Waterballet - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Waterballet - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Waterballet

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

19 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Nog even terug komen op het verhaal van gisteren, Jenny heeft contact gehad met de fam. In Jayapura en zij willen dat het meisje daar weer heen komt, zodat zij met daar met haar naar het ziekenhuis kunnen gaan dat veel groter is en allerlei specialisten heeft.
Het lijkt ons ook een goed idee morgen zal Jt samen met Jenny een plaats op de eerstkomende boot regelen we kunnen in ieder geval zorgen dat zij een eerste klas ticket krijgt zodat zij kan liggen, normaal gaan de meeste mensen hier toeristen klasse, dan moet je maar een plekje zoeken om te liggen of te zitten mensen liggen dan zelfs in de gangpaden.
Wat werk betreft heeft Jt vandaag weer heel wat kunnen doen, zij zijn met een deel van de stad bezig dat al jaren geen water heeft gehad, dus veel blije mensen.
Het gaat soms wel met een groot waterballet gepaard, de monteurs laten hier vaak de druk op de leiding laten staan als zij gaan repareren, waardoor het soms een filmpje waard is.
Er kwam een man bij Jt die een brief had uit de Nederlandse tijd, het was een ontslag brief van zijn vader die toen bij Balast Nedam werkte, hij zal vragen of hij deze brief mag copieren altijd leuk om te hebben.
Ik heb geloof ik al een keer geschreven dat op de scholen hier nog straffeloos een tik wordt uitgedeeld nu kennelijk in de gezinnen ook.
Ik zat buiten met Martha koffie te drinken en zag een vrouw bij de buren tegenover ons een twijg van een stuik afhalen, even later renden er een paar kinderen voor haar aan richting huis, toen ik Martha vroeg of zij de tak geplukt had om de kinderen mee te slaan, of te dreigen, bleek dat helemaal juist, in Nederland zou er schande van worden gesproken maar hier lachen zij daarom.

• 18 Maart 2010 - 17:25

Miranda:

Kijk... en dat is nu net de reden waarom ik zoveel struiken om mijn huis heb staan.. en hoge schuttingen!! haha Die arme Ronald.
    Lieve mensen, wat weer even lekker om in jullie fotoalbum te bladeren. Ben schromelijk tekort geschoten op het gebied van reacties plaatsen... Maar zal mijn leven beteren... Hier in Holland alles goed. De krokusjes staan in de bloei, de tulpjes komen naar boven, de kat word krols en bier staat koud... Ach wat hebben we het toch eigenlijk goed!! Zit nu in mijn pauze van mijn werk, dus Elly, je krijgt de groeten van iedereen die je nog kent van Lotting C! (jij ook jantinus... maar jij kent er gelijk een stuk minder dan Elly)
    Ik ga jullie reisverslagen nog ff verder lezen. :)
    Dikke hollandse smok!

• 18 Maart 2010 - 20:36

Birgit:

Goh jeetje....Miranda, eindelijk een reactie van jou op deze geweldige site. En nou wat vaker een berichie he. (grapje....als je begrijpt wat ik bedoel??)

• 19 Maart 2010 - 07:19

Henk:

Het Sinterklaas versje:

"Wie zoet is krijgt lekkers,wie stout is de roe"
    is dus nog zeer actueel.

Elly ik denk dat de "Tikken" die van Asselt uitdeelde erger waren.
    raadsels? misschien geeft Elly wel commentaar

groet,
    Henk