Een lege gasfles, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een lege gasfles, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een lege gasfles,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 April 2011 | Indonesië, Biak

Het is gebeurd, de gasfles is gisteren tijdens het opwarmen van de soep leeg geraakt en dus moesten wij het kerosine/ petroleum comfort aansteken.
Je pakt een stokje meestal een trek je die uit de bezem doopt die in de brandstof en steekt die aan, dan het brandende stokje in het comfort steken om de lonten aan te steken.
Martha had mij het al even voorgedaan dus het lukte best, al stinkt het wel erg, zij zei vandaag dat de lonten van het comfort vervangen moeten worden maar als we morgen weer gas krijgen redden we ons hier nog wel een dag mee.
Jantinus heeft vandaag gehoord dat het containerschip met gas in de haven ligt dus hopen we dat er morgen weer gas te koop is.
Vandaag sla gegeten ja slim hè gezien het kookprobleem, we een geluk dat er sla te koop was want dat is niet vaak zo, ook was er sinds twee maanden weer kaas te koop.
Jantinus had ook weer een bijzondere ervaring in een pas aangesloten transport leiding was een probleem het water werd wel weggepompt maar er kwam te weinig water in het reservoir, en dat leverde problemen op bij de pompen.
Jt vermoede dat er koraal in de leiding zou zitten dat door de druk zich verzameld had bij een bocht, tot ieders verassing bleek het een boomstam van een halve meter lang en een doorsnee van 25cm te zijn dus die blokkeerde de leiding die op dat deel was bijna even groot was.

  • 08 April 2011 - 16:43

    G.kuiper:

    morgen ga ik ook even nieuwe gasfles halen ,deze zal wel weer duurder zijn dan vorig jaar.
    hier staan we al ongeveer 10 jaren op de camping in wanneperveen.
    dat zal wel ongeveer 24-25 euro zijn.
    gr-uit zuidwolde.

  • 08 April 2011 - 19:37

    Betteke:

    Het ziet er heerlijk uit Elly.
    Ik zou zo willen aanschuiven..
    Even gezellig bijkletsen en een wijntje(portje of what ever) drinken!
    In plaats van naar jou ga ik dit weekend naar mijn kleindochter in Amsterdam. Ze vertelde me vandaag door de telefoon dat ze het koud had!
    Zal ik haar maar t.z.t meenemen naar Biak?

  • 08 April 2011 - 19:42

    Henk En Bets:

    Hoi Elly en Jantinus,
    Het is een tojdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen.
    Zoals ik jullie heb laten weten ben ik naar de GP in Jerez geweest en ben weer terug.
    Het was een mooie week 28 gr en een mooie race,behalve de regen zorgde voor veel val partijen.
    Maar voor de toeschouwers heel bijzonder.
    Zoals wij lezen hebben jullie weer van alles mee gemaakt van storm tot lege gasfles.
    Elly het ziet er lekker uit wat jij daar op het gas hebt staan.
    Het weer wordt het weekend goed veel zon ,en de temperatuur zal aangenaam worden????
    Fijn weekend van uit EMMMMENNNN.
    Bets en Henk

  • 09 April 2011 - 07:56

    Joke :

    en ik maar denken wat is er nou comfortabel aan zo '"n petroleumstel,tot ik bedacht dat je een komfoor bedoelde.
    we hebben al eens eerder een verstopte buis gezien maar dat waren boomwortels,deze keer zit er een hele boom in ,indrukwekkend.
    ik hoop dat jullie morgen weer een volle gasfles hebben .

  • 09 April 2011 - 11:34

    Jantsje:

    Lekker? Oh! Ik vond het nu net zo'n kleurloos prakkie. Eet smakelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 563414

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: