Donderdag 15 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Donderdag 15 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

15 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Het festival,
Vanmiddag gingen wij naar het festival dat gehouden word in de hangar van het oude vliegveld dit stamt nog uit de Nederlandse tijd, het is wat een vervallen boeltje maar daar malen ze hier niet om.
Toen wij arriveerden begonnen de optredens van de verschillende dans en muziekgroepen net dus mooi op tijd.
Truus had met de leden van haar stichting een mooie stand ingericht waar zij spullen verkopen om de kas te spekken, verder ligt daar cursus materiaal wat mensen kunnen bekijken en aanmelden.
De met veren uitgedoste dansers die veelal ook beschildert zijn deden hun uiterste best en het was erg mooi om naar te kijken en te luisteren.
De meeste dansen beelden verhalen uit, toen iemand mij een verhaal wilde uitleggen liep dat even fout zij had het over koeskoes en ik zei dat kun je eten, hilariteit het bleken dieren te zijn naar ik later begreep een soort beer die op het eiland Yapen voorkomt.
Ik had de dieren danser voor apen versleten, het kwam er op neer dat zij die dieren niet meer doden maar beschermen.
Bij de stand van Truus en co hebben we ook kennis gemaakt met de moeder van Noortje waar zij veel oplijkt, en ook met een mevr. waarvan we de dochter al ontmoet hadden was er en zij sprak nog een aardig woordje Nederlands.
Na het eten zijn we er niet weer heen gegaan ik ben nog steeds niet erg fit al ben ik wel met diarree remmers gestart, morgen maar weer zien
Jantinus is vandaag in een buurt aan het werk geweest waar zo als hij dat zegt het een bende was, diverse dubieuze massage salons, al staan er geen dames uitnodigend in de deur, hier gebeurt van alles maar achter de schermen.
Oké morgen meer, groetjes van ons

• 15 Oktober 2009 - 14:31

Bets En Henk:

Hoi Elly en Jantinus,
    Jammer dat Elly nog steeds niet in orde is.
    Weer mooie fotos en wat een uitzicht van uit jullie huis.
    En dan de dans groepen zijn in deze landen heel kleurig.
    Jantinus waren het geen pees kamertjes??
    Het is het oudste beroep zoals jij ook moet weten ha ha .

• 15 Oktober 2009 - 23:01

Hillie Koning:

Hallo Elly en Jantinus.
    weer een leuk verhaal, ik kan het me zo voorstellen als je het woord koeskoes hoort dat je dan denkt he ik weet wat dat is sorry hoor maar ik heb er wel om zitten lachen.
    en wat een mooie stand heeft de Yayasan dat kan ik morgen ook lekker tegen Truus zeggen. vandaag heb ik haar al gesproken,
    hartelijk bedankt voor het filmpje erg leuk om te zien al ie over de grond rollende koeskoes.
    ook de foto's zijn schitterend hoor jullie zijn er maar druk mee om ons nederlanders die het nu echt koud hebben een heerlike warme groet te sturen.
    er was hier vannacht nachtvorst el vier graden onder nul.
    ik ben blij dat de diaree wat minder is maar wees maar voorzichtig en blijf veel drinken.
    hartelijke groetje en hopelijk tot morgen
    Hillie

• 16 Oktober 2009 - 01:09

Miranda En Rita:

Goede Morgen!
    Het is hier inmiddels 3 uur in de nacht. We hebben net onze ronde gelopen. Ja, ja harde werkers, verschil moet er zijn ( ha, ha )
    erg leuk om al jullie belevenissen te volgen. Wat een scheetje is Jantinoes.Jullie hebben een geweldig uitzicht, zagen we op de foto's.
    We zullen maar niet in detail treden over wat wij zijn tegen gekomen met de ronde! Helaas bestaat er nog niet zo iets als GEUR T.V!!!
    Maar onze pieper vertoont alweer het bekende akelige geluid, DUSSSSSSS onze plicht roept.
    groetjes en liefs Miranda en Rita.

• 16 Oktober 2009 - 06:20

Hillie :

Geweldig om te lezen al de verhalen! Thanks for it!
    Have a nice weekend.

• 16 Oktober 2009 - 07:38

Kees:

Kijk eens bij Google onder Kalender Wassertürme. Misschien interessant voo Jt.
    Prachtig de verhalen uit Biak.