Maandag 23 november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 23 november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 23 november

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

23 November 2009 | Indonesië, Biak

Hallo, allemaal dit is al weer het laatste weekend dat wij hier in Biak zijn, we zijn net terug van onze wekelijkse avond bij Truus, als verrassing hadden wij een fles Martini mee genomen idioot duur, maar voor een keer wel gezellig.
Noortje was ook van de partij en die lust ook wel een glaasje al vond zij dit wel een vreemd drankje.
Vandaag zag Jt dat er bij een huis twee varkens klaar voor de slacht, op bananenbladen lagen, er was water aan de kook en het zag er allemaal netjes uit maar hij is niet blijven kijken, had geen zin om te zien dat er in gesneden werd terwijl hij als rechtgeaarde boerenzoon dat vroeger heel gewoon vond.
Nu is november wel de slachtmaand maar dat is in Nederland ontstaan omdat het dan koud is volgens mij en minder kans op bederf gaf, dat is hier natuurlijk heel anders.
Hier wordt er eerst gevraagd wie een deel van het varken wil zodat het verdeeld word over veel huishoudens en het daardoor geen tijd voor bederf krijgt.
Volgende week werkt Jt nog drie dagen dan is het weer afgelopen maar hij is erg tevreden over wat er tot stand is gekomen deze maanden, dat zijn de mensen hier ook en ze willen erg graag dat hij weer terug komt.

Jullie zien al aan de tekst dat er iets mis is en dat zit zo we hebben het hele weekend en vandaag overdag niet op het internet gekund dus nu maar even een verslagje van zondag en maandag er aan vast.
Zondag hebben we nog weer heerlijk gezwommen in Bosnik, eigenlijk was het plan om alvast een begin te maken met opruimen maar dat hebben we nog steeds niet gedaan.
Vandaag was ik niet erg fit de bekende darmklachten en dan ben je even niet zo lekker al heb ik vanavond weer lekker gegeten dus reken ik erop dat het morgen weer voorbij is.
We moeten nog een aantal dingen doen voor we weggaan ga ik nog winkelen (groot woord hier) met Jenny, woensdag tussen de middag afscheid op het bedrijf met snacks zoals zij dat hier noemen.
En Ibu Nanik Pa Aserem en nog twee dames komen hier waarschijnlijk donderdag middag eten, maar dat regelt Yustin wel, s’avonds zullen er nog wel mensen langs komen om afscheid te nemen, daar moeten we nog wel even wat lekkers voor ophalen.
Tussen door koffers pakken, nou ja jullie worden als het internet functioneert tot het laatst op de hoogte gehouden

• 23 November 2009 - 14:17

Jan Braker:

Hallo Jantinus'
    Heb je nog aan de voormalige ligplaats van "de Keerkring"gedacht ?
    Veel geluk daar en een goede terugreis

• 23 November 2009 - 18:41

Jantsje:

is weer veilig geland. Met veel ervaringen rijker en illusies armer. Het was een zeer indrukwekkende ervaring met als hoogtepunt het contact met de 'tailers' die pauzes laten schieten om zoveel mogelijk te leren. Als dieptepunt bezoek aan het ziekenhuis: 2 mensen in 1 bed. Hebben we de afd. nog niet gezien waar iedereen op de grond ligt. Erbarmelijk! Ik zal de geur niet beschrijven. Je komt er ziek vandaan, zeg maar. Heb jouw verhalen gescand: Elly en Jt, mijn hoofd zit bomvol, dat die van jullie nog niet is uiteengebarsten!

• 23 November 2009 - 19:38

De Fietser:

Phoe,phoe het gaat nu wel heel snel met de dagen die nu nog over zijn. Koffers pakken, afscheid nemen en terug naar het koude Nederland. Eigenlijk is het hier niet eens zo koud maar gerekend naar de temperaturen die jullie gewend zijn is het nogal een verschil.
    Elke keer wanneer ik mijn PC opstart kijk even in mijn postvak naar een berichtje van jullie. Wanneer er geen berichtje van jullie bijzit: jammer!
    Alvast een goede thuisreis toegewenst. Denk erom: we hebben inmiddels wintertijd.

• 23 November 2009 - 20:39

Henk En Bets:

Bij ons thuis hing het varken aan de lader,en s,avonds kwam de slagter om het varken af te slaan.
    In stukken maken betekende dat.
    Ja inderdaad het einde van dit avondtuur is al weer bijna voorbij.
    Ook voor ons is het dan weer afgelopen om toch ook een beetje op werkvakantie te zijn in BIAK.
    Wij vinden het ook een heel goed idee dat jullie over een paar maanden weer naar Biak gaan.
    Want wees nou eens eerlijk wij kunnen jullie belevenissen toch niet missen,(tenminste voor de vaste groep die alle belevenissen van jullie volgen.
    Groeten uit een regen en een stormachtig EMMEN

• 24 November 2009 - 00:15

Hillie Koning:

Hallo Elly en Jantinus.
    dat was even een kouwe kermis hoor, jullie een paardagen te moeten missen.
    maar ik had al van Truus gehoord dat er problemen met het internet waren, en ja als je dat in het wekeind krijg ben je in de aap gelogeerd.
    Maar goed we hebben het overleefd, en jullie ook dus konden we vandaag weer op de hoogte gesteld worden van jullie belevenissen.
    dat jullie zondag naar het strand geweest waren wist ik ook al van Truus natuurlijk maar als je dan weer de foto's er bij ziet is dat toch weer het toefje slagroom op de taart. het zal wel een vreemd gezicht zijn onze motor muis zien scheuren op haar Motor.
    maar volgens Sandiki doet ze het wel goed en toch fijn dat ze er nu mee naar Urfu kan gaan dat zal haar een hoop tijd schelen.
    en ja voor jullie zit het al weer haast op houd er wel rekening mee dat ze hier voorspeld hebben dat de temperatuur aardig gaat dalen het is nog steeds boven de tien graden geweest maar aan het eind van de week zakt het onder de tien. dus nemen jullie maar even wat warmte mee dan zullen we jullie dankbaar voor zijn.
    nou lieve mensen hopelijk tot morgen hartelijke groetjes Hillie