Kortsluiting, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Kortsluiting, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Kortsluiting,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

07 Maart 2011 | Indonesië, Biak

Vanmorgen was Martha aan het strijken en ik zat achter de laptop, toe zij ineens had schreeuwde ik schrok me rot, maar zij nog veel erger, er kwam een steek vlam uit het snoer van het strijkijzer.
Heel griezelig maar gelukkig geen verwondingen of brand, we waren er wel allebei beduusd van.
Vanavond hebben we een nieuw snoer gehaald en heeft Jantinus het strijkijzer vakkundig gemaakt, ik kan mij herinneren dat hij er twee jaar geleden al eens een nieuwe stekker aan heeft gezet, een volgende keer zal het wel een nieuwe worden.
Jantinus was vanmiddag in de stad aan het werk toen er een oudere man bij hem kwam met een foto uit 1955, hierop staat personeel van het voormalig KLM hotel met hun Nederlandse manager en zijn vrouw.
Toch heel leuk dat mensen daar spontaan mee aan komen, de man sprak nog een klein beetje Nederlands, en was er trots op dat hij de foto aan Jantinus kon laten zien.
We besloten vanavond eens patat te eten, we hadden een grote zak gehaald en ik heb toen gelijk voor de kinderen van Oktov en hun oppas meisjes maar gebakken, Jantinus heeft ze even voor gedaan hoe je de patatjes in de mayonaise doopt en opeet, zij waren er wel blij mee.
Op BVN tv was vanavond studio sport van zondag als je hier bent is dat toch ook wel heel leuk om te zien, er zijn niet heel veel programma’s die het kijken waard zijn, toch is een journaal van een dag eerder nog wel leuk, zo blijven we toch een beetje bij.
Herman en Dineke zijn nu onderweg naar Schiphol en gaan aan de lange reis hiernaar toe beginnen,
Woensdagmorgen halen we hen hier van het vliegveld en we hopen dat zij een goede vlucht hebben.
Jantinus krijgt net een sms van een collega altijd leuk wat vanuit Nederland te horen dus mensen schroom niet we vinden het hartstikke leuk als jullie reageren op de site of via mail of sms, wat laten horen.

• 07 Maart 2011 - 14:54

Kees Bunschoten:

Misschien wel leuk.
    Zoek op Google "Bouw KLM hotel" en je krijgt de hele bouw. Als het tenminste niet geblokkeerd is.

• 07 Maart 2011 - 15:19

Jantsje:

Bedankt voor de interieurfoto der badkamer! Niks mis mee! Alleen hangt de spiegel te hoog, waarom valt mij dat nu weer gelijk op?!
    Ze hebben ook overal op deez' aard' patat met majo!...
    Het is hier nog elke ochtend krabben geblazen en 'middags zonneschijn. Verder zucht heel Nederland onder de lege zondagavond, nu de boer zijn vrouw heeft gevonden. Hoe moeten we ons zondagse leven des avonds nu zinvol vullen? Een boek dan maar?

• 07 Maart 2011 - 15:22

Jantsje:

Welk e-book raden jullie me trouwens aan? Manlief binnenkort jarig namelijk. Elly, je hebt toch leuk de tijd en de ervaring om dat even voor me uit te zoeken? gr. J.

• 07 Maart 2011 - 15:33

Wie zingt mee
    Zaterdag
    Zomaar een praatje
    Zondag

Dat zijn de 29 opschriften die je tot nu toe gebruikte ze staan alfabetisch dus het is eenvoudig na te zien wat je nog niet gebruikt hebt

Moeilijker zou zijn:
    ALLES IS ANDERS bij de AANKOMST OP BIAK want op de TELEVISIE werd het CHINEES NIEUWJAAR EEN LATERTJE door de SCHAARSTE AAN GAS ook de KORTSLUITING,het HUISELIJKE GEWELD , een LANGE RIT NAAR HET CAFE en het vieren van de VERJAARDAG VAN INA bleek ZATERDAG en ZONDAG, een VRIJE DAG.Het VOGELPARK TAMAN BURUNG naast DE NIEUWE PASAR op de weg NAAR URFU waar je ZOMAAR EEN PRAATJE over het WEER ONLINE begon met HALLO ALLEMAAL WIE ZINGT MEE voor een NIEUW PROJECT in LISTRIK TIS EEN WONDER BOVEN WONDER dat het WEER EEN BIJZONDER BERICHT was
    dat RIJST RONDJE .
    WAT EEN WEER WEER en KUNANG KUNANG missen we in het geheel
    Ik weet bijna zeker dat onze oudste zus gaat nakijken of ze er allemaal instaan.

Groet,
    Henk
    p.s Ik sluit vanavond nog even kort kort met een mailtje