Vertrek naar Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vertrek naar Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Biak

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 Februari 2020 | Indonesië, Biak

Beste lezers

Woensdagmorgen vroeg op gestaan, Elly en Trea hebben me naar Schiphol gebracht.

Op Schiphol was het nog even spannend bij het wegen van de koffers, de koffer van de ruimbagage was over de 30 kilo en de handbagage was 10 mag 7 zijn, maar bij Garuda doen ze daar gelukkig niet moeilijk over.

Samen met Elly en Trea nog even koffie gedronken afscheid genomen en daarna ben ik zonder problemen door de douane gegaan en na 11 uur vertrokken.

Na 12 uur vliegen de eerste overstap in Medan Sumatra, voor de landing moest er een formulier ingevuld worden over het Corona Virus.

Met de vraag: Op dit moment heb je last van, Koorts, Kortademigheid, Diarree, Krampen, Stijve nek, Rood ogen, Geel ogen en Huiduitslag.

Deze vragen kon je met Ja of Nee beantwoorden, dat werd natuurlijk nee voor iedereen, vulde je Ja in liep je kans 14 dagen in quarantaine te moeten. De volgende overstap was in Jakarta, waar ik 11 uur moest wachten en dus een hotel voor 8 uur heb genomen.

Na Jakarta nog een tussenlanding in Makasar Sulawesi en daarna kwam ik na 34 uur aan op Biak.

Daar stonden Inge, Chris en twee dames waar ik de auto van huur mij op te wachten.

Met ze allen naar hotel Intsia gegaan waar we samen koffie en thee hebben gedronken.

Daarna heb ik mij gedoucht en geprobeerd om te slapen maar dat lukte niet

En ben ik maar boodschappen gaan halen bij HADI supermarkt.

Om 12 uur was Inge weer bij het hotel, en even later Charles van het waterbedrijf met drie collega’s ook, de problemen besproken van het waterproject in een kampong, en hebben afgesproken om daar samen zaterdag te gaan kijken.

Daarna met Inge de spullen die Margriet had meegeven voor haar familie naar vader en moeder gebracht, daar hebben we gezellig zitten te kletsen.

Ik werd door een familie uit Nederland die ik op het vliegveld heb ontmoet mee uit eten gevraagd  vrijdagavond bij restaurant 99, was erg gezellig.

Al met al een toch nog een drukke dag.

Hartelijke groet,

Jantinus

• 15 Februari 2020 - 16:08

Hennie Dobben:

Jemig wat weer een lange reis. Had niet in de gaten dat je zo vaak moest overstappen. Maar je bent er. Mooi verhaal en mooie foto's. Succes daar. Groetjes Hennie