Huiselijk geweld - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Huiselijk geweld - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Huiselijk geweld

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

18 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Helaas is dat hier geen onbekend verschijnsel, hier krijgen vrouwen regelmatig klappen als gevolg van alcohol misbruik.
Jantinus zat eerste rang en met hem een hele buurt toen een vrouw haar man bij de kladden pakte en hem een ongelofelijk pak slaag gaf.
Wat de aanleiding was weet hij niet en je hebt al gauw de neiging om te denken dat de vrouw in dit geval wel reden zal hebben gehad, ontrouw drank.
Slaan is natuurlijk nooit een oplossing dat weten we wel maar het was wel een hilarische voorstelling heb ik begrepen.
Jantinus fotografeert altijd alles, zelfs zo dat ik wel eens denk kan dit wel maar hij heeft hier toch maar geen opname van gemaakt, vond hij toch te gênant.
Afgelopen week hoorde ik van Truus dat hier nu ook officieel verboden is om op school lijfstraffen te geven, nu nog handhaven.
Vrijdag
Ondertussen hebben jullie gemerkt dat er gister geen stukje te lezen was dat klopt we hadden internet problemen.
We waren steeds erg blij dat het draadloos internet goed werkte, helaas de dag geprezen voor het avond was.
Gisteren zijn hier twee jongens van Biakcom. De plaatselijke internet leverancier geweest en toen ging het eerst weer goed maar aan het eind van de avond de tijd dat wij dit verhaal op de site zetten was het weer helemaal mis, hopelijk vandaag weer beter.
Gisteren was het wat communicatie middelen betreft toch al een pech dag, Jt verloor zijn Indo telefoon, het toestel is wel gevonden, er nam iemand op en Jt heeft geprobeerd te vragen het terug te brengen, later heeft Truus dat ook nog geprobeerd zij spreekt Indonesisch maar toen werd er niet meer opgenomen.
Het oude toestel is niet het grootste probleem maar alle nummers die er in staan wel, en er stond nog ruim beltegoed op wat wel aantrekkelijk is om te houden.
Vandaag zijn de jongens van Biakcom er weer geweest en hebben onze internet verbinding gelukkig hersteld.

• 18 Februari 2011 - 15:06

Klaasje:

He Elly en Jantinus
    Lees het wel weer internet problemen erg vervelend, maar gelukkig word het weer opgelost.
    Want die mooie verhalen van jullie kunnen we niet missen natuurlijk!!
    En wat die telefoon betreft Jantinus doe hem dan vast aan de ketting verlies je die ook niet.
    Heb je gemist met computer cursus, maar Jantinus weet vast alles al.
    ha ha wij wensen jullie een heel fijn weekend toe en hopen dat alles opgelost wordt groetjes uit het mooie Elim

• 18 Februari 2011 - 18:47

Jantsje:

Eigenlijk best geemancipeerd, die Biakezen: vrouw slaat man. Best wel hip. Ik denk altijd maar: waar wrijving is, is warmte. Jammer dat we de foto moesten missen, ik houd wel van een beetje aktie.

• 19 Februari 2011 - 00:52

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT.
    wat een verhaal van dat huiselijk geweld zeg, het lijkt me inderdaad heel génant als je daar als man naar kijkt.
    ik denk als een vrouw daar naar kijkt ze het diep in haar hart wel eens goed vind.
    Maar ik denk als het andersom was geweest en een man had zijn vrouw in elkaar geslagen JT er toch wel zijn afkeuring van had laten weten.
    Ik ben blij dat jullie internet nu weer goed is, laten we hopen dat het zo blijft.
    Mijn Kleindochter Isa is vanavond toch weer naar het ziekenhuis gebracht, leek het er gisteren weer wat beter te gaan vanavond ging het weer fout.
    met al ruim drie dagen antibiotica toch weer 40 graden koorts hebben
    is niet goed dus moet ze minstens weer een nachtje in het ziekenhuis blijven dus het blijft spannend
    Laten we hopen dat ze de mobiel van JT terug brengen als het bel te goed op is want dan hebben ze er toch niets meer aan.
    Het is zonde van het geld maar je hebt je nummers tenminste weer terug.
    Desondanks toch na een half dagje werken, een leuk en fijn weekend.
    Hartelijke groeten Hillie

• 19 Februari 2011 - 05:14

Hennie:

Jantinus, als je een nieuw nummer hebt, sms je me dat dan even door?
    Mooie verhalen. Ben aan het uitzoeken hoe in Biak te komen aan het eind van mijn rit. Hopelijk wordt het geen wereldreis.

Groet uit Sorong