Tis een boven wonder - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Tis een boven wonder - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Tis een boven wonder

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Zo dat staat er al weer ja grote broer we hebben het echt zien vliegen met een helder hoofd en enkele getuigen, zie wikipedia.
En van Hillie een reactie met narigheid we hopen dat het meevalt en je kleindochter gauw weer naar huis mag een geluk voor het kind dat zij in Nederland woont daar ben je verzekerd van goede zorg.
Vandaag hebben we veel problemen met het internet dus schrijf ik mijn stukje in het internet café in de stad, een van de monteurs heeft waarschijnlijk de auto voor de deur zien staan en zit nu gezellig bij ons aan de ijsthee.
Zo gaat dat, ze spotten Pa Jantinus en dan zijn ze er weer ook al zien zij hem de hele dag, we hebben hem net even fotos van onze kampong in de sneeuw laten zien dat vond hij prachtig.
Gisteren zagen wij een groot containerschip in de haven liggen en die heeft zelfs paprika meegebracht die lagen tot onze verrassing in de supermarkt, nog nooit eerder gezien hier.
Direct een paar meegenomen en door de witte kool gedaan met wat kleine uitjes, je moet er maar wat van maken heel veel soorten groente zijn niet beschikbaar.
Maar wat er niet is kun je niet eten desondanks eten we alle dagen best lekker.
Wanneer je hier afrekent bij een winkel en zij hebben niet het juiste wisselgeld aan muntjes bieden zij je voor dat bedrag snoepjes aan grappig vind ik dat.


  • 16 Februari 2011 - 15:44

    Adrie Uit Baarn:

    Als ik het zo zie dat ondanks de bewolking op Biak , jantinus zijn neus,
    al rood is , komt het van de zon ? of van de drank Elly ? htg / Adrie

  • 16 Februari 2011 - 17:17

    Mini En Henk:

    L.S.

    Hele mooie foto met als onderschrift:
    De dertig centimeter lange Phasma gigas, afkomstig uit Papoea Nieuw Guinea.
    Jammer dat plaatjes naar deze kolom copieren niet lukt.Ik zal haar op een andere manier naar jullie laten overvliegen.
    Toe maar, kool met uitjes en ook nog paprika waarschijnlijk gewokt en dan met rijst , ben weer een beetje gerustgesteld ook deze keer weer voldoende vitamientjes.
    Hier geeft de aldi ook 1 en 2 cents muntjes lastig want je portemonnaie wordt er zo dik van maar wat dacht je dan van de snoepjes?
    groet,
    Henk






  • 16 Februari 2011 - 18:34

    Jantsje:

    hoi elly en jantinus, ben een beetje achter met lezen, maar over 2 dagen vakantie. Kan ik de achterstand inhalen. Dan is 'Boer zoekt vrouw' ook in de eindfase beland en dat is erg goed voor mijn geestelijk welzijn. Het houdt mij erg in de greep omdat er weer zo'n foute man bij zit. (Trea zal zich vast weer in mijn woorden herkennen, vorig jaar hadden we ook al dezelfde smaak.) Vind het fijn te lezen dat jullie de Biakker draad weer hebben opgepakt! Al heb ik van een borduurdraad nog niks kunnen ontdekken. Was deze week nog in Westerbork en alles lag er vredig, doch nat bij. Dan weten jullie dat! Gaat broer Henk ook weer verder met de inzamelingsaktie? Dat lijkt me toch een goede traditie.

  • 16 Februari 2011 - 21:16

    Henk En Bets:

    Elly en Jantinus ik vond het heel leuk om de groeten te krijgen van de mensen waar jij nu mee werkt ,en waar ik mee heb mogen werken toen ik in Biak was.
    En het eten was lekker zoals jullie per sms doorgaven.
    Wat een moie foto van de bloem.
    Volgens ons moeten jullie al tassen vol snoep hebben?
    Het weer was hier vandaag geweldig zon en geen regen,maar volgens de weersverwachting krijgen wij weer wat vorst maar dan in de nacht .
    En de neus van Jantinus is vast rood van de ZON??????
    Groet aan een ieder daar.

  • 17 Februari 2011 - 01:40

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus.
    Wat een schitterende bloem, dat is toch al een feestje om naar te kijken.
    en de twijfel over de rode neus van JT of die roodheid door de zon komt of door wat anders, nou laten ze dan maar kijken naar zijn armen die zien er volgens mij pijnlijk uit.
    Ik ben helaas zelf ook zo'n type als ik in de zon zit word ik altijd eerst een Indiaantje en daarna kan het een bruin kleurtje worden maar wel licht bruin hoor.
    er is helaas nog geen verbetering met de gezondheid van Isa, nu moet die kleine schat allerlei onderzoeken onder gaan.
    Maar ze heeft wel dag en nacht Pappa of Mamma of Oma bij zich, het is een virus maar we weten nog niet wat voor virus het is.
    de koorts blijf wel onrustbarend hoog desondanks de antibiotica, maar goed ze is haar leven lang ( 4 jaar ) al een vechtertje geweest dus hopen en bidden maar dat ze hier ook wel weer door heen komt.
    Verder gaat hier alles goed en jullie verhalen is voor mij voor het slapen gaan een goede afleiding bedankt.
    Hartelijke groeten Hillie

  • 17 Februari 2011 - 15:25

    Rob & Wil:

    Zo na een drukke periode eindelijk even tijd om te reageren. Druk van verjaardag, behandeling Brinkman, nu ja je kent het wel.
    Ik zit nu even noodgedwongen thuis dus niet alleen jullie belevenissen lezen (wat ik trouwens al een paar keer gedaan had) maar ook maar even schrijven.
    Je maakt weer van alles mee en voelde je je ook al weer vlot thuis daar. Wat volgens mij ook niet anders kan na zo´n hartverwarmend welkom.
    Wat zag Jantinus er charmant uit met die prachtige duikbril, geweldig.
    Ik las dat je snoepjes krijgt i.p.v. wisselgeld, dit deden ze eerder in Italië ook vaak als wij daar vertoefden.
    Nu het eten smaakt ook weer lekker al is het soms behelpen met de middelen en is er minder keuze aan levensmiddelen. Verder ben je van alle gemakken voorzien Elly, je bed haal je af en voor je het weet is het al weer opgemaakt.
    Je komt ook niets te kort aan huisdieren, zoals muizen, kakkerlakken en op de koop toe een wandelende tak. Dit alles zou voor mij nu niet hoeven, maar ja dat neem je op de koop toe want het zijn daar, met al die gastvrije mensen en al die belevenissen zou je toch niet willen missen.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende belevenissen.
    Lieve groet uit Hoogersmilde.
    Wil.

  • 18 Februari 2011 - 14:06

    Joke:

    wat Jantsje vroeg is eigenlijk wel een goed idee.Als Elly en Jantinus een bestemming hebben wil ik graag meedoen.Dus Henk ,ik help je wel.
    Kunnen Elly en Jt weer schelpjes zoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 563505

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: