Zaterdag 31 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag 31 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 31 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

31 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Jullie hebben de dagelijkse berichten gisteren vast erg gemist, heel eerlijk ik had er geen zin in.
Maar nu zal ik jullie weer op de hoogte brengen van ons wel en wee, het laatste is dan niet persoonlijk maar er komen ons soms dingen ter ore waar je mee rondloopt en zeker weet dat je het niet kunt oplossen, wat een machteloos gevoel geeft.
Maar gister kwam de kleine Jantinus ook weer op bezoek een positief puntje en het is echt een schatje hij heeft een hele poos lekker tegen mij aan liggen slapen, voor de kinderen hier heel natuurlijk zij worden niet vaak ergens neer gelegd, maar worden gedragen tot zij kunnen lopen.
Maar als hij wakker is lacht hij vriendelijk en kraait als je gek doet( voor ons geen probleem)
Vandaag heeft Jt samen met Jenny een gezin bezocht dat een kind heeft met een ernstige schisis (hazelip) .
Wij hadden van Truus gehoord dat er in november een gratis operatie mogelijk is voor deze kinderen, Regering of Liliane Fonds betalen dit, maar hoe weet je of die kinderen er zijn en waar wonen zij, Jt heeft Jenny steeds in iedere buurt laten vragen of mensen kinderen met deze afwijkijking kenden, en met een resultaat dus.
Morgen brengt Jt Truus er naar toe zodat die de zaken kan doorgeven.
Vanmiddag hebben wij in het voormalige KLM hotel wat gedronken en de geheel vernieuwde kamers bekeken mooi hoor, in mei was het nog een grote bende en nu ziet het er weer piekfijn uit.
Van Inge hebben we een boekje te leen waar alle schelpen in staan heel mooi nu weten we ook hoe de namen zijn en wat voor soort waterdieren er in hebben gewoond.
Vanavond hebben wij weer bij Truus Hollands gegeten sla lekker, dat eet je hier normaal niet.
Inge en haar kleinzoontje Garvin waren er ook bij, en na afloop hebben wij de hele club weer naar huis gebracht, taxi Jt maakt dan een rondje Biak .

  • 31 Oktober 2009 - 14:56

    Kees:

    Er zijn nog steeds oud-KLM
    collega's die het KLM hotel 't Rif te Biak nog kennen.
    Mochten jullie er nog eens komen, maak eens een paar foto's. Misschien ook van een kamer in het oude gedeelte. Tempo Doeloe!

  • 31 Oktober 2009 - 15:04

    Kees:

    Excuses, ik was te snel met mijn vraag naar foto's van het vroegere KLM hotel. Ze zijn er al! Leuk en wat is het mooi geworden.

  • 31 Oktober 2009 - 19:18

    Jantsje:

    Ontroerend Jt en Jt! Prachtige foto! Ook prachtig hotel trouwens. Als je hoort over alle waterleidingproblemen, dan verwacht je zoiets moois niet.
    Las gister bij de kapper (!) dat Rachel Hazes 39 jaar is. Dus 9 jaar jonger dan ik! Dat zou je toch niet zeggen, wees eerlijk. Ik denk nu ook weer aan een baby. Groetjes uit herfstgetooid Hoogeveen.

  • 31 Oktober 2009 - 19:48

    De Fietser:

    Af en toe reageer ik even op jullie verslag. Dan tik ik een paar woorden, soms zinnig dan weer onzinnig. Deze keer is het toch even anders en ben op zoek naar de juiste woorden.

    Je woont op Biak of ergens buiten. Je kind is gehandicapt. Je weet niet dat men opzoek is naar gehandicapte kinderen. Geen behandeling ....

    Machteloos, even is het niet leuk meer...

  • 31 Oktober 2009 - 20:33

    Bets En Henk:

    Hoi Jantinus en Elly,
    Toen Bets en ik op de molukken waren,zat er een non op het vliegveld en haalde daar kinderen vandaan die uit geheel Indonesie kwamen, een Nederlandse dokter opereerde deze kinderen aan hun hazelip.
    En dan het verbouwde KLM hotel,wat een verschil toen ik er met Jan en Jou was ,geweldig

  • 31 Oktober 2009 - 21:26

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus.
    wat is de kleine Jantinus al weer gegroeit zeg, en wat voel je je rijk als zo kleintje zo vol vertrouwen zo heerlijk bij je ligt te slapen hé?
    koester het maar want ze zijn zo groot hoor.
    en wat is het oude KLM Hotel mooi geworden zeg ik kan het alleen maar van foto's maar het is wel prachtig hoor. hoe noemen ze het nu? heb je mijn mailtje al gelezen jantinus? veel liefs Hillie

  • 01 November 2009 - 12:16

    Miranda:

    Discipline verslapt Elly!! Foei!
    Het word je vergeven.. kan me voorstellen dat je een daggie geen zin hebt.
    Wat ook een heerlijk joch zeg! :)
    Het hotel ziet er overigens prachtig uit.. daar zou ik zo wel een weekje kunnen relaxen denk ik... ik in mijn hangmat! heerlijk...
    Maar goed de realiteit is dat ik straks gewoon weer op weg mag naar de voor jou welbekende Lotting! Je mist denk ik best wel onze seizoenen nu.. blaadjes die vallen, herfskleuren buiten, lekker binnen op de bank met een goed boek, blokje kaas en een lekker wijntje... wat een heerlijk seizoen!
    Nou ik ga me gereed maken!
    Liefs!

  • 01 November 2009 - 20:39

    Wil En Rob:

    Nu Elly, het valt ook niet mee om iedere dag weer een mooi verhaal voor ons te tikken, tenminste nu praat ik vanuit mezelf. Ik zou die discipline niet op kunnen brengen, maar ik geniet wel van jullie belevenissen. Helaas heb ik de laatste tijd niet vaak gereageerd, maar dat bedoel ik dus met discipline, daarbij had ik ook weinig tijd. Ik heb wel alles bij gelezen en het is vandaag een regenachtige dag dus mooi even de tijd om wel achter de computer te gaan zitten.
    Wat een prachtig kind is de kleine JT en wat groeit hij hard, geweldig.
    Maar wat ook een armoe, voor die kleintjes die een hazelip hebben, wat hebben wij hier dan toch een rijkdom. Wij gaan maar naar dokter of ziekenhuis en de hulp staat voor ons klaar. Je realiseert en waardeert je dat des te meer als je de verhalen van jou leest allemaal.
    Nu ik kijk weer uit naar de volgende verhalen en hoop dan wat sneller te reageren.
    Liefs Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Terug in Biak

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Zaterdag 28 november, ( vandaag 34 jaar getrouwd)

26 November 2009

Donderdag 26 november,

25 November 2009

Woensdag 25 november,

24 November 2009

Dinsdag 24 november

23 November 2009

Maandag 23 november
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 564948

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: