Vrijdag 16 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

We hebben een Prahu gekocht

Vanmiddag zijn we weer wezen kijken bij het cultuurfestival vandaag was het de dag van toneelvoorstellingen en morgen van zang.
Van de voorstelling is voor ons weinig te begrijpen, maar het blijft leuk om die mooi uitgedoste mensen te bekijken.
Alle dagen is er een jury die de prestaties beoordeeld, en ik denk neem aan dat er morgen prijzen uitgereikt worden.
Wij hebben in een kraam een model van een traditionele boot van Supiori gekocht een prauw zoals die daar gebruikt word, morgen halen we hem op.
Vandaag kregen wij een uitnodiging die hebben we door Truus te laten vertalen, het is een uitnodiging om morgenvroeg bij de officiële oplevering te komen in Kampong Rosayendi van een water project, ik weet het niet zeker maar ik denk in het dorp waar ik dit voorjaar ben wezen kijken met Yayans voor de voorbereiding hiervan, het is een Simavi project.
Het is lastig dat mensen hier altijd heel laat komen met uitnodigingen we moeten daar al om 8.30 uur wezen maar Jt zal eerst langs de monteurs moeten anders weten die niet waar hij blijft.
Jenny gaat mee voor de vertaling en Yos voor de weg want het ligt een heel eind van Biak stad vandaan.
Het blijft ingewikkeld Jenny weet de weg niet en Yos spreekt geen Engels, maar zij vinden het wel leuk om mee te gaan dus gaan we met een heel gevolg.
Tot morgen

• 16 Oktober 2009 - 20:46

Henk En Bets:

Beste mensen,
    Ten eerste is het geweldig en verdiend om uit genodigd te worden bij een op levering.
    Want daar zijn jullie ook mee aan het werk namelijk drinkwater.
    Zaterdag veel plezier met de dansen en bij het water project.
    Groet, Bets en Henk

• 17 Oktober 2009 - 00:46

Hennie Dobben:

Hallo Elly en Jantinus, inmiddels hebben jullie er al weer 2 weken opzitten. De tijd gaat vlug. Ik vertrek volgende week weer naar het koude Nederland. Mooi om jullie verhalen te volgen. Ik hoop dat jullie de diarree wel de baas kunnen blijven. Veel succes en plezier. Groeten vanuit een warm Manado.

• 17 Oktober 2009 - 09:04

Rob En Wil:

Hoi Elly en Jantinus,
    Wat geweldig dat cultuurfestival, het ziet er allemaal zeer kleurrijk uit. wat zijn wij dan een saaie pieten als je dat ziet.
    Jammer dat je last van je darmen heb, hopelijk helpen de medicijnen en kan je toch van alles genieten.
    Wat een leuke aankoop om zo´n prahu te kopen, ook dat is weer kleurrijk om te zien.
    Nu meid geniet van de uitnodiging om bij de opening van een waterproject te zijn en hopelijk houden de darmen zich even gedeisd en anders maar een clinchy voor, je weet hoe dat werkt. (ha,ha geintje)
    Liefs vanuit Hoogersmilde waar momenteel de zon schijnt en het rustig herfstweer is.