Donderdag 29 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Donderdag 29 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

29 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Alcohol bestrijding?

Ook hier kent men het probleem van overmatig drank gebruik, en wat doe je er aan als je man regelmatig ladderzat thuis komt?
Vandaag hoorde Jantinus een wel heel bijzondere manier om je man van de drank te helpen.
Jenny had gehoord dat als je drie keer speeksel van een koe in de koffie van de drinker doet hij van het probleem af is, zei vroeg Jt hoe zij aan het speeksel van een koe kon komen, hier is dat nog niet zo makkelijk.
Tussen de middag vertelde hij het aan mij en zij hoorde dat natuurlijk en moest er ook wel erg om lachen.
Jt had een andere therapie voor had gesteld, dronken, dan geen seks de eerste drie weken,dat vond zij ook een goed idee maar ja, met die psychiatrie achtergrond van mij geef ik voor beide geen cent, al zou ik bij de eerste wel eens bij willen zijn.
Vanavond hebben wij overleg gehad over een weekend naar Sowek waar Jt naar een waterleiding probleem zal kijken, hoe of we erheen gaan en met wie, ik wil wel graag dat Truus meegaat anders is Desi de enige die een beetje Engels spreekt.
Margret en Noortje willen ook wel mee maar we moeten even kijken of het allemaal wel kan en wat de kosten zijn,volgens Truus lopen de kosten nogal op als je alles moet betalen van auto’s pahu, huishuur en eten voor zoveel mensen.
Morgen komt Desi met een begroting want we zijn voor hier wel mensen met geld maar zijn ook geen filantropische instelling, even afwachten dus.

  • 29 Oktober 2009 - 16:27

    Jantsje:

    Om aan te sluiten bij je interesse, Elly: Rachel Hazes is zwanger en verloofd. Ik waande haar al in de overgang, maar niet dus. Ik zal de remedie tegen drankmisbruik doormailen naar een collega. (Ons beiden bekend). Baat het niet, dan schaadt het niet.

  • 29 Oktober 2009 - 16:57

    Henk:

    "Drank en Bank "
    Passend opschrift als reaktie op jullie reisverslag van do.29 okt.lijkt me zo.
    Ik heb geprobeert om in dat opschrift tussen drank en bank in een S te stoppen maar dat lukte mij niet zo gauw. DSB (Dirk Scheringa Bank)naar ik aanneem hebben jullie hiervan wel wat meegekregen.
    Financieel zitten jullie als trouwe RABO-fans wel goed.
    Ik zou JT als het effen kan maar mooi naar Sowek,
    waar dat ook mag liggen , gaan.
    Wat het andere probleem betreft jouw remedie lijkt mij wel wat .
    In het algemeen zou ik zeggen doe alles nu met mate ,ietsje aangeschoten en dan maakt je de rest ook nog mee.
    Proost

  • 29 Oktober 2009 - 17:15

    Henk En Bets:

    Jou maatregel is wel erg zwaar lijkt mij,3 weken.
    Zoals als je Henk schrijft lijkt mij zijn oplossing de beste..
    Maar wat hebben jullie weer wat mee gemaakt.
    Jullie mogen straks eerst wel een week naar Bali om alles te verwerken,maar is wel zeer uniek.

  • 29 Oktober 2009 - 22:35

    Miranda...:

    haha.. je man van de drank af helpen...en iemands vrouw dan? Kijkend naar het goudgele sap met blonde kraag die voor me staat ontgaat me enigzins de zin om van de drank af te komen... maar goed! Kan het allicht hier thuis eens proberen met RdeG.... koeiespeeksel... tja..
    Heb ik je het verhaal wel eens verteld van de emmer koeienstront die ik moest halen van mijn pa om de muur (schoorsteenroet) in te smeren voordat het gestuct werd? Dan kwam het zwarte roet er niet door... en inderdaad!! Het klopt... dus wie weet hoe magisch het speeksel wel niet is!! Probleem wat hier te huize Wilhelminaplein naar boven komt is dan natuurlijk... dat hier de koffie altijd wordt overgeslagen... haha! ;) We zullen zien... We wachten eerst de reclameprijzen van de koffie en bier wel even af! Want ja... we hebben natuurlijk altijd nog de crisis... je zou er van aan de drank komen... oh nee... dat was ik al..
    nou luitjes! prut maar were!! :)

  • 30 Oktober 2009 - 23:50

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus.
    zo ik ben weer bij wat jullie avonturen betreft. en nu weer naar Sowek helemaal te gek lijkt me dat.
    ik hoop dat het jullie lukt en ik er weer van mag mee genieten.
    ik ben toch wel benieuwd of het speeksel van een koe helpt tegen dronkenschap, ik hoor nog wel meer daar over anders vraag ik het wel aan Truus.
    maar in ieder gevaal maak je met jullie avonturen niet allen je zelf veel rijker maar ons ook.
    veel liefs Hillie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Terug in Biak

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Zaterdag 28 november, ( vandaag 34 jaar getrouwd)

26 November 2009

Donderdag 26 november,

25 November 2009

Woensdag 25 november,

24 November 2009

Dinsdag 24 november

23 November 2009

Maandag 23 november
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 564948

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: