Manokwari, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Manokwari, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Manokwari,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Wij zijn in Manokwari aan gekomen en zoals ik al schreef kunnen we pas zaterdag naar Biak dan wel om 6uur in de morgen!.
Vandaag moesten wij om 1uur op het vliegveld zijn maar zoals altijd werd dat een uur later, Ibu Eka was nog niet klaar toen wij haar kwamen halen, toen we halverwege waren bedacht zij dat zij een belangrijke enveloppe die mee moest nog thuis had liggen, dus terug.
Vervolgens moest er nog getankt worden omdat de huurauto niet zonder benzine terug gebracht kan worden, benzine is schaars in Wasior vandaar.
Er is geen tankstation maar hier en daar word benzine aan de straat verkocht, we kwamen ergens waar een bordje gesloten op de schutting stond en dat de benzine op was.
Maar Ibu Eka ging toch naar binnen en we konden tanken (zij is een waarnemend Bupati vandaar) dat gaat dan met een jerrycan en een trechter.
Hierna naar het vliegveld ruim een uur te laat, maar geen punt we gingen eerst nog een deel van het rampgebied wat wij nog niet gezien hadden bekijken, het is indrukwekkend om te zien wat een ravage er nog is al is er al veel opgeruimd.
Hierna de koffer weggebracht weer gewogen en daarna weer weg om te gaan eten de straat loopt naast het vliegveld dus kun je zien als het vliegtuig land.
Maar we bleken weer tijd genoeg te hebben we vertrokken 1uur en een kwartier te laat.
De vlucht was weer goed toen we bij Manokwari aan kwamen kon ik helemaal meekijken hoe we de landingsbaan naderden wel een beetje eng want de baan begint aan de rand van de zee, gelukkig ging alles goed.
Nu zitten we in het Swiss-belhotel in Manokwari, naast de deur is een supermarkt waar we even wat fris gehaald hebben, daar troffen we Chinese Nederlanders die hier op fam. bezoek zijn, de man was hier 50jaar geleden voor het laatst geweest.
Inge logeert nog steeds bij haar dochter hier en gaat morgen met ons op pad om de stad te bekijken, hopelijk gaat dat een beetje want ik heb heel veel last van mijn rug ik loop als een oud vrouwtje, eerst maar een nachtje slapen.

• 16 Maart 2011 - 14:56

Mini En Henk:

L.S.
    Even van achter naar voren , ik bedoel , ik reageer van achter naar voren.
    Je geboortejaar ?…ach nee je valt nog niet in die benaming.
    Maar wel erg vervelend die rug. JanT wrijven??
    Wat een belevenissen weer. En dan kom je bij een hotel en volgens het onderschrift was dat hotel net drie maanden open,wat vervelend maar ja dan maar naar een ander…
    En dan moet je tanken en dan wordt de benzine aan de straat verkocht, probleem op probleem ,brief vergeten , vliegtuig te laat , maar het is allemaal wel bijzonder wat een avonturen om jaloers op te worden.
    Vreemde vogel is het een soort emoe?wel een beetje grijs misschien opoe?
    Ik ben de openhaard aan het slopen , ook een bijzonder avontuur………en grijs van het stof.
    Groet,
    Henk

• 16 Maart 2011 - 16:11

Adrie:

Ik was ook in dat hotel , in April vorig jaar Ely , aan de over kant staat Johan Kasper , benzine te verkopen met een cap op van mijn Stichting Hati=Bersatu
    kan je voor mij een foto nemen met de cap op ? en die in het volgende verslag mee sturen? al vast bedankt en een goede reis naar Biak ,,,, Adrie Bouwmeester uit Baarn

• 17 Maart 2011 - 01:17

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT.
    Wat beleven jullie een hoop dit jaar zeg, allerlei vreemde dieren, maar ook allerlei vreemde toestanden.
    Gelukkig hebben jullie in de loop van de jaren wel geleerd hoe je daar mee moet om gaan, maar toch ik bewonder jullie hoor.
    ik hoop voor jou Elly dat de stad bezichteging kan door gaan, en anders moet JT maar veel foto's en film maken dan kan je het later toch nog zien, al is dat niet het zelfde.
    Neem je zelf wel in acht meisje, want je weet als je dat niet doet je het zelf er de meeste last van heb.
    Ik duim voor je, hartelijke groeten Hillie

• 17 Maart 2011 - 07:55

Truus In Biak:

Die vreemde vogel is een jonge Kasuari vogel, ong. 1 jaar oud, pas als ze en jaar of 2 zijn krijgen ze het donkere verenpak. De Kasuari heeft Jt al eerder op de foto gezet dat was een volwassen exemplaar.