Alles is anders, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Alles is anders, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Alles is anders,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag heb ik veel tijd doorgebracht achter de Pc, ik ben bezig uit allerlei losse stukjes de geschiedenis van mijn vaders fam. te beschrijven, niet dat het een boekwerk gaat worden maar ik merk dat ik het heel leuk vind om te doen.
Zodoende ben ik nog niet bezig geweest met mijn borduurwerk waar ik vorig jaar aan begon, en er thuis heb ik er ook niets meer aan gedaan.
Zo zijn mijn leven hier en in Nederland dus totaal verschillend.
Vandaag haalde ik vanmorgen ons bed af en deed de lakens in de was en vanmiddag kwam ik in de slaapkamer en toen lag alles gewassen en gestreken weer op bed, thuis gaat dat echt niet vanzelf.
Blij dat ik dat hier niet zelf hoef te doen, ook al zijn thuis de huishoudelijke klussen ook niet echt mijn hobby.
Vanavond gezellig op de koffie geweest bij Truus ook Inge was er we hebben weer eens ouderwets zitten lachen.
Truus heeft tot haar verassing bij Hadi ( de supermarkt) zelfrijzend bakmeel ontdekt, ook dat soort dingen zijn hier niet gewoon en vermeldends waard.
Jt heeft een klein wondje aan zijn hand thuis zouden we daar geen aandacht aan schenken zo klein maar hier werkt dat anders voor je het weet heb je een infectie dus betadine en pleisters (voor de vliegen).
Over vliegen gesproken er liep hier vanmiddag een enorme kakkerlak door de kamer die ik met de bezem naar buiten wilde meppen, helaas de kakkerlak was een stuk sneller dan ik, in de loop van de middag kruisten onze wegen zich een paar maal en heb ik zijn/haar aanwezigheid maar geaccepteerd.




  • 08 Februari 2011 - 15:47

    Mini En Henk:


    L.S.
    Steeds vaker merk ik dat wanneer ik wat schrijf op mijn laptop ik veel meer verschrijvingen maak dan wanneer ik met een pen schrijf. Gelukkig ben ik dat niet alleen.
    Henk en Bets stuurden hun verhaaltje met de verkeerde bus mee en die ging zomaar naar de verkeerde dag. Die abius schijnt dus rare kuren te hebben.
    Wanneer je ouder wordt heb je meer verleden dan toekomst, blijf rustig nog even met het verleden bezig aan de toekomst kom je later wel toe.
    Het borduurwerk waar we de vorige reis mondjes maat wat van te zien kregen vorderde langzaam.
    Daar hadden we allemaal vrede mee in Westerbork hebben we het nogmaals bewonderd.
    Iedere keer wanneer we deze site openen zitten we vol spanning zouden er al wat steekjes bij zijn gekomen?
    Zelfrijzend bakmeel bij de “Hadi” de gevulde koek was onmiddellijk in mijn gedachte die haalden we in militaire dienst bij ?? nee nu weet ik het weer geen Hadi maar dat was “Cadi” (kantinedienst)
    Kakkerlakken zijn bij deze bakker welbekend maar in de tropen zijn die meestal flink wat groter,op google heb ik er diverse gezien en ook het exceptionel voortplantinggedrag.
    Een vrouwtje met eipakket binnen 24 maanden meer dan 1.000.000 nakomelingen,geen nood jullie blijven nog 96 dagen.
    Groet ,

  • 08 Februari 2011 - 17:52

    Mini En Henk:

    Henk

  • 08 Februari 2011 - 21:07

    Joke :

    Vandaag had ik een storing met internet, maar vanavond met Michiel aan de telefoon hebben we het op kunnen lossen.
    Dus hier ben ik weer.
    Ik ben blij dat je je vermaakt en dan komt er ook nog een familie-kroniek!
    Het is een goede zaak dat je niet bang bent voor vieze beestjes maar sluit er geen vriendschap mee.
    Ik geloof vast dat het met je borduurwerk ook nog wel goed komt,de lucht hangt nog vol dagen.
    Groetjes, Joke

  • 09 Februari 2011 - 03:00

    Hillie Koning:

    Hallo daar ben ik weer, ja dat daar alles anders is dan in je eigen huis, daar kan ik me iets bij voorstellen.
    Want vooral bij warm weer te moeten strijken is ook niet echt mijn favoriete bezigheid.
    Kakkerlakken ken ik gelukkig enkel van plaatjes, en dat hoop ik ook zo te houden.
    En wat weer een leuke foto bij Truus thuis, als ik zo de pootjes van Truus vergelijk doen ze niet veel onder voor de kleur van de pootjes van Inge, trouwens de handen en armen ook niet.
    Je borduurwerk komt vanzelf wel weer in je handen terecht als je even geen zin heb in je PC want ook daar geld afwisseling in je doen en laten is altijd leuk
    maar ik ben er wel nieuwsgierig naar hoe ver je bent als je weer naar holland terug komt
    Hartelijke groeten Hillie

  • 09 Februari 2011 - 08:30

    Truus:

    Wat betreft die kakkerlak, daar heb ik altijd maar een remedie voor nl doodspuiten met een insectenspray. Ik accepteer bijna alles hier, maar absoluut geen kakkerlakken. Je ontkomt er hier niet aan dat je er weleens eentje tegenkomt, maar daarom staat de spuitbus altijd klaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 563526

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: