Wie zingt mee, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Wie zingt mee, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Wie zingt mee,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

12 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag een halve dag werken voor Jt, maar wel een boel problemen er was een heel grote leiding naar de stad kapot en aan Jantinus zijn kleren te zien is het niet tot adviseren gebleven.
Vanmiddag zijn we naar Jenny geweest en zag ik haar in oktober geboren dochter voor het eerst.
Het meisje heet Engsjel geen idee of ik het goed schrijf maar dat zal ik haar nog eens vragen, het is een lekker stevig kindje, de kleine Jantinus kan al weer lopen al wilde hij dat niet doen waar wij bij waren hij is erg verlegen.
Nog even met Jenny gehad over het overlijden van haar zusje van 16jaar, vorig jaar was zij hier op Biak en werd zij ziek Jenny had zorgen om haar maar het leek het laatste halfjaar goed te gaan, en is zij een maand geleden heel plotseling gestorven.
Jenny nam toen direct contact op omdat zij graag naar Jayapura wilde om haar zus te begraven gelukkig konden wij dat voor haar doen, en daar was zij erg blij mee.
Vanavond zijn we bij Truus geweest en hebben daar sla(bijzonder hier) patat en kip gegeten, samen met Inge Margriet en Noortje en natuurlijk haar huisgenoten Yujun Zandiki en Ina voor het laatste extra feest omdat oom Jantinus voor haar nog altijd haar favoriete speelkameraad is.
Na het eten hebben we oud Hollandse liedjes gezongen die Inge hier vroeger in de Nederlandse tijd op school leerde, het was lang geleden dat ik de blanke top gezongen had.
Daarna nog samen naar Mama Mia gekeken het was een heel gezellige avond.












  • 12 Februari 2011 - 16:04

    Mini En Henk:

    L.S.
    Ja,ja de blanke top hebben wij ook lang niet meer gehaald,het brons groen eikenhout heeft ook lange tijd geen aandacht van ons gehad om nog maar niet te spreken van “Er zaten twee haasjes –hepermant-”
    Dat heperman ligt in dezelfde orde als “God die ’t gras gemaaid heeft”dat zongen de kinderen bij Mini op de kleuterschool.
    Heperman “heel parmant”heeft bij mij erg lang geduurd voordat ik dat door had.
    Jullie volgen waarschijnlijk het wereld nieuws via pc. We zijn allemaal blij met de Egyptenaren
    na het vertrek van de Farao Mubarak en hopen dat ze een wat meer democratische tijd tegemoet gaan.
    Mocht mij nog een noemenswaardig iets te binnen schieten dan meld ik mij nog even.
    Met jullie vele vissen van gisteren in gedachten eten we maar een keertje mosselen.

    Groet,
    Henk

  • 12 Februari 2011 - 17:08

    Mini En Henk:

    Dit wil ik jullie niet onthouden.
    Zojuist gelezen in de Stentor in een van de weekend bijlagen:
    “Toiletpapierrevolutie”
    Een wel amusante collumn waarin de collumnist door een supermarkt dwaalt en de wel 12 soorten toiletpapier aanschouwd en dan een “demo” dame die iets nieuws onder de toiletpapiersoorten presenteert Niet met zachtere ,dunnere,dikkere ,schuinere,langere ,streepjes,kussentjes papier maar ,je houdt het niet voor mogelijk, het kartonnen-rolletje is oplosbaar in water en kan ook doorgespoeld worden.
    Dit moet jullie weekend toch wel positief beïnvloeden.
    De collumn neemt in de krant even veel ruimte in als drie geknipte krantenpapiertjes die bij opoe “Knaal” in een bakje op de oude poepdoos lagen.
    Henk

  • 12 Februari 2011 - 17:32

    Adrie Bouwmeester:

    Morgen om half 12 vertrek Gerard van Soest, naar Papua voor een maand Ely
    In Biak slaapt hij in het oude KLM hotel , ik denk dat hij beging Maart op
    Biak is . De datum heb ik al naar Truus
    door gemail waneer hij daar is, een groet uit Baarn van Adrie en kijk eens op mijn site www.hatibersatu.nl

  • 13 Februari 2011 - 01:55

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT.
    Ja soms moet je wel eens wat meer doen dan alleen maar advies geven, en dan kan je wel eens goed nat worden.
    wat een heerlijk knaapje is JT jr geworden zeg en zijn zusje mag er ook zijn hoor schattig gewoon.
    Wat word ik op mijn wenken bedient zeg gisteren had ik het er over dat ik Truus haar huis alleen maar van wat foto's ken, en hup de volgende dag staat er al een filmpje in haar huis op mijn computer.
    heel erg bedankt hoor, want het is ook wel eens leuk om haar stem weer eens te horen.
    en van zingen word je alleen maar vrolijk. Dank je wel hoor. een fijne Zondag toe gewenst en ik kijk weer uit naar jullie volgend stukje en of filmpje.
    Veel plezier en hartelijke groeten Hillie

  • 13 Februari 2011 - 11:50

    Joke :

    Door alle feestelijkheden hier is mijn reactie een dag verlaat,maar ik heb wel gevonden wat kunang kunang zijn
    :vuurvliegjes!
    Zo zie je maar ,ik word nog goed op internet.
    Inge en Betteke dank voor je felicitatie .

  • 13 Februari 2011 - 15:09

    Henk En Bets:

    Vele handen maken ligt werk moet je maar denken.Jantinus JR heeft de verlegenheid niet van zijn naam genoot lijkt ons,maar hij lijkt wel op Jatinus SR.?Dan het overlijden van Jenny haar zusje nog maar 16 jaar oud heel triest.En het zingen in jullie eigen taal dat ging natuurlijk heel goed.
    Groeten Henk en Bets

  • 14 Februari 2011 - 11:01

    Ben En Wil:

    Eindelijk een keer een reactie van ons. Als ik naar de plaatselijke temperatuur bij jullie kijk wordt ik weer echt jaloers. Elke dag boven de 20 en veel zon. Hier elke dag onder de 10 en af en toe eens zon. Maar we gaan de zomer tegemoet. Tegen die tijd (3 maanden) zijn jullie hier ook weer, wat een bofkonten. Het is elk jaar voor mij weer leuk om al die bekende dingen te zien, Pasar, Pasar Ikan, de omgeving van Biak en natuurlijk al die mensen. Ook altijd leuk om de reacties te lezen, behalve Adri kan ik wel niemand maar toch. Het moet voor JT toch elke keer weer een uitdaging zijn om de mensen met de waterleiding te helpen. Op een gegeven moment zullen ze toch wel doordrongen van het feit dat goed water onmisbaar is.
    Groetjes Wil en Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 563621

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: