Groet Henk en Bets

• 18 Mei 2010 - 19:57

Alybun:

hoi elly en jantinus,

wat een fantastische reis maken jullie!!
    Ik lees net dat het er bijna opzit, dus nog even genieten.
    het weekend waarin jullie terugkomen vertrekken wij voor ongeveer 6 weken naar portugal. Dus alvast een goede terugreis gewenst en over een paar maanden willen we heel graag jullie verhalen horen.

groetjes kees en aly

• 19 Mei 2010 - 19:06

G.kuiper:

alvast bedankt voor de mooie mailtjes ,en de foto,s.een goede terugreis gewenst,misschien dat jullie een keertje in zuidwolde komen b.v bij alie en kees zou ik jullie gaarne ook spreken.