Gas gebrek, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Gas gebrek, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Gas gebrek,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

02 April 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag zat het Jantinus niet mee op het werk, een lekke band en monteurs die niet op de afgesproken plaats waren.
Het bleek achteraf dat de leider van het groepje dwars was, en wel doordat hij gisteravond flink aan de drank was geweest.
Jantinus was er boos over en dat heeft wel indruk gemaakt want hij heeft al een paar keer gebeld om zijn excuus aan te bieden.
Maandag maar weer even met de mannen aan tafel want ook werkdiscipline is een onderwerp binnen het geheel.
Vanmiddag op de pasar groente gehaald, we hadden gisteren rundvlees gekocht en ik wilde daarmee een gerecht maken wat we in Wasior in het hotel hebben gegeten, wel een beetje minder scherp.
Het was redelijk gelukt en we hebben voor morgen ook nog een kliek dat is makkelijk want onze gasfles is bijna leeg dus een keer niet koken is wel voordelig, gelukkig is de rijstkoker elektrisch.
Jantinus heeft vandaag nog geïnformeerd maar niemand weet wanneer er nieuwe voorraad komt.
Ik zie het nog wel gebeuren dat we de kerosine stellen moeten gebruiken, we hebben er maar een op het moment de andere is opgehaald door fam. van Vien dus maar even afwachten.
Nog even het volgende wij waren er nog niet uit hoe wij L D zou vertalen, we zijn dan ook blij met de complimenteuze uitleg die Jan IJzerwater heeft bedacht en voelen ons er wel bij.
Allemaal een prettig weekend van het lieve duo

• 02 April 2011 - 15:45

Mini En Henk:

L.D.
    Wanneer het mailtje binnenkomt dat jullie het dagverslag geplaatst hebben ,is het opschrift het eerste wat je ziet.
    Onmiddellijk dacht ik “gas gebrek” beter dan een “splaak gebrek” maar gas gebrek is in jullie geval ook wel erg lastig. Ik weet niet of het alleen bij ons thuis gezegd werd “In tied van nood bak mien moeder pannekoeke” gaat bij jullie ook niet op want ook daar heb je vuur bij nodig. De tijd van nood was geloof ik wanneer er geen brood was maar dat weet ik ook niet meer zo precies.
    Wat kan een verandering van een lettertje veel teweeg brengen.
    Wij zijn het volkomen eens met J.IJ een perfecte uitleg beter dan ik het bedoeld heb. Iedere keer wanneer ik het schrijf zal ik aan deze uitleg denken.
    Ik reageerde op de opmerking van Elly dat de site voor hen een soort dagboek is en toen schoot mij de aanhef “Lief Dagboek “ te binnen vandaar LD.
    Kliekje,kliek heeft vandaag een positieve klank evenals de afsluiting van jullie liefhebbende
    Broer en zwager.
    Henk